יש משהו שיותר נחוץ בקיץ הישראלי מאלכוהול טעים שמרווה את הצמא הבלתי נשלט הזה? כאילו, חוץ ממזגן, בינג' במזגן, ים, אבטיח, מים, צל, קרם הגנה, תרסיס נגד יתושים וחורף. שום דבר, נכון? אז אם אתם רוצים לעבור את הקיץ הזה - ואת כל המסיבות והחגיגות בברים שמאפיינות את העונה - כמו שצריך, אתם חייבים להיות מעודכנים בכל מה שחדש בעולם האלכוהול בישראל. טוב זה יצא לי מוגזם מדי - אתם לא חייבים. אבל זה מה שאתם עומדים לקרוא בכל מקרה. 

קוקטיילים

תחרות וורד קלאס ישראל לשנת 2017 , בה נבחר הברמן הטוב בישראל, יצאה לדרך לפני מספר שבועות, ובסוף יומיים של גמר מותח מלא באתגרים ומשימות, הוכרז דוד קלינצ'ב לזוכה של התחרות.

קלינצ'ב מברמן ב"זאלמה אכבר קוקטייל בר" (אני יודעת, קליט וקלאסי) שבבאר שבע. ואם אתם חושבים שלא מדובר בעניין גדול, אז תנו לי לספר לכם שהוא היה צריך לעבור בין היתר אתגר טעימה עיוורת של 10 קוקטיילים וזיהוי והכנה של 4 מתוכם וגם הכנת קוקטייל חדש מקורי, בעל חותם אישי. כמאמר סטטיק: קללל.

"הייתה תחרות אינטנסיבית ולא פשוטה, שידעה ללחוץ לנו על הנקודות הכי רגישות ולהוציא את המיטב מכל אחד", סיפר הזוכה. בהמשך יתחרה קלינצ'ב מול 54 ברמנים מרחבי העולם בתחרות Global Finals העולמית, שתיערך השנה במקסיקו סיטי. "המטרה שאני רואה אל מול העיניים כרגע זה מקסיקו סיטי והייצוג הישראלי שלי שם, אני מתכוון לעבוד הכי קשה שאני יכול כדי לנצח גם שם ולייצג אותנו בכבוד".

אז א' - שיהיה בהצלחה. ב' - הנה הסיבה הכי טובה שתהיה לכם אי פעם לנסוע לבאר שבע.

דוד קלינצ'ב (צילום: יחסי ציבור)
דוד קלינצ'ב, הזוכה בתחרות "הברמן הטוב בישראל"|צילום: יחסי ציבור

בירות

בירות הבוטיק הישראליות מככבות היום בכל בר שמכבד את עצמו וצוברות תאוצה ענקית. הקרבתי את הכבד שלי ועשיתי את העבודה הקשה והמורכבת של טעימת חלק מההיצע שיש היום בשוק, והנה מה שלמדתי:

1. יש יותר סיכוי שבירה ישראלית תגרום לכם לפהק מאשר להשתכר. בירות הבוטיק הישראליות לא מעזות מספיק ולא מאתגרות את החך הישראלי מבחינת ארומה ורמות מרירות. זה נכון שמורגש שהקהל הישראלי אוהב את סגנון הבירות הבלגיות הקלות, אבל אי אפשר להציע רק את זה אם אתם רוצים ליצור מותג חזק עם טעם מובהק וייחודי שמעריץ יוכל לזהות בשלוק אחד.

מה שברור הוא שהטעמים המתוקים שולטים. אני באופן אישי הכי אוהבת את הטעמים האלה, אבל שוב - קצת חבל שכל המבשלות מתמקדות רק בטעמים הקרמליים ושהבירות מתחילות להיות יותר מדי דומות האחת לשנייה.

אבל אם כבר מתוק - לכו על אלה שעושות את זה הכי טוב. מי שלוקחות בגדול בסגנון הזה, הן הבירות של "רונן" (ספציפית "המחוצפת" הקלילה והפירותית) ו"עמק האלה". הבירות בסדרות האלה שאמורות להיות מתובלות ומרירות יותר, לא עושות לטעמי עבודה נפלאה כמו המתוקות, אבל עדיין שווה לבדוק אותן במקום להזמין עוד בירה של מותג חו"ל חזק גנרי. 

בירה
השקיעו במותג. זוכת המדלייה "לורי" של בירה ברזל|צילום: יחסי ציבור

2. לפני שאתם מבקשים מהברמן את הבירות שכתבתי עליהן ממש לפני שנייה, כדאי שתתנו גם צ'אנס לבירה "ברזל". תחת המותג נמכרים שני סוגי בירה: Ruby Wheat ולורי. האחרונה זכתה במדליית Golden Beer לשנת 2017, מה שדי מחייב טעימה. אבל טעמים בצד (גם פה הדגש הוא על הקרמליים, כיאה לקהל שמבקש), צריך לומר רגע מלה גם על עיצוב המותג: היצרנים - יאיר אלון, עידן טליאס ואורי גרנות, שגדלו יחד בקיבוץ (ושאליהם הצטרף עכשיו עמרי שילה), עשו עבודה מעולה בקישור שבן שם המותג ורקע אווירת הקיבוצים בשנות ה-50, לתוויות על הבקבוק - אותו עיצב בוגר בצלאל פייר קליינהאוז. אפילו הסלוגן הלא מתחנף ("בירה ברזל, בירה קיבוצית לא מופרטת. לא רוצה? לא צריך") מחזק את זה.

גם במקרה של בירה "ברזל" לא מדובר בטעמים יוצאי דופן שהפתיעו אותנו, אבל בכל זאת במערכת אהבו ודווקא התלהבו מבירת רובי יותר מאשר זו שזכתה במדליה. רוצים לשמוע משהו שכן הפתיע? הגברים העדיפו את רובי והנשים העדיפו את לורי. לא ברור אם באמת היצרנים קלעו פה לטעמים של בנים/בנות או שזו עבודת המיתוג החזקה שמשפיעה על הבחירה - אבל כך או כך, מדובר בהישג.

פסטיבלים

הקיץ הוא הזמן שבו כל פסטיבלי האלכוהול השנתיים חוגגים. זה בדרך כלל קורה בתל אביב, מתמקד בקוקטיילים וכולל עשרות ברמנים שמזיעים מעל הכוסות שלכם, אז איזה כיף שהפעם שלחו אותי לאירוע חדש: פסטיבל בירות בוטיק ישראליות במתחם אלון עין שמר Fashion, שנמצא בצומת כרכור.

רק כדי לפנות את הפיל השיכור שבחדר - מדובר בחור. כלומר, אפילו לגט טקסי לקח שעה (שעה!) לשלוח לי מונית. אבל היי, זה כל הרעיון במרכז קניות חדשות שפותחים בחור - ליצור באזז, להביא אנשים, לפרגן על הדרך לתוצר כחול-לבן ולהפוך את המקום למוקד ששווה להביא אליו תחב"צ. או כל סוג אחר של חיים.

פסטיבל בירה (יח``צ: יחסי ציבור)
מתחם אלון עין שמר Fashion. מתנגן על הלשון|יח``צ: יחסי ציבור

אז לגבי המקום: מדובר במרכז קניות ענק, קניון פתוח, שלא מזכיר שום דבר ישראלי בעיצוב שלו וכולל בתוכו מגוון עצום של מסעדות, מותגי אופנה וחנויות בוטיק. וזה עוד כשהחלק השני שלו עדיין לא נפתח. לגבי הפסטיבל: הבירות שכיכבו בו נמכרו החל מ-15 ש"ח לכוס של 220 מ"ל - והיה מגוון גדול ומספק לטעום ממנו. וחשוב לציין שהאנשים שתפעלו את דוכני הבירות שלהם באמת שמו דגש על ה"לטעום"; הם מזגו בכיף לכל מי שרצה מה שהוא רצה וכמה שצריך, כדי להחליט אם לשים את הכסף על הבירה או לא. בנוסף, הייתה גם אפשרות לקנות מארזים במחירים משתנים.

חוץ מבירות כמו "ברזל", "רונן", "הדיקטטור" ו"עמק האלה", שכיכבו בפסטיבל ויצרו תורים לפעמים, כיכבה גם דווקא הבירה הבלגית האורחת "לופולוס". לבירה גרסת בלונד ובראון, אבל זה סתם מטעה. גרסת הבלונד היא מה שכל ישראלי היה חושב שהוא בראון, רק פי מאה. מדובר בבירה מרה, מתובלת ועשירה בטעמים שלא כל אחד יתחבר אליה, אבל שכל חובב מרירות חייב לטעום. לפחות כדי להבין שאפשר גם להיות בלגי, וגם לעוף על הכשות.

עוד בירה שבלטה מעל השאר היא בירת הנענע של "שושנע". האמת שעוד לפני שטעמתי אותה החלטתי ביני לבין עצמי שמדובר בגימיק מיותר, אבל אז לקחתי לגימה - והבנתי שאני צודקת. היא באמת גימיק, אבל היא גימיק טוב. קשה להסביר מה חווים כשטועמים את הבירה הזו. השלוק הראשון הוא "מה?", השני הוא "הממ מעניין" ובשלישי כבר סיימתם את הכוס. מורגש בה טעם חמוץ, אבל מדובר בסך הכל בבירה מאוד קלה, מרעננת וחסרת מרירות לחלוטין. היא לא משאירה בגוף את תחושת הכובד שבדרך כלל מרגישים אחרי שתיית בירה, אז מהבחינה הזאת - מדובר בבירה מנצחת לקיץ הישראלי.

פסטיבל בירה (צילום: יחסי ציבור)
יצרו וייב מגניב עם אומנים בתחילת דרכם. הזמרת Lilu C|צילום: יחסי ציבור

אז מלא אוכל, מלא שופינג, מלא בירה ומה עוד? סוף סוף פסטיבל שלא דאג רק לכל אלה, אלא גם למוזיקה טובה. מארגני האירוע הביאו בנוסף לדי ג'יי גם יוצרים בתחילת דרכם, מה שבעצם סיפק וייב מגניב לאירוע ואפשר לתת במה לאומנים וזמרים מוכשרים באמת. אחת מהן הייתה לילך כהן, שידועה בשם הבמה שלה Lilu C (גילוי נאות: אני עוקבת אחריה ומכירה כבר מזמן + סאקרית לצלילים שיוצאים לה מהפה). הזמרת הזו מופיעה בעיקר עם קאברים מפתיעים לשירים של יוצרים כמו סיה, ביונסה, בריטני וכל שאר הגדולות והגדולים, אבל גם מספקת חומרים מקוריים משלה. לצידה, על הקלידים והביטבוקס היה ארז פליינר. ואיזה כיף שמארגני האירוע דאגו למקם מלא פופים, כדי שהקהל יוכל לשבת בכיף מול האומנים ולשתות את הבירה בנחת.

"אלפי המבקרים לגמו ליטרים רבים של בירה בשני ימי הפסטיבל, אשר הנו יריית הפתיחה לאירועי הקיץ במתחם", אמר בני חליף, העומד בראש חברת הניהול של המתחם. "בעקבות הצלחתו הגדולה של הפסטיבל, תישקל הפיכתו למסורת שנתית וזאת כחלק מהשקת מתחם הבילוי הכולל ברים ומסעדות במתחם אלון עין שמר Fashion בקרוב".

 

פסטיבל בירה (יח``צ: יחסי ציבור)
מימין לשמאל: מפיק האירוע עופר דומינגז ובני חליף|יח``צ: יחסי ציבור