הכירו את הסט המרשים שילווה אתכם כל יום ב-8 השבועות הקרובים: תפאורת התוכנית "אייל גולן קורא לך", אשר הוקמה בשבועות האחרונים באולפני 'מימד' ברמת החיי"ל ותכיל את כל ההתרחשויות המסעירות בתוכנית - אודישנים, הופעות, אורחים, צחוקים, בכי והרבה מאוד מוזיקה. את הסט כולו עיצב יצחק רונן, מעצב תפאורה בן 35 (למד בבצלאל עיצוב תעשייתי ועיצוב תפאורה באקדמיה של וינה) שאת התפאורות המרשימות שלו כבר ראינו ב"עבודה ערבית" ו"רמזור", (קשת) ב"החולמים" ו"האי" (ערוץ הילדים) ובקרוב גם נראה ב"עם סגולה", התוכנית של "מה קשור" שעולה ב'קשת' אף היא בסוף החודש הבא.
רונן, ששקד על התפאורה עם הרבה מאמץ והקפדה בחודש האחרון, מספר על התהליך – מה ניסה לדמות, כיצד תרגם את הרעיון למרקמים ואביזרים, ומה הקונספט: "התוכנית מתרחשת במעין חדר- חזרות, וחדרי חזרות מאופיינים מטבעם בדלות החומר. מצד שני אייל הוא 'המלך', האומן הישראלי הכי אהוב ונמכר- ולכן היה צריך לנסות למצוא משהו שלא מחובר דווקא לאסתטיקה הישראלית של אומני המוזיקה, אלא משהו יותר ברוח ההיפ-הופ, משהו מלכותי. היה ניסיון להביא אסתטיקה של חו"ל והרבה פאר."
"מצד שני, מוזיקה מזרחית מתעסקת הרבה עם רגש ושמחה, ולכן היה חשוב ליצור סט חם, ביתי ומזמין, שיוכל להתפרש בתור המקום בו אייל יוצר ועובד, 'קן יצירה'. מנגד, זה גם חייב להיות סט עם דרמה: מסדרונות וחללים שהבחורות המתמודדות יעברו בהם נרגשות בדרכן לחלל השירה. ההשראות העיקריות – אולפנים בארה"ב ובאירופה, אסתטיקה של חללי יצירה אנגלים וחללים כמו ה"Thierry Despont house" – מעצב פנים אמריקאי המתמחה בחיבור של אסתטיקה אירופאית עם קריצה מודרנית."
הסט מאופיין, אפוא, בחומרים שמבחינת סאונד משתמשים בהם בחדרי הקלטות – בדים ועץ מסנני קול, שטיח מקיר לקיר שבו משתמשים בו בחדרי חזרות כדי לאטום. הריהוט - מרשת "הומאז'" המתמחה בייבוא אירופי - משדר אווירה חמימה ולא מנוכרת או מודרנית מידי, "שובר דיסטנס" באופיו – ולכן מתחבר טוב עם המוזיקה המזרחית על אופייה הבלתי-אמצעי. צבעוניות המאפיינת היא בעיקר אדומה, עם בורדו, חרדל וסגולים, כאשר חלל הכניסה מנוגד לכך– טיוב לבן מואר, המוביל לחלל טיפה יותר חשוך, וכך מכיל את התהליך שהבנות עוברות.
במרכז הסט, כפי שוודאי כבר הספקתם לשמוע, עומד התריס- אייל לא רואה בשלב הראשון את הבחורות שנבחנות מולו (לכן הכניסה של אייל לסט היא נפרדת וגם הן לא יכולות לראות אותו). רק כשהשירה עוברת ביקורת ראשונית התריס נפתח, והוא מהווה חלק מרכזי בתפאורה: זהו תריס חשמלי מעץ מהגוני כהה, עם פאנלים רחבים, שמתחבר לחומריות של הקירות. השליטה על התריס הוונציאני, שגודלו 2.5 מטרים- הרמתו והורדתו - נמצאת אצל אייל. כך שנוצרת חציצה בינו לבין הבנות. "הדרישה לא הייתה לתריס דווקא", מספר רונן, אלא למשהו שאפשר להרים כדי לחשוף. אופציית הווילון נפסלה, גם כי לא מדובר ב'מהפך' או תוכנית דומה, וגם כי האסתטיקה של הסט דרשה תריס"
הסט מאובזר גם, כמובן, בתקליטי זהב ופלטינה של אייל (13), אוסף דיסקים עצום וכלי נגינה. בסט עצמו 4 חללים: הכניסה של הבנות – מבואת האולפן, משם – מסדרון שמתחלק לאזור לבן ואזור כהה, דרכו נכנסים לחלל השירה המאופיין באריג הסקוטי (ככלל - שטיחים, עץ, טאפטים ואריגים סקוטיים הם הויזואליה הברורה והמיידית של הסט), וזה גם הצד שבו מונח התריס. מעבר לו מצוי חלל הקונטרול – קונסולה, עמדת שליטה (סאונד), ומאחוריו – החלל הנפרד של "קיסריה הקטנה": שם, במהלך כל השבוע, ניצב מעין סלון שבו אפשר לשבת ולדבר, וגם ליצור בתוכו, כאשר בחלקים אחרים של התוכנית מתבצעות בו הופעות, על הבמה שמתרוקנת מהריהוט. נשמע מבטיח? חכו שתיראו את זה לייב, כל יום ב-17:00