טריילר פיראטים (תמונת AVI: mako)
רוצים להיות פיראטים?|תמונת AVI: mako

אח! חייו של פיראט! איזה כיף להם, לפיראטים, נכון? כל היום וכל הלילה רק שטים להם באוקיינוס הפרוע ועושים חיים. אין אף מבוגר אחראי שיגיד להם מה לעשות, והכי חשוב - פיראטים הם היחידים שיכולים להישאר ערים עד מאוחר בלי שיגידו להם ללכת לישון כי מחר יש בית ספר וצריך לקום מוקדם. יש להם גם בגדים מגניבים והם תמיד יוצאים להרפתקאות מסעירות.

אבל אם תשאלו את קפטן הפיראטים מהסרט החדש "פיראטים!" (כן, ככה הוא מכנה את עצמו. לא "הפיראט השחור" או משהו מפחיד אחר, אלא פשוט "קפטן הפיראטים") הוא יסביר לכם שלהיות פיראט זה לא פשוט. יש לא מעט סכנות בדרך, ולפעמים מה שעוצר אותך מלהגיע לשלל הוא דווקא החברים שלך.

מחלקים לכם מתנות מגניבות של הסרט החדש "פיראטים!" - כנסו לגלות איך זוכים

אימת הים

הסיפור שלנו מתחיל בלב ים. חבורה של שודדי ים בראשותו של קפטן מזוקן קופצים על ספינה שבמקרה נקלעה לדרכם. לשודדים יש מטרה אחת – לגזול מנוסעי הספינה המסכנים את כל רכושם. אבל בדיוק באמצע הנאום המפחיד של קפטן הפיראטים מודיעים לו יושבי הספינה הנכבשת כי אין להם אפילו טיפת זהב. הם בסך הכל ספינה של מצורעים.

פיראטים (תמונת AVI: mako)
הכול קורה בים|תמונת AVI: mako

כן, אתם בטח יכולים להבין כמה מתסכל זה יכול להיות עבור הפיראטים. לחבר'ה האלה באמת יש ביש מזל; ואפילו לקפטן שלהם, המהולל בכל רחבי האוקיינוס, יש מזל רע. הוא לא מצליח לשדוד כמעט אף ספינה, הצוות שלו מגושם ולא יעיל, ובנוסף לכל - במקום תוכי הוא נאלץ להתפשר על ציפור שמנה שנמצאת בסכנת הכחדה!

אלא שעכשיו מגיעה סוף סוף הזדמנות לזכות בממון ותהילה, והקפטן שלנו מיד קופץ על ההצעה, על אף שאין לו הרבה סיכוי להצליח והוא כבר מזמן הפך לבדיחת יורדי הים... מהי אותה הזדמנות? פרס שודד השנה! כן, כמו האוסקר - רק של שודדי ים. הפעם הקפטן שלנו נחוש לזכות בפרס הנכסף, ויוצא להתחרות עליו מול שודדי ים מנוסים שכבר הוכיחו לכולם שיש להם צוות מנצח. נכון, לקפטן שלנו יש המון מזל רע וצוות לא כל כך מוצלח, אבל יש לו משהו נוסף בקנה – תוכנית מסוכנת ומלאת הרפתקאות!

הישר אל גוב האריות

התוכנית של הקפטן שלנו היא לשדוד את העיר לונדון, המקום בו נמצאים האויבים הכי גדולים שלו – הצי הבריטי, עליו שולטת מלכת אנגליה המרושעת ששונאת פיראטים. אבל למה דווקא לונדון? מפני שאי שם בתוך העיר המבוצרת נמצא השלל הכי גדול בעולם. כן, בזמן שפיראטים אחרים יוצאים לחפש את התהילה שלהם באיים נידחים בקריביים, הפיראטים שלנו שטים הישר אל זרועות האויב. תודו שזה נשמע כמו הרפתקה מסוכנת ומרגשת ביותר.

פיראטים (צילום: אימג'בנק / Thinkstock)
מלאמלא הרפתקאות מסוכנות|צילום: אימג'בנק / Thinkstock

כמובן שכדי להגיע לשלל הנכסף, על הקפטן שלנו לבצע לא מעט תחבולות. למזלו, באחת מהרפתקאותיו הוא נתקל במדען חביב ומסכן – צ'ארלס דרווין, ויחד הם מצליחים לרקום תוכנית שתעזור להם לזכות בפרס פיראט השנה. האם הם יצליחו להערים על המלכה המרושעת?

האם הם יצליחו להוציא את התוכנית לאור כשלרשותם צוות פיראטים כושל ומגושם? ומה בנוגע לפיראטים האחרים שלא יוותרו לרגע על ההזדמנות לזכות בפרס היוקרתי - האם הם יעשו לו חיים קלים? כנראה שלא. את כל התשובות לשאלות האלה, ולשאלות נוספות, תוכלו לקבל בסרט עצמו, שיוצא לקולנוע גם בתלת מימד.

פסל לי פיראט

את הסרט "פיראטים" יצרו בטכנולוגיה מיוחדת שנקראת סטופ-מושן (מאנגלית: תנועה-עצירה). זה אומר שיצרו את הדמויות והסט כולו מפלסטלינה, ואחר כך צילמו את הבובות בשיטה מיוחדת: בכל פעם מזיזים מעט את העמידה של הדמויות, וכשמחברים את כל התמונות יחדיו, נוצרת אשליה שהדמויות והעולם כולו קמים לתחייה! זו בטח לא הפעם הראשונה שאתם רואים סרט שנעשה כולו עם דמויות פלסטלינה.

גם הסרטים "וואלס וגרומיט" ו"מרד התרנגולים" נעשו באותה הצורה; למעשה, היוצר של שני הסרטים האלה הוא שיצר את "פיראטים!". לא פשוט לעשות סרט כזה באורך מלא, ועוד לדאוג שהעלילה תהיה מספיק מגניבה, מעניינת והכי חשוב - קורעת מצחוק! לדעתנו הצליחו היוצרים של "פיראטים" ליצור סרט כזה בדיוק. אנחנו ממליצים לכם לקפוץ לקולנוע ולצפות בסרט הכיפי הזה עם החברים או עם המשפחה. אז למה אתם מחכים? אל תשכחו את הפופקורן! צפייה נעימה!

 

כתבות נוספות של "מעריב לילדים" תוכלו לקרוא בגיליון השבוע. רוצים להצטרף לחודש היכרות?

 

>> ועכשיו: מחלקים לכם מתנות מגניבות של הסרט החדש "פיראטים!" - כנסו לגלות איך זוכים

>> שחקו אותה: משחקים חדשים של הסרט "פיראטים!"