עונה מוצלחת, מרגשת ומפתיעה במיוחד הגיעה הערב לרגע השיא, כאשר חמשת הפיינליסטים של התכנית עלו לבמה המרכזית בהיכל נוקיה בת"א במטרה לשכנע את אייל גולן לקרוא להם. נסרין קדרי, מאור אשואל, תאיר שדה, דור שמעון וליאב יעקובי התמודדו הערב בקרב ענקים על תואר המנצח הגדול של אייל גולן קורא לך, כשבסופו של ערב הכריז אייל גולן על המנצחים: נסרין קדרי ומאור אשואל.

במהלך הערב שרו חמשת המתמודדים נאמברים לבדם, ולפניהם נאמברים משותפים יחד עם שני האורחים הגדולים של התחרות: דודו אהרון ומשה פרץ. בכל תום סיבוב ייפרד אייל ממתמודד/ת, עד שנישאר עם שני זמרים שיתחרו ביניהם ראש בראש על התואר הנכסף.

בסיבוב האחרון, שרו המתמודדים האחרונים שיר מקורי שנכתב במיוחד לתחרות. לשיר אחראים כמובן השופטים יוסי גיספן שכתב את המילים ועדי לאון שהיה אחראי על הלחן.

אבל לא רק חמשת הגדולים זוכים לשיר על הבמה בנוקיה. בפתיחת התכנית מגיעה נבחרת 20 הגדולים של העונה לעשות כבוד לפיינליסטים ומבצעת נאמבר משותף אחד, השיר "מנגינה" של אייל גולן עצמו.

סיבוב ראשון – שיר בחירה

את הערב פתח מאור אשואל שביצע את השיר "ממני אליך" שכתב יוסי גיספן והלחין עדי ליאון לישי לוי. אשואל זכה למחמאות מאייל גולן שאמר כי זו פתיחה מהממת לגמר. גיספן טען כי לקח לו זמן להכנס לשיר אבל בסך הכל ביצוע טוב.

מיד אח"כ עלתה לבמה תאיר שדה, ששרה את "שישמעו אותי" של שרית חדד. רביבו אמר כי שרה כאילו היא נמצאת על הבמה עשר שנים והחמיא לה רבות. עדי ליאון הוסיף שהיא נראית כמו נסיכה ושיבח אותה על הבטחון. אייל גולן סיכם ואמר שהיה מהמם.

ליאב יעקובי עלה לבמה וביצע את "את כבר לא איתי " היווני במקור שביצע בעברית חיים משה. אייל גולן פתח ואמר הביצוע היה מאוד מרגש. ירון אילן אמר שהביצוע היה יפה ומיוחד, וגיספן הוסיף שלמרות שהיה קפוא הביצוע היה מצויין. רביבו אמר כי השיר ריגש, ועדי ליאון אמר שהדרך שעשה ליאב ענקית.

הביצוע הבא היה של נסרין קדרי, ששרה את "סוואח", אותו עיבד לעברית אהוד מנור ז"ל. גיספן המחיא ואמר שהיה קונה כרטיס כדי לראות אותה, עדי ליאון רצה לרוץ לנשק אותה, ואייל גולן אמר שהרימה את נוקיה באוויר.

חתם את הסיבוב הראשון דור שמעון ששר את "סיבה לכל דבר" של זוהר ארגוב ("אל נבקש"). אייל קרא לביצוע "לפני פנים". יוסי גיספן אמר שלדעתו הוא שמר את הביצוע עד לגמר, וחיים רביבו אמר שהביצוע שלו היה הכי טוב עד אותו רגע מבחינתו. גם עדי ליאון החמיא והסביר ש"אין דברים כאלה"

>> לכל הביצועים של הגמר

בזאת תם הסיבוב הראשון, ולבמה עלתה הזמרת מורן מזור, הזוכה של העונה הראשונה של אייל גולן קורא לך, שביצעה את השיר "נסיך שלי" שכתב והלחין אופיר כהן.

לאחר מחרוזת שירים משותפת של אייל גולן עם קובי פרץ ודודו אהרון קרא אייל לפיינליסטים לעלות לבמה, בכדי להודיע לאחד מהם שהוא לא ממשיך או ממשיכה לסיבובים הבאים. גולן הודה לכולם, ואז הודיע שליאב יעקובי לא ימשיך לסיבובים הבאים.

לפני פתיחת הסיבוב השני עלתה סיוון גנון,  המתמודדת המרגשת של העונה שלא הגיע לגמר, אך זכתה להופיע בו עם השיר"מאור עיני"

סיבוב שני – שרים דואטים עם דודו אהרון

מאור אשואל פתח את הסיבוב השני יחד עם דודו אהרון בדואט "כמו מלאך" , אותו גם הלחין וכתב דודו. גיספן אמר שמשהו בדודו כנראה שיחרר את מאור, ושהוא כיכב. שאר השופטים הסכימו שהאנרגיה הייתה מעולה, ועדי לאון ציין שהעומק בשירה שלו מרשים.

 >>> הירשמו עכשיו לעונה השלישית של אייל גולן קורא לך!

תאיר שדה עלתה לדואט עם אהרון ושרה את "ילדה מבית טוב" , שכתבו והלחינו משה פרץ ודודו אהרון. אייל גולן אמר שהיה חיבור יפה והיה נחמד לשמוע אותה. ירון אילן חשב שהייתה בעיה בדינמיקה, ולמרות שלא היה ביצוע גדול הוא היה כייפי. עדי ליאון היה נוקשה יותר ואמר ששמע זיופים בשירה שלה.

הבאה בתור היתה נסרין קדרי ששרה עם דודו את "לא מוותר", שהוא עצמו כתב והלחין. גולן פתח את דבריו ואמר שנהנה בטירוף, גיספן אמר שהביצוע לא היה בסטנרד שהורגלנו אליו מנסרין, ורביבו הוסיף שמבחינתו היה ביצוע טוב בלבד. עדי ליאון הוסיף על הביקורת ואמר שהוא לה נהנה מהביצוע.

דור שמעון חתם את סיבוב הדואטים, כשעלה לבמה ושר עם דודו אהרון את "ביוטיפול" , שעל הנוסח העברי שלו אחראי יוסי גיספן. אייל גולן הכריז שזה היה הביצוע הכי טוב בשלב הדואטים, והכריז על ההפתעה: דור עולה ישר לסיבוב השלישי.

לאחר מילות תודה למתמודדים, הכריז אייל גולן על המתמודדת שעוזבת: תאיר שדה. המשמעות: דור שמעון, נסרין קדרי ומאור אשואל עולים לסיבוב הקובע.


סיבוב שלישי – השיר הזהה

בשלב זה עלו המתמודדים לשיר את " כמעט לאהוב" שיר חדש שכתבו יוסי גיספן ועדי ליאון במיוחד לגמר של אייל גולן.

ראשון עלה לשיר מאור אשואל, השופטים החמיאו לו פה אחד , כולל עדי ליאון שהחמיא על הביצוע הרומנטי והרגיש.שניה עלתה נסרין קדרי לביצוע השיר המקורי. אייל גולן פתח וגילה שהוא פורק לגורמים מהביצוע. ירון אילן אמר שהביצוע אדיר, ויוסי גיספן חיזק ואמר שהיא אלופה. עדי אזולאי הוסיף וקרא לה מלכה, וגולן סיכם שהיא חזרה ובגדול. המתמודד השלישי והאחרון, דור שמעון ביצע את "כמעט לאהוב" וחתם את הסיבוב. יוסי גיספן פתח ואמר שהביצוע היה פצצה, ועדי ליאון סיכם ואמר שהוא ריגש מאוד.

בסיכומו של יום עלו שלושת המתמודדים לבמה, ואייל גולן הכריז על המנצחים: נסרין קדרי ומאור אשואל הם המנצחים של עונה 2 של "אייל גולן קורא לך", ולשניהם יצא אלבום בהפקת אייל גולן.

>> לכל הביצועים של הגמר

>>> "הנצחון שלנו מאחד בין העמים" ראיון ראשון עם נסרין ומאור