לקראת חצי הגמר השני שייערך בשבוע הבא, עדן גולן ערכה אתמול חזרה ראשונה על בימת האירוויזיון במאלמו. גולן ביצעה שלושה טייקים לשיר "הוריקן", שעות אחרי שנחתה במאלמו לפנות בוקר עם חברי המשלחת, שבראשה הבמאי יואב צפיר. כזכור, כפי שנחשף ב-mako, גולן התבשרה לפני מספר שבועות שלא תוכל לקחת את הצוות האישי שלה איתה לתחרות

"הייתה חזרה מעולה, המפיקים השוודים התרשמו מאוד מעדן ומהיכולות הווקאליות שלה", סיפר הבוקר צפיר, "נחתנו בבוקר, עדן הייתה בלי שינה, ובכל זאת עשתה עבודה מדהימה והרשימה מאוד ווקאלית. זו מקצוענות שלא נראתה. הנאמבר מאוד ריגש. אחד המפיקים ניגש אליי ואמר לי: 'זה השיר שהכי נגע בי'. הוא לא ישראלי. זה היה מרגש לשמוע".

אתם חוששים שייפגעו בכם?
"אנחנו בידיים הכי טובות שיש, האבטחה פה מהרמות הכי גבוהות שאפשר. מרגישים קצת כמו ראש הממשלה. שומרים עלינו הכי טוב שיש - גם המשטרה השוודית וגם האנשים הישראלים הנפלאים שלנו פה. אנחנו נערכים לכל תסריט, נשמעים להוראות שלהם, לא יוצאים מהמלון יותר מדי. ניתן את כל מה שיש כדי לייצג את המדינה בכבוד".

עדן גולן בחזרה ראשונה לאירוויזיון (צילום: EBU)
עדן גולן בחזרה ראשונה לאירוויזיון|צילום: EBU

יצאה הנחייה לא להניף דגל ישראל באולם.
"זו הנחייה לא מדויקת, זה פייק ניוז. זה לא נכון. מותר להניף דגלי ישראל. מי שירצה להניף דגלי ישראל באולם, יוכל. כמובן שגם אנחנו נהיה עם דגלי ישראל בגרין רום".

כבר שמעתם התייחסות למצב בישראל? מישהו הביע את דעתו?
"עדיין לא נתקלנו בזה. המפיקים השוודים אוהבים אותנו. אנחנו רק 24 שעות פה, יכול להיות שזה עוד יקרה. גם אם יעשו לנו פרובוקציה, אנחנו המבוגרים האחראיים. נמשיך הלאה, לא ניכנס לעימותים. באנו לעשות נאמבר בימתי נפלא וזה מה שיהיה".

אתם מתכננים שינוי בנאמבר ברגע האחרון כדי להתייחס למצב בארץ?
"לא צריך בכפית. לא חושב שיש ישראלי שלא יצטמרר כשיראה מההתחלה ועד הסוף את השיר, את ההעמדה, הבגדים, מילות השיר, המוזיקה. זה עושה את העבודה. כמו כל יצירת אומנות, כל אחד יפרש את זה איך שהוא רוצה, למה התכוונו או לא התכוונו, מה זה כן מזכיר או לא מזכיר. עשינו את זה בצורה הכי נעימה ואינטליגנטית שאפשר. זה כן מאוד מאזכר את מה שכל ישראלי רוצה לזכור ולא לשכוח. הגמר יוצא יום לפני יום הזיכרון, שזה מטורף. זה יום הזיכרון הכי משמעותי במדינה הזאת, כשיש לנו עדיין 133 חטופים. בשביל החטופים ובשביל החיילים שלנו אנחנו נעמוד שם ונייצג את ישראל בהכי גאווה שיש".

עדן ממוקמת כרגע במקום השביעי בהימורים. אתה חושב שאפשר לנצח השנה?
"הייתי אתמול בחזרות, אנחנו השיר הכי טוב. אני מאמין בשיר ובעדן, מאמין שנגיע גבוה. לא יודע איך השופטים יישפטו, יכול להיות שהם אנטישמים, אין לי מושג, אבל אני יודע מה מגיע לנו - מגיע לנו מקום גבוה, אם לא מקום ראשון".