חמישי בערב, רגע לפני 20:00, גני תערוכה בתל אביב, פסטיבל "בלו 4 דאנס". המונים מחכים לארמין ואן ביורן, המגה-סטאר של עולם הטראנס שיעלה לעמדת הדיגיי. בדקות שלפני העליה לבמה התיישבתי עם ארמין מאחורי הקלעים לראיון קצר. ואן ביורן הוא כוכב אמיתי, כמות הפלאשים עליו היתה גדולה ושורה של אנשי הפקה, יחסי ציבור, פמלייה ומאבטחים הקיפה אותו. אפילו שגריר הולנד בישראל קספר וולדקאמפ הגיע בכבודו ובעצמו עם צוות השגרירות כדי לקבל את פניו של הטאלנט מארץ טחנות הרוח. כי ארמין ואן ביורן הוא באמת טראנס-סטאר, מפיק שהוא כבר מזמן תעשיה של אלבומים, הופעות, להיטי רדיו וסלולר ומשחקי וידיאו. בקיצור, מיליונר כבד.
-ארמין, מה הוא הזכרון הראשון שלך מלנגן מוזיקה?
"יש זכרון ילדות שלי, כשאח שלי נולד ואני הייתי רק בן ארבע, ניגנתי בשבילו על פטיפון שאימי הביאה לי. זו היתה פעם ראשונה ונראה כבר אז משכה אותי החוויה של לנגן".
-רבים טוענים ש'קומיוניקיישן' הוא הטראק שהשיק את הקרירה שלך.
"זה נכון לגבי 'Communication', אבל גם לפניו, ב-1996 היו לי את Blue Fear' ו-' yet another day', אל תשכח אותם".
-איזה אלבום סטודיו שלך הוא הפייבוריט?
"זה קשה לענות, כולם הילדים שלי. 'mirage' מכר הכי הרבה, אבל זה לא הכל בעיני".
-תוכנית הרדיו שלך "a state of trance" ב id&t היא הצלחה גדולה.
"ההשמעות בתוכנית עניינו המון אנשים. התחלתי ב 1999 עם תוכנית של שעתיים בשבוע והמעריצים גרמו לזה לגדול".
-אם לא הייתה לך ברירה והיית צריך לבחור בין מפיק לדיג'יי, מה היית בוחר?
"לא יודע, כי אני לא מסוגל להפריד ביניהם. בכלל, היום לדעתי אתה חייב להפיק מוזיקה בשביל לנגן כדיג'יי.
זו הדרך הטובה להיחשף לקהל שיאמין בך".
-מהן ההשפעות עליך כיום?
"אני שומע הכל, מאנדרגראונד ועד מיינסטרים. אהבתי מאוד להקשיב לאורב, לסשה ולדיגוויד".
-מה עוד מלבד מוזיקה אלקטרונית מדבר אליך?
"אני אוהב מאוד מוזיקה קלאסית כמו של שוסטקוביץ ואני אוהב גם את ההיפ הופ הישן יותר מהחדש, כמו דה לה סול.
באופן כללי אני בודק גם למה אנשים מקשיבים, זה מעניין אותי כדי להבין מה מניע את האנשים לאהוב את זה. אני בודק למה אנשים אוהבים את הביטלס ולמה הם אוהבים ג'סטין ביבר, אפילו אם אישית זה לא הסגנון שלי".
-האם אתה מרגיש חיבור יוצא דופן בינך לבין הקהל הישראלי?
"כן מאוד, הקהל בישראל אוהב מאוד את הסאונד שלי, בישראל מחוברים לטראנס. הייתי כאן ב-2000 בפעם הראשונה והקהל תמך בי מאוד. בלעדי המעריצים לא הייתי מגיע היכן שאני נמצא היום".
-האם עדיין חשוב לך הדירוג ב"דיג'יי מגזין", אחרי שהיית כבר במקום הראשון מספר פעמים?
"אני לא קם בבוקר וחושב אם אני מקום ראשון או שלישי או חמישי. אני קם ואומר כמה נפלא שהבוקר פרי קורסטן מגיע לעבוד איתי על הפקה חדשה או על דברים טובים אחרים. כשאני מקדם אמנים צעירים כמו יוכן מילר ובגדול העשייה היא זו שחשובה לי. הדירוג לא בשליטה שלי ואני לא מתעסק בזה".
שגריר הולנד: "ארמין הוא מקצוען ובעל תשוקה וזה מה שאני אוהב בו"
לראיון מצטרף שגריר הולנד בישראל, מר קספר וולדקאמפ, שאומר: "ארמין המציא, חידש ויצר המון דברים, הן במוסיקה והן בגישה. הוא מקצוען ובעל תשוקה וזה מה שאני אוהב בו. אני גם אוהב את הקצב של המוזיקה שלו, היא מזיזה אותי".
-מוזיקה היא שפה בין לאומית שמגשרת בין אנשים ומדינות, מה אתה חושב?
"כן, אני מסכים. מוזיקה מחברת בין אנשים ותורמת כשפה חברתית. ההשפעה החיובית של מוזיקה תמיד מורגשת. אצל ארמין אני רואה את הקשר בין המוזיקה לאיך שאנשים מרגישים. אתה רואה את זה בכל מקום. מדהים שדברים פשוט קורים סביב מוזיקה, כמו שארמין קיבל מהמלכה את מדליית 'אופיסר אוף אורנג'' (קצין-כבוד) כציון חברתי. אתמול הייתי עם נשיא המדינה פרס והיום אני כאן חוגג את עצמאות ישראל במסיבה יחד עם ארמין".
-האם יש פרויקטים עתידיים לשיתוף פעולה בין הולנד לישראל בתחום המוזיקה?
"אני מאמין שאני יכול לקדם פרויקטים שונים, כמו במוסיקה הקלאסית שיגיעו עם התזמורת הפילהרמונית. אני גם מאמין בקידום של כשרונות צעירים בשתי המדינות, ובכלל אני מאמין בפרויקטים בינינו שמשלבים חדשנות ויצירה חדשה".