שמינייה הדור הבא (צילום: אוהד רומנו. עיבוד: שיין הורוביץ)
"גם הם התגעגעו. "השמינייה הדור הבא|צילום: אוהד רומנו. עיבוד: שיין הורוביץ
כשאיה וניני כיכבו על המסך לפני שבע שנים רובכם עדיין הייתם תינוקות, אבל "השמינייה" המשיכה לעונות נוספות ועוררה כזאת היסטריה שקשה לנו להאמין שאתם לא יודעים על מה מדובר. ואם בכל זאת אתם לא בטוחים, אז הנה תקציר מסכם: הסדרה עקבה אחרי שמונה ילדים מחוננים שהשתתפו בפרויקט ממשלתי סודי והתמודדה מול אתגרים, הרפתקאות וכמובן גם סיפורי אהבה מרגשים. במרכז העלילה היו שני תאומים חמודים בשם איה וניני והנה הם שוב כאן לספר לנו קצת על העונה החדשה.

תגידו, מתי בעצם שמעת שמתכננים להחזיר את "השמיניה"?
ידידיה:
"הייתי בחופשה בברלין וקיבלתי מייל מהסוכנת שלי ששאלה אותי אם אני מעוניין לחזור לשחק. לא היה לי עם מי להתייעץ והתחלתי ממש להתלבט, ואז חשבתי לעצמי: 'רגע, תהיה עונה נוספת לסדרה הזו? אין מצב שאני לא אהיה בה'".
הילי: "אני שמעתי על זה בהתחלה דרך הפייסבוק, כשהתחילו להתפרסם כתבות. לא הייתי בטוחה שזה אמיתי בכלל. אחר כך אנחנו, השחקנים, התחלנו לדבר על זה וכמובן שהתלהבתי ממש מהרעיון".
התגעגעתם לדמויות שלכם?
ידידיה:
"מאוד. הכי כיף לחזור אל ניני. אני זוכר כל דבר ממנו. אני כל כך מחובר לסדרה הזו שאני מרגיש שלא באמת נפרדתי ממנו אי פעם. הצופים דואגים כל הזמן להחזיר אותי אליו".
הילי:
"כן, זה היה כיף. בתקופה שהסדרה שודרה לא יצא לי לראות אותה יותר מדי כי הייתי עסוקה בלימודים, אז נחמד לי לחזור לדמות של איה".
מה בעצם עובר על הדמויות שלכם בעונה הזו?
ידידיה:
"לעונה הזו חברי השמינייה חוזרים עם איזה חור בלב בעקבות מחיקת הזיכרון. ניני מגיע בוגר יותר, הוא כבר בן 23, ולוקח את כל עניין השכחה באופן קצת קשה. זהו, אני לא אומר יותר!".
הילי: "אסור לי באיסור מוחלט לספר מה קורה עם הדמויות בעונה. אני יכולה לספר מה עבר עליי בחיים האישיים מאז שהסתיימה הסדרה אם אתם רוצים...".

שמיניות באוויר

יש משהו או מישהו שהתגעגעתם אליו במיוחד בסדרה?
ידידיה:
"התגעגעתי מאוד לבמאי שלנו, רובי דואניאס, ולמילים החמות שלו. התגעגעתי לצוות השחקנים  ולאווירה המשפחתית שלנו והתגעגעתי לדון ולסצנות המשותפות שלנו. אני זוכר שחשבתי שכולנו נגיע לעונה החדשה ונהיה בוגרים ורציניים יותר, אבל איך שנכנסו לחדר התחילה אווירה של קייטנה – אז אמרתי לעצמי שעדיין לא התבגרנו".
הילי: "אני התגעגעתי נורא למבט איה-ניני. לי ולידידיה יש מין מבט דרמטי כזה כשאנחנו מסתכלים אחד על השנייה. אני חושבת שזה התחיל ביום הראשון לצילומים של העונה הראשונה כשגילינו פתאום שאנחנו מבוגרים – זו היתה אחת הסצנות הראשונות שלנו יחד. בכלל, ידידיה הוא כמו האח שתמיד רציתי שיהיה לי".
איך "השמיניה" שינתה את החיים שלכם?
ידידיה:
"מעבר לעניין החשיפה והעובדה שבזכות 'השמיניה' הפכתי למוכר יותר, הסדרה השפיעה עליי מאוד ולמדתי ממנה המון - התבגרתי בתקופה של צילומי הסדרה. החשיפה גם עזרה לי להתמקד דווקא בדברים שחשובים לי יותר, שזה המשחק עצמו".
הילי: "בהתחלה הייתי בשוק, אבל רוב הזמן לא ממש חוויתי את זה כמו שאר השחקנים כי הייתי עסוקה בלימודים, וכשלא הייתי בלימודים הייתי בצילומים".
איך אתם מסבירים את הצלחת הסדרה?
ידידיה:
"מעבר לעובדה שזו היתה הפעם הראשונה שעשו בישראל סדרה ברמה כזו, אני חושב שהסדרה הצליחה בזכות גיורא חמיצר שהוא כותב מוכשר מאוד ושפשוט שם את הלב והנשמה שלו בסדרה הזו".
הילי: "אני מאמינה בכוח של קבוצה ומבחינתי הסדרה הזאת הצליחה בזכות צוות שלם ומוכשר שעבד עליה – הבמאי, המפיק, המלבישה, כולם... זה גם בעצם אחד הרעיונות של הסדרה בעיניי, שאי אפשר להצליח לבד ושצריך את הכוח של הקבוצה".

שמינייה הדור הבא, כוכבים (צילום: אוהד רומנו. עיבוד: שיין הורוביץ)
קשר אמיץ בין הכוכבים הוותיקים לצעירם|צילום: אוהד רומנו. עיבוד: שיין הורוביץ


הקהל הכי טוב

אין ספק שהצלחת "השמינייה" הפכה את ידידיה והילי למוכרים מאוד, ומאז שירדה לפני שבע שנים הם לא מפסיקים לעבוד. ידעתם למשל שהילי היא מורה למשחק? ושידידה זכה ממש לא מזמן בפרס כשחקן תיאטרון?
ידידיה, ספר לנו קצת על העבודה בעולם התיאטרון.
"תיאטרון ובמה הן אחת האהבות הגדולות שלי. זו העבודה שלי, זה מה שאני עושה כמעט כל יום. אני משחק בעיקר בתיאטרון בית ליסין, שם אני חבר בקבוצת הצעירים של התיאטרון ומשחק בכמה הפקות במסגרת הקבוצה וגם מחוץ לה. בנוסף לכך, אני משחק בהצגת יחיד לנוער בשם 'אף פ'ם לא' והיא הדבר היקר לי ביותר וזכיתי עליה בארבעה פרסים בטקס פרסי הבמה לילדים ולנוער לשנת 2013. מכיוון שההצגה רצה גם בבתי ספר, קורה שיש המון ילדים שמגיעים להצגה כדי לפגוש אותי, אבל יוצאים מההצגה אחרי שעברו חוויה מעניינת ובמקום לדבר איתי על 'השמיניה', הם מדברים איתי על ההצגה! מה שכיף הוא שזו הצגה קטנה עם מעט קהל, מה שמאפשר לי לפגוש אישית את כולם אחרי ההצגה, לשמוע רשמים, להצטלם, להכיר... אני אוהב ילדים. זה הקהל הכי טוב, אין מה לעשות!".
הילי, הבנו שאת עובדת גם כמורה למשחק.
"נכון. כבר כמה שנים שיש לי סטודיו למשחק עבור צעירים בגילאי 17-14. החלטתי לפתוח אותו כי הרגשתי שיש ביקוש גדול מאוד בקרב הקהל הזה שרוצה ללמוד משחק ולהתפתח. אנחנו עורכים כל מיני סדנאות ויוצאים לפעמים למדבר. אני מביאה שחקנים שמעבירים שיעורים בעצמם וכמובן מעבירה שיעורים בעצמי וזה כיף גדול".

השמינייה החדשה
אחד הדברים המעניינים ביותר בעונה החדשה הוא הקשר בין חברי השמיניה הוותיקים, לבין אלו החדשים, ותזכרו את השמות: רפאל (אותו יגלם זוכה "כוכב נולד", אור טרגן), ליאה, דניס, הגר, יותם, גילי, ירון ותמר.
תגידו, מה חשבתם על חברי השמיניה החדשים?
ידידיה:
"אני התרגשתי והסתקרנתי מאוד כשפגשתי אותם. רובם צעירים ממני באופן משמעותי ודאגו לציין שהם גדלו על הסדרה, מה שגרם לי לחוש קצת זקן... אני חושב שהם שחקנים מצוינים ויוצאי דופן, הם ממש טיפוסים אחד אחד".
הילי: "הם ממש חמודים וצעירים. היה ממש כיף לעבוד איתם והם הזכירו לי אותנו בתחילת הדרך. הם היו נרגשים בהתחלה ורציתי לומר להם 'חבר'ה, תירגעו, הכל בסדר – זו רק מצלמה'. אני מקווה שהצלחתי לעזור להם".
איך לדעתכם תתקבל העונה הזו אצל הצופים שחלק מהם כבר התבגרו?
ידידיה:
"אני סקרן מאוד לגבי תגובות הקהל לעונה הזו. פתאום הגיבורים שלה בוגרים יותר, מה שהופך אותה לסדרה שפונה לקהל קצת יותר בוגר. כלומר, אלה שגדלו עם הסדרה. אבל ההרפתקאות הן אותן הרפתקאות והמתח אותו מתח".
הילי: "וואו, אין לי מושג, אבל אני ממש מחכה לגלות. אני מקווה שזה יהיה גדול כמו אז, כי בעיניי זה דבר מדהים".

אז אתם מחכים לסדרה שתעלה וידידיה והילי מחכים לראות את התגובות שלכם, מה שנשאר זה רק לצפות בעונה החדשה והמסקרנת ולהכיר את השמיניה החדשה. 

"השמינייה: הדור הבא", ימים א'-ד' בשעה 14:35, ערוץ הילדים (לצופי HOT).

 היכנסו לפייס שלנו