בעשור האחרון הפכו מפיקי ההיפ הופ המובילים לאחראים הכמעט בלעדיים לסאונד שמאפיין את מוזיקת הפופ העכשווית באמריקה. ההצלחה הגדולה (שלא לומר השתלטות) של המוזיקה השחורה לסוגיה במצעדי המיינסטרים, הפכה את השיק האורבני למצרך מבוקש גם אצל כוכבי הפופ הכי פרדימנים על הסקאלה (זוכרים את האלבום הראשון של נלי פורטדו?), שהבינו די מהר שזו הדרך היחידה שלהם לשרוד אצל הקהל.
את אחת הדוגמאות הבולטות ביותר ל"התכופפות הכפויה" קיבלנו השנה עם Hard Candy, אלבומה האחרון של מדונה, בו זנחה הגרושה הטרייה את הסאונד האלקטרוני העדכני שאימצה לעצמה בשנים האחרונות ופנתה לעזרתם של מפיקים כמו טימבלנד ופארל וויליאמס (n.e.r.d, Neptunes), בניסיון לקרוץ שוב אל הקהל האמריקני, שכידוע, מעולם לא הצליח להתחבר יותר מדי לקטע של הדאנס האירופאי.
התרגיל של מדונה אומנם הצליח מעל המצופה, כמו שאפשר להבין ממספר השבועות שבילה הלהיט שלה עם ג'סטין בפסגת הבילבורד, אבל ככל שנקפו החודשים ב2009 הסתבר די במפתיע שאלקטרוניקה היא כבר לא מילה כזו גסה באמריקה, בעיקר כשהיא מושתלת בחוכמה על הביטים השחורים והאהובים. ואכן , גם הפעם מובילים מפיקי ההיפ הופ את המהפכה.
טימבלנד כזכור התחיל להשתעשע עם זה עוד ב2007 באלבומים של ג'סטין ונלי פורטדו, אבל השנה כבר אי אפשר היה לעצור את השיטפון: טי פיין וליל' ויין אימצו את האפקט הכי פופולרי בדאנס של הניינטיז, האוטו-טיון, קנייה ווסט עשה אומנם אלבום שלם עם האוטו-טיון, אבל שינן, שלא לומר סימפל קטעים שלמים של דאפט פאנק וג'סטיס, וייל איי.אם סימפל את צמד הטכנו הגרמני M.a.n.d.y וני-יו (Closer) וריאנה (Disturbia) שיחררו להיטי ארנ'בי משודרגים בקצב האוסי למהדרין. למעשה, גם באלבומה של מדונה נוצץ בגאון הלהיט Give It To Me בהפקה של פארל וויליאמס שהצליח לשלב בצורה מושלמת בין קצב היפ הופי עכשווי לטראנס ניצחונות מעדות הטייסטו, ומבלי שזה יישמע כמו מיקס חתונות.
אבל היו גם לא מעט מקרים בהם האיחוד המוזר בין הז'אנרים גרר אותנו למקומות פחות נעימים ומספיק לציין את Live Your Life, הלהיט הנוכחי של טי.איי וריאנה שסימפל את השיר הרומני הידוע לשמצה, או את האלבום האחרון של אייקון שכלל לצד ההיפ הופ הרגיל, גם לא מעט שירים דאנסים – חלקם העתקה ברורה מלהיטי דאנס אירופאים, כמו שאפשר לשמוע בברור בלהיטו Right Now שמבוסס אחד לאחד על Remember של הצמד הגרמני Underdog Project.
התהליך למקרה שתהיתם, עדיין בעיצומו. כשהם מכונסים תחת ההגדרה המוזיקלית הישנה-חדשה "אלקטרו פופ", עוד ועוד כוכבי פופ מצטרפים לחגיגה. הדוגמא הכי בולטת מהחודשים האחרונים היא הצלחתה המפתיעה של הזמרת האיטלקיה במקור, סטפאני ג'רמנוטה, שידועה יותר תחת השם "ליידי גאגא" ומככבת השבוע במקום השלישי במצעד הבילבורד עם הלהיט הענק שלה Just Dance , כשלצדה אפשר וחובה להזכיר גם את כריסטינה אגילרה, שצרפה לאוסף הלהיטים האחרון שני שירים חדשים ושתי גרסאות חדשות ללהיטי עבר שלה, כולם באווירה אלקטרונית "גולדפראפית". אגב, למקרה שתהיתם ממי גנבה את הלוק החדש שלה, חפשו אצל אותה ליידי גא גא מלמעלה.