תופעה מעניינת מסתמנת לאחרונה בקרב יוצרים ישראלים צעירים, שחוזרים לעשות שירי ילדים אחרי כעשרים שנה של ואקום בתחום, כשהאחרונה היא עלמה זהר שהוציאה השבוע את האלבום "פלא". "נכנסנו לטרנד חדש?" שואלים המנחים את מבקרי המוזיקה, עופרי גופר ואלרואי בן ציון.
"זה טרנד חדש – ישן", פותח גופר ומזכיר – "אי שם בתחילת שנות התשעים זה נעלם, אבל פעם זה היה דבר מאד פופולרי, וכמעט כל אמן גדול בזמר הישראלי כלל בתוך הרפרטואר שלו גם אלבום שירי ילדים: מתי כספי, אריק אינשטיין, שלמה גרוניך, חווה אלברשטיין וכמובן הכבש השישה עשר האלמותי שאיחד המון מהגדולים - כולנו גדלנו על זה ובאיזשהו שלב זה נעלם".
"האם צריך את זה בעצם?", תוהה אטדגי, "כשיש כאן כל כך הרבה כוכבי ילדים ענקיים כמו מיכל הקטנה ויובל המבולבל, שהילדים מכירים את כל השירים שלהם? אולי אלה שירי הילדים החדשים?"
"אין ספק שזה מה שמילא את הוואקום, בהתאם לשינויים בתרבות הצריכה", עונה המבקר, "אבל עדיין - צר לי, אי אפשר להשוות בין יוני רכטר ליובל המבולבל", הוא אומר, ומצליח להדליק את הפיוז של המנחה. "הכי קל להתרפק על העבר! אתם כולכם פלצנים מעצבנים", צועק אטדגי, וגופר מצליח להוציא מעז מתוק: "למה לא לחנך את הילדים למוזיקה שהיא קצת מעבר? תשמע את 'קילפתי תפוז' של אריק אינשטיין, תפתח את האוזניים, תקשיב לעיבוד ולגרוב שיש בו – ואולי שעומר אדם יעשה לו חידוש", הוא מציע. "האמת, אחלה רעיון", מודה המנהל של אדם. אז סגרנו?
עוד בבילויים:
יש להן את זה: כשה"איט גירלז" פגשו את ארליך ובוסקילה
הגבורה שבחולשה: כשקובי אפללו הפך ילד להורים גרושים
שיר האהבה הלסבי שכבש את המבקרים
"הבילויים" עם אסף אטדגי ועינת ארליך, א'-ד', 14:00 עד 11:30, ערוץ 24