אינסטגרם, הרשת החברתית שבנויה על טהרת שיתוף תמונות, היא פלטפורמה שמשרתת למעלה מ-600 מיליון משתמשים מדי יום. רובם אנשים רגילים שמשתפים את הרגעים הקטנים מחייהם, אבל בשביל חלק מדובר במקור הפרנסה העיקרי שלהם – כמו הדוגמנית האוסטרלית סיאנה ארפּ אליס.
עם יותר מ-1.2 מיליון עוקבים באינסטגרם, הדוגמנית הצעירה מצליחה להתפרנס לא רע בכלל ברשת החברתית. לאחרונה, בראיון למגזין ה'מואנינג הראלד' של סידני, סיפרה אליס שבשלב הזה בקריירת הדוגמנות שלה היא מרוויחה בממוצע לפוסט שיווקי באינסטגרם כ-15,000 דולר – והיא בסך הכל בת 21.
בתחילת דרכה, אליס הייתה מפרסמת מותגי הלבשה ליוגה. עם הזמן, כשהפופולריות שלה עלתה, היא התחילה לפרסם מוצרים אחרים – מתכשיטים ועד תוספי מזון טבעיים. "יש לי חוזה עם מותג ההלבשה 'אלו יוגה', שזה המותג האהוב עליי כשאני עושה יוגה", אמרה אליס בריאיון למגזין האוסטרלי SMH. "חוץ מזה, אני לא מפרסמת מוצרים בחשבון שלי שאני לא משתמשת בהם".
סיאנה מספרת שמעולם לא תיארה לעצמה שתגיעה לכמות עוקבים גדולה כל כך: "אני זוכרת שלא האמנתי כשעברתי את ה-10 אלף עוקבים". לדעתה, כמות העוקבים תלויה מאוד בתזמון שלך, מזל ותשוקה. אליס מוסיפה: "אם מישהו רואה את התוכן שלך והוא מוצא חן בעיניו, הוא יזמין מישהו אחר להעיף מבט".
אליס התחילה את דרכה ביוגה כדי להתמודד עם דכאונות בצעירותה. מאוחר יותר, היא למדה להיות מאמנת אישית וגם למדה לתואר ראשון בעיתונאות, אבל פרשה ברגע שהתחילה להתפרנס מאינסטגרם. "התחלתי להשתמש באינסטגרם בתור פלטפורמה לביטוי עצמי, מקום שבו אני יכולה להיות יצירתית", היא מספרת. עם הזמן, העוקבים הלכו וגדלו, ואיתם הגיעו הספונסרים – ועם הספונסרים הגיעו עשרות אלפי דולרים לתמונות בביקיני.
מעבר לחשבון האינסטגרם, יש לה גם ערוץ יוטיוב עם 47 אלף מנויים שבו היא מעלה סרטוני יוגה ווידיאו בלוגים. בקיצור, הסירו דאגה מליבכם, יש מספיק לכולם.