אין תמונה
הכי טוב בעולם בתחומו. מיקס מאסטר מייק

מיקס מאסטר מייק, הדיג'יי של הביסטי בויז, שנחשב לאחד הדיג'יים הגדולים בעולם ואלוף סקרצ'ינג בינלאומי, יופיע בשישי 12.11 במועדון האומן 17 בתל אביב עם חומרים מכל קריירת התקלוט שלו, וגם מיקסטייפ חדש.

הורידו חופשי מיקסטייפ של מיקס מאסטר מייק

את מייק תחמם שורה ארוכה של דיג'ייז מקומיים ולקראת האירוע המכונן התבקשו שלושה מהם - אלארם ואורי שוחט ("החיבור" ברדיו תל אביב) וברק וייס ("עסק שחור" בגלגלצ) לספר על אליל הפטיפונים, אלוף עולמי ארבע שנים ברציפות שמגיע לארץ.

"הוא מצליח לעשות נטו ביט משלושה צלילים, אין דברים כאלה", פותח וייס."הוא המציא סקראץ' חדש לגמרי שנקרא Tweak, שבו הוא עוצר את הפלטה של הפטיפון, וממשיך לעשות  סקראץ' רק עם התקליט עצמו מה שיוצר סאונד ביזארי ומגניב", מוסיף אלארם. "הרמה שלו כ- Turntablist (אמן טכניקות בפטיפון, להבדיל מדיג'יי מסיבות) היא הכי גבוהה בעולם", מסביר שוחט. "הוא מיישם טכניקות שרק  דיג'יי קיו ברט, שהוא גם אלוף עולם, יכול להגיע לליגה הזאת. וזה בהחלט משהו שלא כל בן אדם או מתחרה יכול להראות. זו הרמה הכי גבוהה שניתן להגיע באומנות הזו".

הביסטי בויז מעוררים השראה בדרך להיכל התהילה של הרוקנ'רול

ביסטי בויז 2009 (צילום: Junko Kimura, GettyImages IL)
"לבנים מגניבים שנהנים ועושים מוזיקה לפנים!". ביסטי בויז|צילום: Junko Kimura, GettyImages IL

מייק זכה לתהילה עולמית גם בזכות היותו דיג'יי הבית של הביסטי בויז, מהרכבי ההיפ הופ המצליחים בהיסטוריה, שלאחרונה הושכרו כמועמדים להיכנס חהיכל התהילה של הרוקנ'רול, ובמקביל שחררו הצהרה מעט ביזארית, שאומרת כי אלבומם החדש "Hot Sauce Committee Part 2" שייצא באפריל 2011 יורכב מאותם טראקים שהופיעו באלבומם הקודם.

"מה שכל כך מיוחד בהם זה הקול שלהם כלהקה", אומר וייס. "יש להם חותמת קןל מיוחדת שיש רק לביסטי בויז. מדובר בלהקה של שלושה ראפרים (ולא רק אחד) האנרגיות שלהם פשוט מעולה בכל שיר בשילוב עם ביטים אלקטרונים של פעם". "מגני איך שהם תמיד לוקחים את עצמם בקלות, תמיד מחפשים את התאגר המוזיקלי הבא, ועושה את זה בצורה קלילה וכייפית שוב ושוב", מסכים שוחט. "לבנים מגניבים שנהנים ועושים מוזיקה לפנים!", מסכם אלארם.

"מיקס מאסטר מייק יעיף את הרחבה והקהל"

אין תמונה
"הוא הולך לתת את הכי טוב שלו". מיקס מאסטר מייק

-מה הולך להיות בערב של מיקס מאסטר מייק?
דיג'יי אורי שוחט: הרבה אנשים שהולכים למסיבות מהסוג הזה עם ד'גיי מחו"ל מצפים שהוא יתן את הכי טוב שלו ומהבחינה הזו יש למה לצפות וזה בטוח יהיה. מיקס מאסטר מייק יעיף את הרחבה והקהל בטכניקות, במוזיקה כי הוא עם היד על הדופק בסט. צריך לצפות לסט חדשני ומהודק".

דיג'יי ברק וייס: "אני הולך להכין סט של מוזיקה שמשלבת היפ הופ מחתרתי ואולד סקול. כדאי לבוא כי מדובר באגדת היפ הופ, שגם אנשים שהיפ הופ הוא לא הז'אנר הכי אהוב עליהם ימצאו מקום בערב הזה. זו מוזיקה שכולם מוצאים את עצמם בה, ובכל תחנת רדיו תמיד יהיה שיר של ביסטי בויז, כי יש בהם גם מהרוק וגם מהיפ הופ וגם טכניקה על פטפונים". "אני חושב שהולך להיות ערב מלא אנרגיות בומבסטי ובאסים. אני מצפה לשילוב של הופעה ומסיבה ביחד", מוסיף דיג'יי אלארם.

"אפשר להשוות את הדיג'ייז בארץ לכל דיג'י אחר בעולם"

-איך היית מגדיר את מצב המוזיקה השחורה בארץ כיום?
דיג'יי ברק וייס: "לאט לאט המוזיקה מקבלת תאוצה וחוזרת אלינו. היפ הופ חוזר ובגדול עם כל מיני מפיקים חדשים שיוצאים אאוט אוף דה בלו. גם היצירה הישראלית בעלייה לאט לאט, מכהן@מושון, שלדעתי הם הביסטי בויז הישראלים, פלד ואורטגה, בוקה, סקיי, הדג נחש".

דיג'יי אלארם: "הייתי אומר שמאוד מעניין, מגוון, אפשר להשוות את הדיג'ייז בארץ לכל דיג'י אחר בעולם, וגם מבחינת היוצרים אפשר למצוא רימיקסים מעניינים והפקות מעניינות".

דיג'יי אורי שוחט: "מתחת לפני השטח קורים הרבה דברים טובים מכל מיני כיוונים, אבל הם נשארים עדיין באנדרגראונד, לטוב ולרע. האדם הממוצע עדיין לא נחשף לחומרים, ועם קצת פתיחות מצד התקשורת לדברים שהם טובים בסופו של דבר זה יגיע לכולם הביתה".

>> ובמסיבה של שאגי בהאנגר 11 כבר הייתם?