"המעריצים הישראלים הכי טובים בעולם", כך הסכימו פה אחד כל 18 האמנים שהגיעו לתל אביב למופע "ישראל קולינג" שהתקיים אמש (שני) בהאנגר 11 בנמל תל אביב. ההזמנות נשלחו לכל 37 המדינות שמשתתפות באירוויזיון הקרוב להגיע לתל אביב ולצערנו אף אחד מאלה שנמצאים בראש טבלת ההימורים בחר שלא להגיע, כולל נועה קירל, שבפעם הראשונה הנציג הישראלי לא לוקח חלק באירוע.

לה זארה מצרפת, שהיא בת לאם פלשתינאית ולאב מרוקאי, אף אמרה שהיא לא מוכנה לדרוך במדינת אפרטהייד, דיליה מאיסלנד מחזיקה באותה דעה וקארייה מפינלנד אפילו לא טרח לענות - אבל חצי מהמתמודדים הגיעו בשמחה בנוסף לזמרים נוספים מהעבר שהם גדולים עוד מעבר לאירוויזיון.

בקבלת הפנים ביום ראשון כולם הלכו על השטיח הירוק. ואז אכלו, שתו, התראיינו והאווירה הייתה צוהלת. רבים שיבחו את האוכל שהגיע דרך קייטרינג חיצוני כי מלון דן פנורמה כבר הוכשר לפסח (אולי ההחלטה החכמה ביותר של ההפקה). לכאן דווקא נועה הגיעה, אמרה כמה מילות ברכות על הבמה ונעלמה בלי להתראיין לאף אחד ואפילו לא עצרה לסלפי עם המעריצים שהיו במקום.

נטיעת עצים
נטיעת עצים

אפשר להבין למה הצוות של יוניקורן בחר שלא להופיע באירוע ולשמור את אלמנט ההפתעה לליברפול, אבל להתעלם מכל השאר זו טעות. כפי שאתם קוראים עכשיו על צרפת, איסלנד ופינלנד, שחלקכם תבחרו לא להצביע להם על סמך מה שכתוב רק שתי פסקאות למעלה - כך ישראל יכולה לאבד קולות על סמך סיקור עיתונאי זר שהיה בקבלת הפנים והיו לא מעט כאלה ולגבי המעריצים, זה נכון שנועה היא כבר כוכבת יותר גדולה ממשתתפי האירוויזיון אבל קצת שכחו שם שהקהל בונה את הצלחת האמן ולא להפך. חבל. דווקא מבחינת הזמרים הפירגון לנועה גדול מאוד. אולי חוץ מלוק בלאק הסרבי שסיפר שהשיר תקוע לו בראש בעיקר כשהוא מנסה ללכת לישון.

קרן קיימת לישראל, שנתנה חסות לאירוע, הזמינה את המשתתפים לנטוע עצים חדשים להחיות את יער בן שמן שנפגע בשריפה גדולה לפני כמה שנים. הזמרים סיפרו כל אחד על החיבור ושל היצירה שלו לטבע. נאמרו הרבה מילים גדולות וכל אחד אמר שבמדינה שלו יש את הנוף הכי יפה. מוניקה מליטא החליטה להגיב שיש דברים חשובים יותר בעולם מטבע כרגע וקראה להצלת אוקראינה.

בערב הגיע הרגע הגדול, המופע ששודר בשידור חי ברשתות החברתיות. בישראל, כמו בישראל, המופע התחיל באיחור של קצת יותר משעה בעיקר בגלל שלא הספיקו לעשות בדיקת סאונד לכולם בזמן אבל ברגע שהמופע התחיל גם הקסם התחיל. ההנחייה של דפנה דקל וסיגל שחמון הייתה נהדרת, קלילה ומלאת הומור משובח בדיוק כמו באירוויזיון שהן הינחו בירושלים ב-1999 רק בלי ה"מבוגר האחראי" יגאל רביד. הזמרים נשמעו מצוין אפילו בלאנקה מפולין שכבר אמרנו שלא תתקבל לעבודה בתור מלצרית מזמרת נשמעה טוב והרימה את ההאנגר.

המשפחה מאלבניה התרגשה במיוחד כשכל הקהל שר איתם באלבנית את השיר וירדו מהבמה המומים ורועדים. הלהקה מסן מרינו, שרואים את מצבם בהימורים (מקום אחרון, כן?) וחטפו בריונות גם ברשתות החברתיות וגם צעקות "בוז" מהקהל באירוע שהתקיים בפולין בשבת האחרונה קפצו משמחה על הפירגון מהקהל הישראלי באולם והחיבוק שקיבלו מכל מי שפגשו בארץ. האמת, הם אחלה חבר'ה. הביצוע המצטיין של הערב על דעת כולם שייך לבלאנקה פלומה מספרד שנתנה הופעה מהפנטת וביצוע קולי מצויין והביצועים החלשים שייכים ללהקה מלטביה שדי שיעממו ולריילי מדנמרק שואלי נשמע בסדר אבל השתמש באוטוטיון שאסור לשימוש באירוויזיון.

_OBJ

ואיך אפשר בלי נוסטלגיה. אן מארי דוד שזכתה באירוויזיון לפני 50 שנה בדיוק והגיעה למקום השלישי גם בתחרות שהתקיימה בירושלים ב-1979 הביאה את הקהל לדמעות עם ביצוע מופלא לשני השירים שלה. קתרינה שהעיפה את הגג עם הלהיט הגדול Walking on sunshine וכמובן עם הביצוע לשיר Love shine a light שאיתו זכתה באירוויזיון ב-1997 אמרה שהשיר עדיין ותמיד יהיה רלוונטי כי רק אהבה תוביל את העולם למקום טוב יותר. וכמובן איש האירוויזיון הגדול מכולם, ג'וני לוגאן מאירלנד שזכה באירוויזיון שלוש פעמים, נתן ביצוע מטורף לשלושת השירים ושמח מאוד להגיע בפעם הראשונה לישראל.

הראשונה שלנו באירוויזיון, אילנית, שרה כמו מלכה אמיתית את "אי שם" שייצג את ישראל בתחרות בלוקסמבורג ב-1973, שלומית אהרון הרימה את האולם עם "הלילה" מאירוויזיון 1981, ומחרוזת של השירים הזוכים שלנו, "דיווה" בביצוע קברטי מטורף של מיי פיינגולד, "אבניבי" מפי אימרי זיו, Toy בביצוע עדן אלנה וכמובן "הללויה" בביצוע המנחה דפנה דקל.

רגע מרגש במיוחד היה ביצוע של "חי" שהגיע למקום השני ב-1983 עם עפרה חזה ז"ל לזכרם של זמרי וכותבי האירוויזיון הישראלים שהלכו לעולמם. על המסך התנוססו תמונותיהם בזה אחר זה של עפרה חזה, עוזי חיטמן, יורם טהר לב, צביקה פיק, גלית בורג, יצחק קלפטר ואהוד מנור זכרונם לברכה. את השיר ביצעה עדן אלנה, שזוהי ההופעה הראשונה שלה לאחר שפרשה מעולם המוזיקה לפני יותר משנה. ניסינו לדבר איתה והיא אמרה שהיא עדיין לא מוכנה להתראיין לתקשורת, אבל הבטיחה לנו שברגע שהיא תרגיש מוכנה היא תפנה אלינו בבלעדיות.

האירוע, בהפקתה של טלי אשכולי, היה הצלחה גדולה וגם נתן לנו סוג של הכנה למה שהולך להיות בליברפול בחודש הבא. אנחנו כמובן נהיה שם עם כל החדשות, הריכולים וההימורים. האם אלמנט ההפתעה של נועה יעבוד? יכול להיות ששוודיה לא תהיה הזוכה? הייתכן שנראה את פולין בגמר למרות ועל אף? כל זאת ועוד בקרוב. חג שמח.