1. הכתר של האמן ז'אן מישל בסקיה
בסקיה התחיל כאמן רחוב והפך לאמן מוערך, בן חסות של אנדי וורהול שנחשב לילד פלא ושילב בין תרבות "גבוהה" ל"נמוכה".
2. "דוד" של מיכאלאנג'לו
"דוד" הוא האוצר הלאומי של איטליה וגם הפסל המפורסם בעולם. אצל עברי לידר הוא מרכיב משקפי שמש, ויוצר עוד ערבוב בין עולם האמנות לתרבות הפופולארית, ובין גבוה לנמוך.
3. "הנשיקה" של גוסטב קלימט
ההדפס שמופיע על הבגד של לידר הוא פרט מתוך "הנשיקה" של קלימט. הפאטרנים של קלימט הם חלק מובהק מהשפה החזותית שלו והוא אחד מהאמנים הפופולריים ביותר שהיצירות שלו הפכו למוצרים.
4. "הצעקה" של אדוארק מונק
למרות ציוריו המלנכוליים וחייו הסבוכים, הציור הזה של אדוארד מונק הפך לסמל מודרני וחדר לתרבות הפופולרית עד כדי כך שמבוסס עליו האימוג'י הצועק, זה שתשתמשו בו כתגובה לגילוי הזה.
5. "האדם הוויטרובי" של לאונרדו דה וינצ'י
זאת ההופעה הראשונה מתוך שתיים של דה וינצ'י בקליפ זה. דה וינצ'י היה גאון, איש רנסאנס (ליטרלי), מדען ואמן ששמו הפך לסמל של התקופה. ההופעות של יצירותיו ושלו בתרבות הפופולארית רבות מספור, ואפילו בקליפ הזה יש שתיים.
6. פרד אסטר
גיבור התרבות הבא הוא פרד אסטר, שביחד עם ג'ינג'ר רוג'רס עיצב את ז'אנר המיוזיקלס האמריקאי. את ההשפעות שלהם אפשר לראות עד היום - למשל בסרט "לה לה לנד" שיצא בשנה שעברה.
7. נשים מהפכניות
הדימויים המשתנים על הפנים של הרקדנית הן נשים שגם הן גיבורות תרבות, כל אחת בתחומה. הראשונה היא קוקו שאנל, מעצבת אופנה שעיצבה בגדי נשים נוחים ששינו את התפיסה לפיה נשים צריכות ללבוש מחוכים כדי להיות אלגנטיות. עד היום המותג שאנל הוא סמל לאלגנטיות הצרפתית, והבושם המפורסם של המותג, "שאנל מספר 5" נחשב לנמכר ביותר בעולם.
8. "בריאת האדם" של מיכאלאנג'לו
ומהדימוי של הידיים, האחת של האל והשנייה של אדם, עוברים לדימוי הבא מעולמות התנ"ך
9. "בן האדם", רנה מגריט
התפוח הזה מסמל כמובן את התפוח בגן העדן, פרי עץ הדעת.
10. האחד והיחיד, מייקל ג'קסון
מייקל ג'קסון עיצב ב"הליכת הירח" שלו את האייטיז והניינטיז, ומשפיע עד היום, גם כמעט עשור לאחר מותו.
11. דיוקן עצמי של ואן גוך
ואן גוך מזמן איבד מהמשמעויות המקוריות והקודרות שלו כשהפך לאייקון, סמל סטטוס וגיבור תרבות פופולרית שמופיע אפילו כמותג של וודקה.
12. מאש אפ של "הנערה האפגנית" ושל המונה ליזה
שניים מהפורטרטים המפורסמים ביותר בכל הזמנים.
קריאה של הקליפ שמשלבת בין הטקסט לדימויים המופיעים בו, יוצרת קליפ עם אמירה מעניינת על העידן הנוכחי, עידן שבו תרבות גבוהה אולי קיימת במוזיאונים, אבל לא נשארת רק בהם, וחשבונות אינסטגרם זוכים לאהדה גדולה יותר מציורי מופת. בהחלט מוגזם.
לקריאה נוספת היכנסו לבלוג "שיר ותמונה", שעוסק בקשר בין תולדות האמנות לתרבות פופולארית.
בימוי: רומן בוצ'אצקי | הפקה: ROMS