אלסנדרה מלה הייתה הנציגה הנורווגית באירוויזיון 2023, בשנה שעברה - וזכתה במקום החמישי, וכן להצלחה בישראל, כולל בהיטליסט - מצעד המוזיקה של ישראל עם Queen of Kings. היא הייתה אמורה להציג את ניקוד השופטים מצד נורווגיה בגמר האירוויזיון הערב (שבת) - אך החליטה לפרוש כמחאה על "רצח העם בעזה".

בסרטון שפרסמה סיפרה אלסנדרה: "היום, הייתי אמורה להעניק את הניקוד של נורווגיה במהלך גמר האירוויזיון. למרות שאני שמחה על ההזדמנות לכך, החלטתי לפרוש. 'מאוחדים על ידי המוזיקה', מוטו האירוויזיון, הוא הסיבה שלי לעשות מוזיקה - לאחד בין אנשים ולקרב אותם. אבל כרגע מדובר במילים ריקות", הסבירה את החלטתה.

"יש רצח עם שמתחולל. אני מבקשת מכם לפתוח את העיניים ואת הלב שלכם, תנו לאהבה להוביל אתכם לאמת. היא ממש מולכם. שחררו את פלסטין", סיכמה. הפוסט של אלסנדרה, שעלה לפני כ-50 דקות, זכה בינתיים ל-20 אלף לייקים, והאפשרות להגיב עליו נחסמה.

על פי דיווחים במאי 2023, אלסנדרה הייתה אמורה להתארח בהופעתה של נועה קירל בפארק הירקון בשנה שעברה - אך האירוח לא יצא לפועל מעולם. כשנשאלה על כך בראיון ל-mako סיפרה: "אני אשמח כמובן, אני מעריצה שלה"