איך היית רוצה שימכרו לך המבורגר? האם בדרך הרגילה - הנה לחמניה, בפנים קציצה עם קצת עגבניה וחסה, שיהיה לך בתיאבון - או שאולי בדרך קצת פחות סטנדרטית? נניח, ארבע בחורות שמשחקות כדורעף בעירום חלקי על החוף. לא קשור להמבורגר, אבל עובד הרבה יותר טוב מאופציה א'. השיטה הזאת, של להשתמש בבחורות בלי בגדים כדי לקדם מוצרים הוכתרה מזמן כשיטה הטובה ביותר להגיע לקהל היעד. בעת ובעונה אחת, השיטה הזאת מושמצת על ידי ארגוני נשים כאלה ואחרים שטוענים שהמפרסמים מוזילים את הנשים כשהם משתמשים בציצים כדי למכור צמיגים.
אבל למרות הכול, נראה שפרסומות שוביניסטיות תמיד ימשיכו להצליח יותר מהאחרות. לכן בוא נוותר על ההצטדקויות, הניסיונות להתגונן ולטעון שבאמת חשוב לנו לשמוע על מפרטים טכניים והשוואות מחירים, ונצפה ביחד ב-10 הפרסומות הכי סליזיות, סקסיסיטיות ועמוסות הסקס שעלו על המרקע לאורך השנים.
נאפסטר
הרבה לפני הקאזה, האימיול, הביטורנט והאייטיונס, הצליחה תוכנה אחת חתרנית וגאונית לשנות את עולם המוזיקה והאינטרנט לנצח. שון פאניניג, סטודנט למדע המחשב, החליט שהוא מעוניין לשתף עם החברים שלו את המוזיקה שהוא אוהב. הוא יצר תוכנה שמאפשרת להעביר את השירים ממחשב למחשב באמצעות האינטרנט ובחינם. מהר מאד מצאה התוכנה את דרכה אל הרשת ומשם הכול היסטוריה. אבל גם אחרי התביעות, הסגירה והמעבר לשירות בתשלום לא איבדה התוכנה את האופי הסקסי והבוטה שלה, הנה ההוכחה לפניך.
גולדסטאר
לא רק בעולם יודעים למכור לנו מוצרים דרך סקסיזם איכותי, מסתבר שגם בישראל יש מותגים שזיהו את העניין הזה וידעו לכוון את המסר שלהם בדיוק לשם. לפני מספר שנים ניסתה גולדסטאר למתג את עצמה מחדש כבירה לגבר-גבר הישראלי, ואיזו דרך טובה יותר יש לעשות זאת מאשר לגרום לו להרגיש טוב על חשבון המין הנשי? מהר מאד הפך הקמפיין הזה למטרה עבור ארגוני נשים שגינו אותו בכל תוקף, ובכך רק הפכו אותו לאטרקטיבי ומוצלח יותר.
דורקס
כמו במקרה של ניו והמטריקס, כשמחפשים להגיע לליבו של עניין צריך להגיע אל המקור. ומכיוון שאנחנו עוסקים כאן בחיפוש אחר הסקסיזם הטהור, אין מקום טוב יותר לחפש אותו מאשר בפרסומות לעזרי ואביזרי סקס. במקרה הזה מציגה דורקס את הפרשנות שלה לקונדום במידות גדולות, וכשחברה לקונדומים מנסה לקדם נושא שקשור בגודל, אפשר להיות בטוחים שהמסר יהיה מאד חד משמעי.
המבורגר BBQ
אין הרבה כוכבות בעולם הבידור שעצם השתתפותן בפרסומת מבטיחה לנו פרובוקציה משובחת ועמוסת סליז, מזל שיש את פריס הילטון. בין קלטת הסקס, צילומי העירום - המתוכננים והלא מתוכננים, תקופת המאסר וקריירת השירה שכולנו מקווים לשכוח במהרה, מצאה יורשת המיליונים זמן להציג את כישוריה כפרזנטורית של מותג המבורגרים מקומי. אין לנו שמץ של מושג איך מה שתראה עכשיו קשור להמבורגרים, אבל רק תוך כדי כתיבת הפסקה הזאת כבר הספקנו לראות את זה חמש פעמים.
צנטרום
כן, אנחנו מבינים שאתה מופתע, מה כבר יכול להיות סקסי בויטמין שנועד בעיקר לאנשים בגילאים מבוגרים? מזל שבארצות הברית יודעים לשווק ויטמינים מבלי לגרום לנו טראומה נפשית בדמות חנה לסלאו בטייטס. ככה הופכים מוצר משעמם ובנאלי למוצר כל כך סקסי שיגרום גם לך לחכות כבר בכיליון עיניים לתקופת הפנסיה.
פלגארד
נורא ניסינו, באמת שהשתדלנו לנסות ולהבין מה לכל הרוחות מנסה החברה הדנית הזאת למכור ללקוחותיה, אבל אנחנו מודים שנכשלנו. חלק מזה בגלל העובדה שאנחנו לא מבינים מילה בדנית, אבל גם המראה של להקת בלונדיניות חשופות חזה שבוחרות לצנוח ממטוס, הצליח לפגום בריכוז שלנו פעם אחר פעם.
נדל"ן
לא רק בישראל מנסים קבלנים למכור דירות מופקעות בדרכים יצירתיות, גם בבריטניה קיימת האופנה הזאת. אבל אדריאן ג'נקינס ויאן אדאמס הבינו שאין צורך בסיורים במסוק או גאדג'טים אלקטרוניים במתנה כדי לשכנע רוכשים פוטנציאליים לחתום על העסקה, כל מה שצריך הוא פשוט לפנות אליהם בדרך הגיונית ולהסביר להם למה כדאי לקנות דווקא אצלהם. אה כן, בין הסבר להסבר הם פשוט מציגים נשים רנדומליות שמתפשטות, יכול להיות שגם זה עוזר.
הלבשה תחתונה
את רוזי הנטינגטון וויטלי, המגה בייב הבריטית שכיכבה בקטלוגים של ויקטוריה'ס סיקרט ובזוועתון המכונה "רובוטריקים 3", כבר הספקנו להציג לך כאן בערוץ בכמה וכמה הזדמנויות. אבל האמת היא שאף אחת מהן לא הדגישה את הכישרון של רוזי יותר מהפרסומת הזאת, שבה היא מציגה אחת ולתמיד את הסיבה לכך שנשים חייבות להיות סוכנות חשאיות, זה פשוט יעיל יותר.
הסוכנות היהודית
אם היו נותנים לך שלושים שניות לשווק את ישראל לעולם, במה היית בוחר? ירושלים, ים המלח, תל אביב? טוב שהסוכנות היהודית הבינה מהו באמת היתרון היחסי של העם הנבחר על פני העמים האחרים, ובקמפיין שתראה מיד הציגה אותו לראווה לעיני כולם. אגב, הקמפיין הזה נגנז זמן קצר לאחר יציאתו וכמו במקרים רבים אחרים זה רק הפך אותו לעוד יותר ויראלי ומוצלח מכל קמפיין הסברה של משרד החוץ.
גינס
כן, אנחנו יודעים שאתה כבר מכיר את זה, אנחנו גם יודעים שהראנו לך את זה בעבר, אבל בוא נודה על האמת: אין פרסומת סקסיסטית, פרובוקטיבית, סליזית וגאונית כמו הפרסומת הזאת. המאסטרפיס המושלם, פסגת השאיפות של כל פרסומאי שרוצה לגרום לנו להתעניין במוצר הזה. אפשר לקרוא לנו רדודים ושוביניסטים, אפשר שנותרנו ילדים חרמנים, הכול נכון: אבל אנחנו נשבעים שבכל פעם שאנחנו רואים את הפרסומת הזאת בא לנו לשתות גינס ומהר.