ק' ו-ו', שני צעירים מבאר שבע בשנות ה-20 לחייהם, הותקפו על פי החשד על ידי עובד בסניף של רשת KFC במרכז הקניות "ביג" בבאר שבע – משום שדרשו זיכוי כספי.
"עברנו חוויה טראומתית, פיזית ונפשית", משחזרת ק'. לדבריה, השניים טענו בפני העובדים כי היה מבצע של 1+1 על כריך פילה עוף חריף שרכשו אך הם סירבו לזכות אותם. "שילמנו באמצעות האפליקציה וכשהגענו לאסוף את האוכל ראינו שהביאו לנו רק מנה אחת", מוסיף ו', "הראנו לאחד העובדים את המבצע, והוא אמר בטון גס שזה לא נכון ולא קראתי את האותיות הקטנות".
לדברי ו' בשלב זה התגלע ביניהם ויכוח. "דרשתי פיצוי כספי ואז התחיל הבלגן", הוא מספר, "הוא התחיל לאיים ולדבר בצורה לא יפה, אז התחלתי לצלם אותו. היו עובדים אחרים שדיברו בצורה לא יפה ואגרסיבית. ככה לא מתנהגים עובדים כלפי לקוחות".
"אחד מהם תקף אותנו, ושניים אחרים איימו עלינו, ממש רדפו אחרינו. עד עכשיו לא התאוששנו מהאירוע הזה", מספרת ק'. בסרטון שצילם ו' נראה אחד העובדים מתנפל עליו, צועק ודוחף אותו כמה פעמים בחוזקה. "פחדתי מאוד, נלחצתי מהסיטואציה", הוא אומר, "אחד העובדים תפס את התוקף וניסה להרגיע אותו, אחרת אני לא יודע מה הוא היה עושה לי".
ק' מוסיפה כי גם אחרי שעזבו את המקום היו עובדים שעקבו אחריהם ואיימו עליהם, "הרגשנו חסרי ביטחון במרחב הציבורי". בעקבות המקרה ו-' ו-ק' הגישו תלונה בתחנת משטרת באר שבע, אליה צירפו את הסרטונים שבהם אחד העובדים מתועד תוקף את ו'. בני הזוג שלחו תלונה גם להנהלת הרשת, ודרשו לטפל בעניין באופן מידי.
"מאז המקרה אנחנו חוששים להסתובב חופשי במרחבים ציבוריים שלא יתקפו אותנו", מבהירה ק', "זה מקרה שאסור לעבור עליו בשתיקה. גם אם יש ויכוח והוא לגיטימי ויש טענות לכאן ולכאן אסור להרים ידיים ולאיים. העובד הזה חצה קו אדום ואני מקווה שברשת יבדקו מה קורה בסניף הזה".
בעקבות פניית אתר mako החליטו ברשת KFC לפטר את העובד לאלתר ולחדד את הנהלים בקרב העובדים. מנכ"ל הרשת, שי קרמונה, אף שלח מסרון ל-ק' שבו הביע את התנצלותו על המקרה. "אנו מתנצלים עמוקות על התקרית ומגנים באופן חד משמעי ושלא משתמע לשתי פנים את המעשים שהתרחשו", כתב קרמונה, "אנחנו רוצים להעביר מסר ברור שהעובד פעל באופן עצמאי ובניגוד לנהלי החברה ופוטר באופן מיידי. לחברתנו מדיניות של אפס סובלנות כלפי כל צורות האלימות - פיזית או מילולית".
קרמונה גם ציין כי בתחילת השבוע הוא יבקר בסניף עם אחראית כח אדם, ויבצע תחקיר מעמיק ובדיקה. והוסיף שאם יגלה שיש עוד מעורבים בתקרית הם יטופלו משמעתית.
מחברת קנטקי פרייד צ'יקן נמסר בתגובה: "כאחת מזכייניות רשת KFC בישראל, חברת מפקו מתנצלת מעומק הלב על המקרה ומגנה באופן חד משמעי את המעשים שהתרחשו. חשוב לנו להבהיר כי העובד פעל באופן עצמאי ובניגוד למדיניות החברה. העובד המעורב נמצא כעת בתהליך סיום העסקה. לחברתנו יש מדיניות של אפס סובלנות כלפי כל סוג של אלימות פיזית ומילולית. אנו מקיימים בדיקה פנימית מעמיקה על מנת לוודא שמקרים כאלה לא יישנו בעתיד".