בשנים האחרונות, אדריאן אוונס, דוקטור לתקשורת מאוניברסיטת קובנטרי באנגליה, גילתה עניין רב באתר האינטרנט TubeCrush.net – אתר בו מעלים על בסיס יומי תמונות של גברים, אשר צולמו בסתר ברכבות התחתיות ברחבי בריטניה, ומדרגים את האטרקטיביות שלהם.
ד"ר אוונס בחנה את התמונות הפופולאריות ביותר של האתר והצליחה להגיע לכמה מסקנות בנוגע למאפיינים שנשים תופסות כאטרקטיביים. לטענתה, היו שני מאפיינים ספציפיים שבלטו באופן גורף: גברים שהלבוש שלהם העיד על מעמד סוציואקונומי גבוה וגברים שניכר כי הם משקיעים את מיטב זמנם בחדר הכושר.
Hot weather = Short Shorts! pic.twitter.com/xBv8rIdI1g
— TubeCrush (@tubecrush) 23 ביולי 2016
The blondest of the blondes - if you like blondes then you will love our Blonde category: http://t.co/abeHHFkiwB pic.twitter.com/3Sp4kbfNVH
— TubeCrush (@tubecrush) 25 ביוני 2015
ד"ר אוונס מסבירה שמבין התמונות הפופולאריות ביותר ניתן היה לראות באופן ברור העדפה למה שהיא מגדירה בתור "בנקאים". כלומר, גברים עם חליפות בשלושה חלקים ושעונים יוקרתיים. מגמה נוספת שמתגבשת באתר הזה היא העדפה לגברים שריריים, ספציפית באזורי החזה והידיים. עד כדי כך, שמשתמשות (ומשתמשי האתר, שלא יהיה לכם ספק) נוהגות להשאיר תגובות כמו "היי מאמן כושר, אבקת החלבונים עובדת לך מצוין", או "הבחור הזה שהרגע חזר מקרוספיט, מהמם".
אחת המסקנות הבולטות של ד"ר אוונס מן המחקר שלה על TubeCrush היא שיש מידה של אמת בסטריאוטיפ שנשים מחשיבות גברים שריריים ועשירים כאטרקטיביים. כמו כן, היא מצביעה על כך שמבין הגברים שזוכים לדירוג הגבוה ביותר ישנו רוב מוחלט של גברים לבנים.
נציג של אתר האינטרנט Business Insider שוחח עם ד"ר אוונס בנוגע לממצאי המחקר שלה. במהלך השיחה היא סיפרה שלא יכלה להתעלם מהמוסר הכפול שבא לידי ביטוי בקרב משתמשות (ומשתמשי) האתר. מבחינתה, דפוס ההתנהגות של המשתמשים מבטא נורמות שנחשבות בימינו למיושנות ומזמן היו צריכות להיעלם מן העולם – ספציפית בנוגע להחפצה של אנשים.
"מובן מאליו שיש כאן שינוי תפיסתי בנוגע למי שעובר אובייקטיפיקציה", מסבירה ד"ר אוונס, "אבל באותו זמן האתר הזה רק מדגיש עד כמה אנחנו עדיין תקועים באותן שבלונות ואותן קונבנציות בכל הנוגע לאטרקטיביות ומה נחשב 'יפה' אצל אנשים" – במקרה הזה, גברים.