לאחר ש-23 הגדולים עברו מייקאובר כללי, אייל נפגש איתם לשיחות אישיות, שבסופן הכריע על המשך עתידם בתכנית. לא לפני שכל אחד מהמתמודדים עמד ל"מבחן הפסנתר", וביצע שיר אקוסטי ללא להקה, ללא במה וללא תאורה. הכי טבעי מול השופטים. בסוף הפרק נאלצנו להיפרד משלושה מתמודדים, ולמי שכבר הספיק לשכוח קבלו כמה מהמפגשים המרגשים של אייל והמתמודדים:

"חששתי שאולי הגזמנו בציפיות ממך"

את האודישן הראשון שלו עדן גבאי עבר בזכות ביצוע אחד שעשה לשירו של ישי לוי "אובדן התמימות". כנער בגיל 17 הוא הצליח להרשים את אייל שאפילו לא התייעץ בשופטים: "הבאתי אודישן ראשון שלא היה כמותו הרבה שנים", החמיא אייל.  עם זאת כאשר עלה לבמה מול קהל חי עדן קצת נסוג לאחור. "זה לא עבד, חשבתי שאולי הגזמנו בציפיות ממך בביצוע הראשון", הודה אייל, ומיד סיפר שציפור קטנה מההפקה לחשו לי כי עדן יודע לעשות חיקוי מושלם שלו, ועדן כמובן הוכיח שלא מדובר בשמועה וחיקה את אייל בדיוק מוחלט.

"אני הכי ביישן שיש"

יגאל בלולו אולי יודע לכבוש את הבמה ואת הקהל, אבל עמוק בפנים הוא עדיין ילד ביישן בן 14, ודווקא בזכות זה הוא הצליח כל-כך להיכנס לאייל לתוך הלב: "גם אני מאוד ביישן. אני הכי ביישן שיש", שיתף אייל, "אבל עם הזמן אתה לומד להתגבר על הביישנות". יגאל בחר לבצע במבחן הפסנתר את אחד השירים הכי אהובים של אייל, "צליל מיתר", סגנון מוזיקלי שהוא טרם הראה באודישנים שלו עד כה.

"גם אני הייתי חולב בתור ילד"

מתניה טיירי הגיע הישר מהרפת במושב לנסות את מזלו בעיר הגדולה, "הכל חדש שלי. אבל אני נהנה ברמות מטורפות. זה משהו שונה לגמרי מהחיים שלי". חוויות המשק של מתניה לא חדשות כלל וכלל לאייל, שבמהלך המפגש חשף שהוא חצי מושבניק בעצמו: "אני גם חצי מהילדות שלי העברתי במושב. גדלתי בתוך העניין של ללכת ולחלוב". מתניה בחר לבצע את השיר "האישה של חיי", שסופסוף גרם לשופטים להבין מדוע אייל בחר להעביר אותו שוב ושוב בתכנית: "אייל, עכשיו אני מבין למה התעקשת", סיכם עדי לאון.

"אמא שלי חזתה את התחלת ההצלחה"

עד כה בתחרות מיכאל צידון עבר מהר מאוד את כל השלבים, ובשיחה עם אייל הוא חשף שיש אנרגיות נסתרות שמלוות את כל המהלכים שלו העונה: "אמא שלי היא פותחת בקלפים והיא ראתה את התחלת ההצלחה שלי". האם הקלפים אכן ניבאו את ההמשך אייל לא רצה לחשוף, אך מה שכן סיפר שאלירן צור, המוכר לכולנו מ'הפרויקט של רביבו', סיפר לאייל בהתרגשות כי גילה שמיכאל עושה חיקוי אחד לאחד שלו. וכמובן, שאייל דרש ממיכאל להראות במה מדובר.

>>אייל פונה לחברה של דניאל כהן: "פרגני לו"

 "אייל גולן קורא לך", ימים רביעי ושבת בשעה 19:00, בערוץ 24 ובאתר mako