אם יש לקח אחד שלימדו אותנו החודשים האחרונים בטלוויזיה שלנו, זה שהיינו צריכים להקשיב לאדארד סטארק. אחרי הכול, האיש הזהיר אותנו שוב ושוב: "החורף מגיע", אבל אנחנו העדפנו להתעלם. "על איזה חורף הוא מדבר?", שאלנו כאן את עצמנו, הרי בעוד רגע ינחתו כאן הסדרות שיחזרו מהפגרה ואיתן עוד אינספור סיפורים חדשים להתאהב בהם. אין מצב שלא יהיה לנו מה לראות בטלוויזיה בחורף הקרוב.
ואז זה הכה בנו: "הפמליה" נגמרה, "שני גברים וחצי" איבדו את צ'רלי שין ואיתו כל סיכוי להצחיק, אין "קליפורניקיישן" ומסתבר שאפילו אנה פאקווין מפסיקה להתפשט באזור ספטמבר. אבל מה עם לוח המשדרים החדש? יש סדרה על פלייבוי פור גאד'ס סייק - אלא שמצפייה בה מסתבר שהיא נוצרה רק כדי לעזור להף להירדם אחרי עוד לילה עמוס שפנפנות ושפורפרות ויאגרה. נותרנו עם שתי אופציות בלבד. לצאת לרחוב ולזעוק: "העם דורש סקס עם ערפדים" או לדבר עם האיש שלנו בהוליווד.
היום בו הדינוזאורים נטשו את הקולנוע
מה אומרת לכם הסיטואציה הבאה: אתם מסתובבים לבדכם בתוך מרחב סלעי ולא מוכר, מסביב רעשים מפחידים, יצורים פרהיסטוריים בגדלים וצבעים שונים ותחושה תמידית של פחד באוויר? האמת שבאינסטינקט ראשוני גם לנו זה הזכיר ביקור בבלומפילד, אבל כשהתעשתנו הבנו שהתסריט הזה מחזיר אותנו 18 שנים לאחור, לתקופה שבה סרט על פארק דינוזאורים פרהיסטורי שמתעורר לחיים, הפך לשובר קופות בינלאומי וזכה בשלושה פרסי אוסקר. קראו לו "פארק היורה".
אבל היום סרטים עתירי תקציב זה כבר פאסה, רק ג'יימס קמרון מצליח לגייס תקציבים של מדינה קטנה באפריקה כדי לממן הפקה. העתיד, הבינו כבר לא מעט יוצרים חשובים, נמצא דווקא בטלוויזיה. וכך, אחרי שסדרת ספרי "שיר של אש וקרח" הפכה ל"משחקי הכס", אחרי שמרטין סקורסזה החליט להפוך את העיבוד הייחודי שלו לסנדק ל"אימפריית הפשע", הגיע גם סטיבן שפילברג – שמשתעשע כבר שנים ברעיון לחזור ולעסוק בדינוזאורים – למסקנה שהגיעה העת לקחת את החזון הגדול אל המסך הקטן. כך נוצרה "טרה נובה".
כדי ליצור עתיד צריך לחזור לעבר
"טרה נובה" מתרחשת בשנת 2149, תקופה בה הפלסטינים והישראלים עדיין מתווכחים על מי נואם טוב יותר בעצרת האו"ם, וכדור הארץ נמצא בסכנת השמדה. איכות האוויר על פני הכדור הלכה והתדרדרה עם השנים והפכה למסוכנת עבור בני האדם, שמספרם ההולך וגדל יצר צפיפות אוכלוסין ומאבק על מאגרי האנרגיה והמזון המידלדלים. כל אלו מובילים מדענים ליצור מכונת זמן חדישה שתאפשר למתנדבים לחזור 85 מיליון שנים לאחור על מנת להקים ציוויליזציה אנושית חדשה.
במרכז העלילה עומדת משפחת שאנון, המצטרפת למתנדבים לקולוניה החדשה. יחד עימם הם יגלו את סודות גן העדן הפרהיסטורי על נופיו המרהיבים והאוויר הצלול שלו. כמו כן הם צפויים לגלות שהם לא לבד בחלקת האלוהים הקטנה שביקשו להקים לעצמם, ושבשכונה הזו לשולטים יש שיניים גדולות, ציפורניים ארוכות ומנהגי קבלת אורחים מאד לא מפותחים.
החזון של שפילברג הוא ליצור שילוב חלומי בין הויזואליות והעולם העצום של "אווטאר", אווירת המתח והמסתורין של "אבודים" וכמובן הנוכחות המצופה כל כך של הדינוזאורים מ"פארק היורה". מצד אחד מדובר בעולם שבו קשה מאד לקבל קליטה סלולארית, ומצד שני כזה שאליו מגיעים בני האדם מצוידים במיטב כלי הנשק העתידניים ביותר. ההתנגשות הזו בין העולם החדש לישן, בין העתיד והעבר, היא זו שעומדת להפוך את "טרה נובה" לסדרה שהכי תרצה לראות בחודשים הקרובים.
20 מיליון דולרים לפרק הפתיחה בלבד
לצורך המשימה הזו גייסה רשת "פוקס" תקציב של 20 מיליון דולרים רק לפרק הפתיחה – נתון שהופך אותו לאחד מהפיילוטים היקרים ביותר בהיסטוריה של הטלוויזיה האמריקאית. הפקת כל פרק נוסף עלתה כ-4 מילון דולרים נוספים, עשרה ימי צילום ושישה שבועות עריכה. אבל יותר מכל זו סדרה בצלמו של שפילברג, שעל אף כל תהילתו היה ונותר ילד חובב פיצוצים, יריות ואפקטים, בדיוק כמוך.
עדיין לא משוכנע? הנה מה שלמבקרים האמריקאים יש להגיד עליה: "טרה נובה מרגישה כמו סרט קולנוע ולא סדרת טלוויזיה. זהו עולם עצום מלא בדינוזאורים רעבים, תופעות בדיוניות משונות וכלי נשק עתידניים", אותנו זה קנה, אנחנו אורזים את המזוודות ועוברים למושבה הטלוויזיונית החדשה שלנו, עמוק בתוך הג'ונגלים הפרהיסטוריים של "טרה נובה". לפחות עד שאנה פאקווין תחליט שהגיע הזמן להתעורר משנת החורף שלה.
הרכבת ל"טרה נובה" יוצאת לדרך הערב (שני) בפרק פתיחה מיוחד בן שעתיים. ביום שלישי ב-21:15 תוכל לצפות בו עם תרגום בערוץ "יס אקשן" בלווין.