"אני לא מסוגלת לסבול מותגי אינסטגרם שהכלי השיווק היחידי שלהם הוא ניצול של נשים": ניקול קופצ'ק, דוגמנית בגדי ים, גיימרית ואושיית רשת, שחררה השבוע את זעמה כלפי חברות שונות שמשתמשות ברשת החברתית על מנת לשווק ולמכור את מוצריהן.

בסרטון שפרסמה בערוץ היוטיוב שלה, קופצ'ק מתארת את הרגשות שלה כלפי הטקטיקה בה רוב החברות היום משתמשות – וגם חשפה כיצד סירבה לכמה מהן.

"אם המוצר שלכם לא היה כל כך מחורבן, אז הייתם יכולים לפרסם אותו בצורה נורמלית", היא מספרת. "הייתם יכולים להשתמש באושיות רשת שרלוונטיות למוצר שלכם בשביל לשווק אותו. במקום זה, אתם משתמשים בדוגמניות בתור כלי השיווק היחיד שלהם", זעמה קופצ'ק.

בהמשך הסרטון היא הוסיפה כיצד מותגים שונים שאין להם כל קשר לבגדי ים משתמשים בדוגמנית בביקיני בשביל לפרסם את המוצר שלהם, ולטענתה המון חברות שמשווקות מכשירי וייפורייזר או משקאות אנרגיה -  מנצלות את הפופולריות של דוגמניות מסוימות בשביל לשווק מוצרים באיכות ירודה בתמורה לתשלום מהיר.

"אנשים ברשת יעשו ויגידו הכל בשביל להרוויח כסף", היא מספרת. "ברגע שיש לך כמות עוקבים כלשהי זה פשוט מאוד להרוויח כמה אלפי דולרים מפוסט. מספר גורמים מהחברות האלה יצרו איתי קשר כמה פעמים וסירבתי להם – כן, סירבתי לאלפי דולרים לאורך השנים האחרונות".

הזעם של קופצ'ק מגיע אחרי הפאדיחה של אמילי אובורג שהפכה אותה לבדיחה ברשת, ורק אתמול פרסמנו כיצד אושיית האינטסגר מיהרה למחוק פוסט ממומן של חברת סמסונג, רק בגלל שניתן היה לראות בבירור שהיא טוענת אייפון ברקע התמונה.

קופצ'ק מוסיפה שהיא מתאכזבת בכל פעם מחדש מנשים שמסכימות לעבוד עם מותגים שנויים במחלוקת, אפילו כשהן לא משתמשות במוצרים שלהם.

"אני חושבת שמה שהכי מפריע לי זה שבסופו של דבר זה מסתיים בשקר, האנשים האלה משקרים לצופים שלהם", היא מספרת. "זה מפריע לי מאוד כי להרבה מהאנשים האלה יש קהל עצום, עם המון ילדים והם משקרים להם. עובדים עליהם וגורמים להם לקנות תה דיאטתי שגורם להם לחרבן כמו משוגעים".

"מפריע לי שהתופעה הזאת גורמת למובילי דעה ברשת להיראות כמו מטומטמים וזה גורם לנשים להיראות מטומטמות", הוסיפה קופצ'ק. "יש נשים שמסכימות להצעות שגורמות לכולנו להיראות מטומטמות בשביל כסף וזה פשוט מעציב אותי".