הזמר החרדי המצליח בעולם, מרדכי בן דוד (ורדיגר), שאחראי להמנונים כמו "משיח משיח משיח" ו"אנחנו מאמינים בני מאמינים", מודיע על פרישה ממוזיקה בגיל 60. בן דוד נחשב, לצד אברהם פריד, לכוכב הגדול ביותר בעולם המוזיקה החסידית ולמבשר "הזמר החסידי החדש". ברזומה שלו 25 אלבומים, החל משנות ה-70' ועד ימים אלה.

הסיבה לפרישה היא הייאוש שחש בן דוד מצריבות הדיסקים והעלאת האלבומים להורדה חופשית באינטרנט, שהגיעו למגזר החרדי ועושים שמות בפרנסת האמנים. בראיון מיוחד שהעניק לרדיו החרדי "קול ברמה" יחד עם המלחין משה "מונה" רוזנבלום, מספר בן דוד על אלבומו האחרון, "כיסופים", שיצא לקראת ראש השנה, וכבר בערב יום כיפור עלה לרשת להורדה חופשית-פיראטית. "אנחנו משקיעים בכל אלבום את הדם והנשמה ומקלקלים לנו", אמר בן דוד בראיון.

מנגד, מתכוון בן דוד, המתגורר בברוקלין, ניו יורק, לעלות לישראל, וגם על כך סיפר בראיון: "קנינו דירה בירושלים עיק הקודש וברגע שזה יהיה גמור נזכה לעלות לארץ ישראל, אז אנחנו בשמחה כפולה. הקבלנים שבונים את הפרויקט הזה, שנקרא "תנובת הארץ", בונים ברייס, בונים בכל המרץ, כי הם רוצים שאני אגיע מיד. אני מקווה שהמשיח יגיע לפני, אבל אם חס וחלילה לא יגיע לפני אני מקווה שנהיה בארץ תוך שנתיים בעזרת השם".

שלמה ארצי יחזור בתשובה?

נושא נוסף שעלה בראיון הוא הקשר בין בן דוד לבין הזמר שלמה ארצי, שנפגש איתו באולפן הקלטות לפני 16 שנה ושר ביידיש. "הוא חתיכת לב", אומר עליו בן דוד, "הסבתא שלו היתה אחות של רב מאיר שפירא, הוא בא מגנים טובים מאוד ואני בטוח, אין לי שום ספק בזה, שהוא עוד יחזור בתשובה".

אבי סינגולדה, הגיטריסט של ארצי, שהיה על קו הטלפון ועבד עם רוזנבלום, הזכיר להם איך שרד בצונאמי בנס, כנראה בגלל שהיו צריכים אותו להקלטות.

>> מזמורים לגלעד שליט