אונילי 2 (צילום: יח
"אני לא מאמינה באף מפיק ישראלי". אונילי|צילום: יח"צ, חגית סער

זה הולך להיות חודש חגיגי בקריירה הקצרה של זמרת הפופ העולה אונילי (נילי אוחיון), שחזרה לארץ מצרפת רק לפני ארבע שנים. חודש שהתחיל בהשקת הלהיט הגרובי החדש שלה "Sentimental" בהופעה עם המתופף ברק קדם ("מטרופולין") בר תל-אביבי עמוס בכרישי הגרוב המקומיים, ויימשך ב-22 בחודש, במסיבת יום הולדת שנה לערבי הפריסטייל בהם היא שרה ומאלתרת מדי שבוע בדאנס-בר ה"שסק" עם דיג'יי אמיר אגוזי, ערבים שלדבריה "שינו לי את הגישה למוזיקה".

בתווך תמשיך אונילי בהכנות להפצת הבשורה בחו"ל ולהקלטת הלהיט הבא, אותו יפיקו צמד המפיקים סאבו וקותי. "בחודש הבא אנחנו מתחילים להקליט את הסינגל הבא כדי להוציא אותו באפריל", אומרת אונילי. "מבחינתי סאבו וקותי הם נכס. אני רק אומרת את השמות שלהם ומתרגשת. הם הכי מוכשרים שיש פה בשוק. אבל אני לא מאמינה באף מפיק ישראלי. אני מחכה ומקווה לחתום בחברה בחו"ל, גדולה ורצינית, עם צוות שישקיע עבודה, זמן, כסף ואנרגיה. אני מציאותית ויודעת שבמה שהולך היום אני קודם צריכה להוכיח את עצמי באינדי".

אונילי: "מהתקליט עם יונתן לוי אני מתחברת רק ל-5 קטעים"

"בישראל מה שיש לי לעשות היום אני כבר עושה - לארגן צוות הכי טוב שיעבדו איתי - רמיקסרים, נגנים, מפיקים, יח"צ, הופעות ושיגיעו אנשים. זה מה שאני יכולה להוציא מהארץ. ישראל זו לא טריטוריה שאפשר להרוויח בה, אבל חשוב לי כי אני גרה פה וזה מקום מעולה להכין את ההופעות ולהתכונן וללמוד איך עובדים מול רדיו, מדיה וקהל".

-אז את רואה את העתיד שלך בחו"ל?
"אני אגור ארץ ולגמרי בונה על חו"ל, חולמת שחברה בחו"ל תקטוף אותי. אני מכירה טוב מאוד את הביזנס וחושבת שאני צריכה להתחיל לעבוד עצמאית. אני עובדת לבד, לא חברה ולא מנהל. זו עשייה של תקליט שאני מממנת בעצמי כל מה שאני עושה. אני מקבלת פניות מחו"ל ומתייחסת ברצינות. יש דיבור עם חברת 'אטלנטיק' והשיר יצא עכשיו בתוכנית 'life' באן.בי.סי, מה שמכניס לי הרבה כניסות למיי ספייס".

את "Sentimental" הפיק יונתן לוי ("איזבו", "הבנות נחמה"). הקטע המשובח זכה לארבעה רמיקסים שונים, של מיטב הכוחות בשוק הגרוב המקומי: דיג'יי אלארם ואורי שוחט מכיוון ההיפ הופ, רונן סאבו מכיוון הגרוב, כהן מ"כהן ומושון", שמגיע מה"אולד-סקול" ובורגור, רמיקסר צעיר אתו עבדה אונילי אישית. "'Sentimental' הוקלט לאלבום עליו עבדתי עם יונתן לוי, אבל מתוך 13 קטעים אני מתחברת היום רק לחמישה ומאז עשיתי עוד דברים שאני מתחברת אליהם יותר", מסבירה אונילי. "בינתיים הקלטתי אלבום חדש לגמרי שנמצא במיקסים סופיים. זה נקרא 'הפרויקט הסודי'. עבדתי עם סוליקו, סאבו וקותי וחיים לרוז על שירים".

אונילי: "לא הבטחתי כלום לאף אחד"

-עברה כבר שנה מאז הלהיט הקודם שלך, "Games".
"לא הבטחתי כלום לאף אחד. אני עושה מוזיקה, עושה את הדרך שלי, אין לי אג'נדה שאני צריכה לעשת משהו כדי שאנשים יהיו מרוצים. התעשייה היום שונה ולהוציא תקליט זה לא הדבר העיקרי. לא מלהיב אותי להוציא תקליט שלא מוכר ולא יכניס כסף. הגישה אחרת היא ולכן 'Games' ו-'Sentimental' הם סינגלים עם רמיקסים".

"השירים הבאים כבר יהיו אחרים, אבל באותו ווייב, שיותר קרוב אלי היום. אני מקליטה אותם אחד אחד, אחר כך אוציא EP ובסוף אני מכינה דיסק שהוא באמת אני. אני מרגישה טוב עם השינוי הזה. אני מתקדמת עם המציאות. הציפייה הכי גדולה שלי מעצמי זה להיות אמיתית ולעשות את מה אני רוצה ואוהבת לעשות. ציפיה שגורמת לי להיות במבחן עם עצמי".

-כבר עבר לך ההאנג-אובר מערב ההשקה?
"הייתי סחית לגמרי. אבל חודש שלם הייתי רק בראש של ההשקה ואמרו לי 'צאי מההשקה, תחשבי הלאה, על חו"ל'. אני עכשיו אחרי ההשקה וכבר השבוע אני מנסה להוציא את השיר בחו"ל. שמתי אותו להורדה בתשלום באינטרנט ואני בקשר עם לייבלים ופרומוטרים רוצה להוציא אותו בוייניל ולהופיע בחו"ל ואחר כך להוציא את ה-EP".

אונילי תופיע ב-24 בפברואר בלבונטין 7 בת"א.