בשבת עלו 23 חברי הנבחרת ל'מבחן הפסנתר', שבסופו הכריע אייל מי מהם ראויים להיכנס לשלב 20 הגדולים, ונאלצנו להיפרד משלושה מתמודדים. לפני הסולו הגורלי נפגשו המתמודדים לשיחות אישיות עם אייל שגרמו להם ולו לפתוח את הלב ולהכיר לעומק. ריכזנו עבורכם כמה מהמפגשים המלאים:

"יש במוזיקה משהו שמציל חיים"

כבר באודישן הראשון שלו נתנאל לוי הצליח לשבור שיאים, כאשר השיר המרגש שכתב על אחותו הנלחמת במחלת הסרטן חדר ללב שכולנו. "בחיים לא חשבתי שזה יגיע לרמה כזאת", הצטנע נתנאל", וסיפורו האישי הזכיר לאייל רגע מצמרר במיוחד בו היה עד לנס משמיים: "באתי לבקר ילד בבית החולים, שאמרו לי שנשאר לו רק כמה שעות לחיות", סיפר אייל בהתרגשות, "זה היה אחד הרגעים הכי חזקים בחיים שלי. הילד שכב, תפסתי לו את היד ושרתי לו פזמון ואז המכשירים בחדר התחילו לצפצף, ושלושה חודשים אחרי זה אני יודע שהוא עדיין היה בחיים", שיחזר אייל ואיחל לנתנאל שאכן בעזרת השם גם אחותו תזכה להאריך ימים בזכות המוזיקה.

"אם מתעסקים בך זה סימן שאת מעניינת"

נזי שקורי היא אחת המתמודדות הכי מקפיצות ידעה התכנית הזאת "אני מת על זה שאת היפראקטיבית", החמיא לה אייל, "כי אני בעצמי כזה". נזי כמובן זכורה בזכות "תסרוקת הקרמבו" שלה, שגם זכתה לתגובות רבות מהקהל בבית, "אנשים צריכים להבין שזאת נזי האמיתית", הסבירה, "אם אני אבוא פזור אני אתעסק בהופעה החיצונית שלי ולא בהופעה על הבמה". אייל לעומת זאת הסביר שהוא לא רואה בזה משהו שלילי: "כל עוד מתעסקים בך זה אומר שאת מעניינת". נזי בחרה לבצע את השיר "מבקשים חיים", של אייל שבסופו זכתה לשמוע מעדי שתי מילים משמעותיות במיוחד: "ביצוע מרסק".

"עבדתי שש שנים עד שהצלחתי"

תומר רז הוא בכיר המתמודדים, לאחר שצבר וותק של שנים רבות על הבמות. ואייל דווקא מאוד מתרשם מהנחישות וההתמדה של תומר: "אני יכול להזדהות עם המקום הזה של לרצות כל כך הרבה. אני בקטע של עבודה קשה", הזדהה אייל, "עבדתי שש שנים עד שהצלחתי, הופעתי ערב ערב בכל מועדון אפשרי.  אני חושב שעבודה איטית ועבודה יסודית בסוף עושה את העבודה. זה שאתה שנים מנסה בסוף זה יגיע כי  יש לך את זה".

>>אייל פונה לחברה של דניאל כהן: "סמכי עליו"

>>"אייל גולן: אני הכי ביישן שיש"

 "אייל גולן קורא לך", ימים רביעי ושבת בשעה 19:00, בערוץ 24 ובאתר mako