הילה סעדה (צילום: רונן פדידה)
"הכיף שלי במוזיקה הוא שאנשים נחשפים לאמת ולכאב שלי, לטקסטים שבאים מהפנימיות שלי כהילה ולא השחקנית"|צילום: רונן פדידה

כשנה אחרי שפרצה לתודעה עם דמותה של ונסה בסדרה "להיות איתה", פתחה השחקנית והזמרת הילה סעדה בקמפיין לגיוס כספים באתר "הדסטארט", שנועד לאפשר לה להשלים את הקלטות אלבם הבכורה שלה. כזכור, במקביל לתפקיד ונסה מימון, הננטשת על ידי עמוס (אביב אלוש) אחרי תשע שנים של זוגיות, בסדרה שיצר אסי עזר, הוציאה סעדה צמד שירים אישיים. את "אם תחזור" ו"שחרר אותי" היא עצמה כתבה והלחינה, ועם ההפקה המוזיקלית של ג'וני גולדשטיין, זכו השירים להשמעות רבות בתחנות רדיו שונות, פרט לגלגלצ.

כעת, כאמור, מגייסת סעדה כסף מהקהל על מנת שיתאפשר לה להשלים את האלבום, עליו היא עובדת עם יהלי סובול ואמיר צורף, שניים מאושיות הרוק המקומי. "הקמפיין התחיל לפני שבועיים וחצי ונותרו 32 יום", היא מעדכנת. "האתר הוא פלטפורמה מעולה למי שעושה יצירה לבד, בלי חברת תקליטים ומשקיעים. ככל שהתחלתי לעבוד בתוך הפרויקט הבנתי כמה הפלטפורמה הזו מדהימה. אני נחשפת כזמרת לאנשים שמכירים אותי מהטלוויזיה. להרבה כבר יש אלבום ביד לכשהוא ייצא וכרטיסים להופעות שיבואו. זה מרגש בטירוף, התמיכה, התחושה שמאמינים בך. הכסף הוא למימון האלבום, ואחרי שיהיה אלבום אז גם יש קמפיין שלם של הופעת ודברים שאיתם צריכים להמשיך".

הילה סעדה (צילום: רונן פדידה)
"האלבום מתאר את שיא תקופת הרווקות שלי, הלבד, המאוויים, החיפוש העצמי" |צילום: רונן פדידה

-ספרי לי על האלבום.
"עברתי שנה מאוד משמעותית מבחינת היצירה שלי וכתבתי שירים חדשים. ישבתי עם יהלי סובול על הטקסטים והלחנים, נוצרה בינינו כימיה ממש טובה, מבחינתי הוא שותף מלא לאלבום מבחינה אמנותית. בזכותו אני מרגישה שעשיתי שדרוג גם לשירים שכבר היו קיימים, ושנולד משהו חזק ואמיץ ומדויק יותר מבחינת החומרים שלי. הדרך לאמיר צורף היתה מאוד ברורה. אני שמחה שאנחנו עובדים ביחד, כיף מאוד לעבוד איתו. הוא בא מברלין, אנחנו עושים סשן הקלטות, ואז הוא לוקח את החומר וממשיך את ההפקה בברלין. אנחנו בשלבים מתקדמים, הקלטנו כמעט את כל האלבום, תשעה שירים חדשים, ואולי גם שני הסינגלים יכללו בתוצאה הסופית".

"היצירה שלי היום הרבה יותר בוגרת ובשלה"

-ואיך הוא יישמע?
"בלחנים יהלי ואני שאבנו השראות מהסבנטיז ומהניינטיז. הוא אמן המילה, הכי טוב שיכולתי לבקש ליצירה שלי. בהפקה יש נגיעות אלקטרוניות, פופ רך, רוק. בעיקר התבגרתי מבחינת הטקסטים ואני כותבת אחרת בשנה וחצי האחרונות. האלבום מתאר בגדול את שיא תקופת הרווקות שלי, הלבד שלי, המאוויים שלי. החיפוש העצמי הוא משהו מאוד משמעותי באלבום".

-אולי היית צריכה להוציא אלבום בכורה במומנטום שהיית בו בשנה שעברה?
"בעיני כל עיכוב קורה נכון. התהליך שעברתי השנה עם יהלי לא הייתי מחליפה בעד שום דבר. עבדתי יותר קשה, נכנסתי לתהליך של כתיבה יותר קשה. יש עוד סדרה שתעלה בערוץ 2, 'שחקן זר', עם מוני מושונוב ויובל סמו, שבה אני משחקת בתפקיד החברה הבלונדינית של מאור שוייצר, ככדורגלן שיוצא לשחק בחו"ל. אבל מה שחשוב זה התוכן של מה שאני יוצרת ולא המהירות של מתי זה יוצא. הסינגלים שהוצאתי, אני אוהבת אותם ועומדת מאחוריהם, הם חלק מהיצירה שלי, שהיא עכשיו יותר בוגרת ומביאה משהו הרבה יותר בשל שאני עומדת מאחוריו. מאמינה שהכל קורה נכון ומדויק. כמו שהתפקיד של ונסה הגיע לי בזמן הכי נכון אז ככה האלבום הגיע בעת הכי נכונה לו.

ונסה מתכוננת לחתונה (תמונת AVI: mako)
"אנשים קוראים לי ונסה, וקונים ממני אלבום בהדסטארט"|תמונת AVI: mako

-הדמות של ונסה רודפת אותך?
"התפקיד היה משמעותי ואנשים פונים אלי בהדסטארט כוונסה ואומרים לי קניתי את האלבום שלך. זה לא מפריע לי. אני כל כך מזוהה עם הדמות והם רוצים לפרגן, אז הם קוראים לי ככה. הם גם זוכרים את החיקוי של שני כהן מ'ארץ נהדרת' עם ה'אל תגיד לי ונסה!!'. סבבה. הכיף שלי במוזיקה הוא שאנשים נחשפים לאמת ולכאב שלי, לטקסטים שלי שבאים מהילה, מהפנימיות שלי כאדם, ולא ממני השחקנית. העונה השנייה של 'להיות איתה' אמורה להצטלם ביוני. זה מה שאסי אמר".

-ומתי צפוי האלבום?
"בתחילת השנה הקרובה 2015  אוציא סינגל. יש בי כבר כמיהה שהוא ייצא החוצה, שכולם ישמעו ויאהבו את מה שאני עושה. בדרך צריך המון סבלנות ועבודה קשה. אני לגמרי שמחה ומאושרת ומי שעובד איתי הם הכי טובים שיכולתי לבקש. אני מלאת התרגשות. מכל מי שתמך בהדסטארט, כל מי שתמך ורכש אלבומים, לא הפסקתי לדמוע מההתרגשות. כי היצירה שלי מקבלת הכרה עוד לפני שזה יצא החוצה. אנשים נהיים שותפים שלי. התקופה היום לא קלה בלשון המעטה, ומי שמשקיע באמנות זה מרגש אותי".

-איפה את משחקת בימים אלה?
"בהצגה 'סלאח שבתי' בתאטרון השעה של העמותה לקידום התאטרון. אני בתפקיד חבובה הבת, שגילמה במקור גאולה נוני ז"ל. יעקב כהן משחק את סלאח. שנינו ממגדל העמק במקור, הוא גדל עם אבא שלי, אנחנו מבינים אחד את השני בלי לדבר הרבה".

-יש כיום אהבה בחייך?
"יש אהבה בחיי. יש לי זוגיות ממש טרייה וחדשה. טוב לי כרגע, ברוך השם".

יהלי סובול, מוניקה סקס השקה בבארבי (צילום: ליאור רוטשטיין)
"הוא אמן המילה, הכי טוב שיכולתי לבקש ליצירה שלי". יהלי סובול|צילום: ליאור רוטשטיין