בפעם הבאה שמישהו אומר לכם שאתם מבזבזים יותר מדי זמן בחוף הים, כדאי שתפנו אותו לניקולס וודמן. גולש הגלים בן ה-36 מקליפורניה רצה בסך הכל לעשות קצת פוזות על החבר'ה, לצלם אותו כובש עוד גל ענק, ולהעלות את התוצאה לרשת. התוצאה הייתה פיתוח של מצלמה חסינת מים שמורכבת על הגלשן, שהצליחה להכניס גם חובבי מים רדודים כמונו היישר אל האקשן המטורף בלב הים.
כמה סרטוני יוטיוב מוצלחים מאוחר יותר, הוצפה "Go Pro", החברה שהקים, באינספור בקשות רכישה. בשבוע שעבר נענה וודמן לחיזוריה של חברה מטאיוואן שרכה 8.8 אחוזים מהחברה תמורת סכום של 200 מיליון דולר. לפי שווי השוק הזה הנתח היחסי שנותר בידי וודמן עומד על לא פחות מ-2 מיליארד דולר. לא רע עבור יום עבודה במכנסיים קצרים. את הכסף אפילו לא היה צריך להשקיע בפרסום. אחוז ניכר מתוך 800 אלף המצלמות שמכרה החברה עד היום הגיעו מגולשים שנתקלו בסרטונים שהעלו גולשים אחרים שכבר רכשו אותה.
המצלמה עצמה נבנתה כדי לעמוד בזעזועים וטלטולים, היא עמידה במים עד 60 מטר, כשחלק מהדגמים מגיעים גם עם אפשרויות של שליטה מרחוק באמצעות שלט ואפילו חיבור WIFI. הזיכרון הפנימי שמגיע עם המצלמה עומד בשלב זה על 64GB, כשעבור הדגם היקר ביותר תתבקשו לשלם 400 דולר.
"אנשים משתמשים במוצר שלנו כדי לתעד את החוויות שהם מרגישים תשוקה לגביהם", הסביר וודמן בריאיון למגזין Inc.. את תחילת הדרך עשה בחלוקת המצלמה לחברים ומכרים, מהם ביקש להתנסות בה ולהעלות את התוצאה לרשת. כך התפתח הלהיט גם מחוץ לחוף, והגיע למדרונות סקי וקפיצות באנג'י. פליקס באומגרטנר, ששבר את שיא העולם בצניחה חופשית לפני מספר חודשים, השתמש אף הוא במצלמה של וודמן "השימוש בה כל כך קל כי אפשר להתקין אותה כמעט בכל מקום: על קסדות סקי, ציוד כמו גלשן או אפילו על מוט". למעלה מ-300 העובדים שמועסקים בחברה היום מעידים על אווירה של מותג כיפי וחברתי. הם גם לא ממש מופתעים לגלות שהבוס לא הגיע לעבודה ביום של גלים גבוהים במיוחד.