מה קורה כשמזרח ומערב נפגשים בתכנית של אייל גולן קורא לך? ערב קלאסיקות ישראליות במהלכו נאלצו הזמרים להתמודד עם אתגר חדש ומרתק: לשיר כל שיר ישראלי שירצו, ומלבד שלא יהיה שיר מזרחית. האם הזמרים עמדו במשימה? הסיכום המלא לפניכם.

עוד לפני שהערב יצא לדרך, ביצע אייל מחווה מוזיקלית לזמר ג'קי מקייטן ז"ל, שהלך השבוע לעולמו. אייל עלה לבמת הגולן וביצע את השיר "חי ומאושר". לצוות השופטים הצטרף גם הזמר חמי רודנר שהגיע על תקן שופט אורח הערב בתכנית.

סיבוב ראשון - ספיישל קאברים ישנים

את הסיבוב הראשון פתח ליאב יעקובי עם הביצוע שלו לשיר "אלה" של דפני ערמוני. אייל פתח ואמר כי התרגש מהביצוע ומההגשה של ליאב. עדי לאון אמר כי הוא שמח שליאב חזר לתכנית ובגדול מבחינתו. חמי רודנר התפעל מהשירה של ליאב ואמר כי מדובר בביצוע יפייפה.

מיד אח"כ עלתה לבמה קורל חצבני ששרה את "אלוהים שלי" של עוזי חיטמן וזכתה גם היא למחמאות מהשופטים. אייל אמר כי הביצוע שלה היא אמין ואמיתי, רביבו אמר כי הפעם קורל בחרה שיר מצוין שמתאים לה בדיוק.

אליאור גרידיש עלה לבמה ושר את "אני ואתה" של אריק איינשטין. אייל אמר כי כאשר בחור בן 17 שר כזה שיר, זה מרגש תמיד. גיספן אמר שהביצוע היה מצוין, ירון ורביבו הסכימו ואמרו כי מדובר בביצוע מקסים, ורק עדי לאון טען כי הביצוע היה משעמם ומלא בזיופים.

מיד אח"כ עלתה לבמה תאיר שדה שביצעה את "סינדרלה" של סקסטה. ירון אילן אמר שהוא גאה להיות חלק מהאנשים שגילו אותה כי היא הולכת להיות כוכבת אמיתית. גיספן אמר שהוא לא מבין איך ילדה בגילה מצליחה לשיר כך ועדי לאון אמר שאם סינדרלה הייתה שר כך, הנסיך היה מגיע בריצה.

הביצוע הבא היה של חיים איפרגן ששר את "בלבך" של דיויד ברוזה. אייל אמר כי הביצוע לא היה הכי טוב שיש ולדעתו היה קצת מבולגן מדי. ירון ביקש ממנו לשיר כמו שהוא אוהב ולהפסיק לנסות ללכת על בטוח. גיספן אמר שחיים לא היה בקצב לאורך כל השיר.

מיד אח"כ עלתה לבמה נסרין קדרי שביצעה את "וידוי" של יהודית רביץ. כל פאנל השופטים קם ונעמד ומחא כפיים לנסרין על הביצוע. אייל אמר לנסרין כי היא תשיר גם בסיבוב הבא וגם בחצי הגמר שבוע הבא, אך היא תשיר לפרוטוקול בלבד מכיוון ונסרין עולה כבר מעכשיו לגמר הגדול! יתר השופטים הסכימו עם אייל ואמרו כי דובר בביצוע הטוב ביותר שהיה עד כה. חמי רודנר אמר כי הוא המום מהביצוע של נסרין.

הביצוע הבא היה של דור שמעון ששר "היא כ"כ יפה" של כוורת. אייל אמר כי הביצוע לא היה טוב מספיק ונשמע מעט קריוקי. עדי אמר כי הוא מאוכזב מאוד מדור וכי הוא לא נהנה מהביצוע של דור. גיספן אמר שההגשה של דור לא הייתה נכונה וירון אילן סיכם ואמר שהוא דווקא נהנה מהשיר.

מיד אח"כ עלתה לבמה ליזי פחימה ששרה את "אצלי הכל בסדר" של החלונות הגבוהים וסחטה מחמאות מהשופטים. גיספן אמר כי מדובר בביצוע ענק, אייל גולן אמר שמדובר ברוקיסטית במסווה. עדי לאון אמר כי ליזי תהיה זמרת ענקית. ירון אילן סיכם ואמר שמקומה של ליזי בגמר.

הביצוע הבא היה של מאור אשואל ששר את "סליחה" של מתי כספי. השופטים טענו כי מדובר בביצוע ענק של זנר ענק. חמי רודנר אמר כי מאור זמר עם קול מדהים שקשה למצוא ורביבו אמר כי הוא מאוד מקווה שמאור יגיע לגמר הגדול.

סיבוב שני - ספיישל קאברים חדשים 

הסיבוב השני יצא לדרך עם ליאב יעקובי ששר את "מעליות" של דודו טסה. מיד אח"כ קורל חצבני שרה את "יסמין" של הפיל הכחול, אליאור גרידיש שר את "היא לא יודעת מה עובר עליי" של שלמה ארצי. תאיר שרה את "יחפה" של נינט טייב, חיים איפרגן שר את "אהבנו" של אביב גפן.

_OBJ

נסרין, שכאמור כבר הבטיחה את מקומה בגמר, שרה את "היא יודעת" של נינט טייב, דור שמעון שר את "אנצל" של מוש בן ארי, ליזי פחימה שרה את "ניסים" של עברי לידר, ומאור חתם את הערב אם "משהו חדש מתחיל עכשיו" של דני רובס.

 לאחר שכל 9 הזמרים ביצעו את השירים, הגיע שלב ההחלטות ואייל נאלץ להחליט מי מהזמרים לא ממשיך הלאה לתכנית הבאה. השופטים נתבקשו לתת את המלצותיהם: עדי לאון כי המודחת שלו הערב היא קורל חצבני, חיים המליץ להיפרד מחיים איפרגן, יוסי גיספן המליץ על קורל וירון אילן הסכים. אייל שמע את המלצות השופטים והודיע בלב כבד כי הוא נפרד מקורל חצבני.

אייל גולן קורא לך, מדי ערב בשעה 19:00