הזמרת והיוצרת שרי אלפי הוציאה לאחרונה סינגל כפול מתוך פרויקט "ימים חמים", המחבר מוזיקה אלקטרונית ומוזיקה עיראקית מסורתית עם עברית, בהפקתו המוזיקלית של רואי סלע. אלפי כתבה והלחינה את "זה לא אתה", שנפתח ומסתיים בשירה בעיראקית, וכן כתבה את שיר המחאה "אנחנו צל", אותו הלחינה יחד עם סלע, ובו מתארח הזמר והיוצר הותיק שלמה בר.

"כשהייתי ילדה ושמעתי את המוזיקה הזו, זה היה נשמע לי כמו ערימה של יבבות", אומרת שרי אלפי על המוזיקה העיראקית ששמעה בבית הוריה - אביה הוא מספר הסיפורים המפורסם יוסי אלפי, ואחיה הוא הקומיקאי גורי אלפי.
 "היא היתה עושה לי טרור באוטו", מעיר אביה, כשהוא נזכר מה היה קורה כשרצה לשמוע מוזיקה עיראקית בנסיעות.

שרי אלפי, יוסי אלפי (צילום: חדשות 2)
"אם לא נדע ערבית לא נוכל להתקיים כאן". שרי ויוסי אלפי|צילום: חדשות 2

השינוי החל כשלפני שמונה שנים, לכבוד יום הולדתו ה-60, הפתיעה שרי אלפי את אביה כששרה לו שיר ערש בעיראקית, את "פוג אל נחל". "הייתי בהלם כי לא אמרו לי שהיא עומדת לשיר לי את זה, והתחלתי לבכות", נזכר יוסי אלפי.

על עצם השימוש בשפה הערבית אומר אלפי, שמאושר מהכיוון אליו פנתה ביתו: "אם לא נדע ערבית לא נוכל להתקיים כאן, גם במובן של שלום וגם במובן של ביטחון".  וביתו עונה: "כשאני שרה בערבית ישר הולכים למקומות האלה של השלום ולדבר עם הערבים. בסדר, אחלה, אני רק רוצה להגיד שזו שפה של חצי מהעם שלנו".

באלבום של שרי אלפי משתתפים זמרים ונגנים מהארץ ומהעולם, ביניהם שלמה בר ויאיר דלאל, הזמרת אימאן, הזמר העיראקי איסמעיל פאדל והמוזיקאי האיראני סהנד סהבדיוואני. סהבדיוואני האיראני, בעל אזרחות הולנדית, ברח עם משפחתו ממשטר האייטולות. לאחרונה הוא אף הופיע עם אלפי בארבע הופעות שקיימה בלונדון ואמסטרדם, ובהופעה בישראל.

"סהנד מספר שכאשר הוא הגיע לישראל חשבו שהוא מחבל", אומרת אלפי בחיוך, "לך תסביר להם שהוא בכלל בן של קומוניסט איראני".

אחיה הגדול של שרי, גורי אלפי, מספר על ילדותם המשותפת: "היא היתה עב"מ בתור ילדה. ילדה שרצה המון תשומת לב". "זה לא נכון!" קוטעת אותו אחותו. "סתמי את הפה שלך!", אומר אלפי בהומור האופייני לו, ומוסיף: "היא משלבת הרבה תרבויות בתוכה, אמא אנגליה, וכל הדבר הזה יצר את התמהיל, שהוא האלבום שלה, שזו היא".