"הרעיון לא הגיע במודע מתחום עיסוקי באופנה, למרות שגוף התאורה נראה כמו שמלה או חצאית כפלים שהאור נופל עליה בחופשיות", מסביר מעצב האופנה הבלגי, טים ואן-סטינברגן, שעיצב את גוף התאורה Metronome בשיתוף עם חברת התאורה "דלתא-לייט".
בניגוד לרב מוצריה של דלתא-לייט, המאופיינים בצורניות בסיסית ופשוטה ואיפוק אלגנטי, גוף התאורה החדש הוא שילוב של יצירתיות וייחודיות שמתבטאים בדרך בה מתפזר האור דרכו.
סיפור שהיה: החיבור
"הקשר בין חברת דלתא לייט לבין טים ואן-סטינברגן החל לפני כשנתיים, כשפנינו אליו בבקשה ליצור את גוף התאורה שמקור ההשראה לו בגוף שכבר היה קיים בחברה ונקרא Husk (קליפה) – גוף פחות טכני ויותר דקורטיבי במהותו, ולכן פחות אופייני לחברה", אומר פול ארמלוט, בעלי דלתא לייט. "מכיוון שרצינו לייצר גוף יפה שיימשוך תשומת לב, החלטנו לצאת ממחלקת העיצוב הפנימית בחברה ולחפש קולגות בתחומי עשייה אחרים. הרעיון לפנות לטים עלה בגלל גישתו לקולקציות הביגוד שלו שמבוססת על אינטואיציה".
כך קרה שואן-סטינברגן, בדרכו הייחודית ומנקודת מבט של מעצב אופנה, הפך את גוף התאורה Husk למעין בובת דיגום בסטודיו שלו, שם ניסה אינספור חלופות, בבדים ובחומרים שונים. "ההבנה שלי בתחום התאורה העמיקה הודות לתצוגות האופנה ולתלבושות שאני מעצב לתיאטרון", אומר ואן-סטינברגן, "תאורה יכולה לבנות או לנפץ כל דבר. למעשה זו הפעם הראשונה שעבדתי על עיצוב מוצר וההבנה לגבי השפעתו על החלל והסביבה, כגוף שמפיץ אור הגיעה תוך כדי תנועה. לקח לי זמן לשחק עם האובייקט, לעצב את האור ולגרום לו להתפזר דרכו בחופשיות. בשלב מסוים התחלתי פשוט לחתוך את האובייקט ולייצר לו ממד נוסף שהקנה לו את הכינוי The Rythem of Light. משם נולד גם שמו ה-Metronome בהמשך".
כך היה: מבנה ארכיטקטוני עם משחקי אור וצל
המטרונום מציג משחקי אור וצל שנוצרים באמצעות חלקיו, וניתנים להרכבה בזוויות שונות. למרות שואן-סטינברגן טוען שמקור ההשראה אינו נובע מהעיסוק באופנה - לגוף התאורה, שבנוי כמו מפל של חלקי אלומיניום גמישים, יש מבנה שמזכיר חצאית פליסה מעוטרת כפלים.
המטרונום מגיע בשלוש גרסאות: מטרונום XXL בהזמנה אישית ושתי ורסיות קטנות יותר - מטרונום עם ובלי החלק העליון של דגם Husk. גוף התאורה עשוי אלומיניום ובגודלו הקטן יותר מגיע בשחור, לבן, אדום ובציפוי שעם. "הגוף הגדול מגיע מהעיצוב הגרנדיוזי אליו אני רגיל מעבודתי עבור התיאטרון ומהרצון ליצור אווירה שלוקחת חלק בלתי נפרד מהסיפור", מסביר ואן-סטינברגן. "מה שיצא זה גוף שאינו סטנדרטי שמתאים לחללים גדולים ופתוחים כמו מוזיאונים, בתי מלון ובתי מסחר. זו גם הסיבה שיצרנו את הגוף הקטן הנגיש יותר, שעשוי להתאים בכל חלל מגורים או מקום עבודה. הגוונים הסטנדרטיים יחסית נובעים מכך שהבנו שכשלאנשים יש מבחר גדול, הם בכל מקרה יעדיפו את השחור ואחריו את הלבן. את האדום הוספנו כנקודת צבע ואת הגוף שמחופה שעם כאופציה נוספת חמימה יותר".
המטרונום נחת לאחרונה באולם התצוגה של קמחי תאורה chartk. והוא נמכר ב-4,481 שקלים לגוף בקוטר 39 ס"מ, וב-5,160 שקלים לגוף בקוטר 55 ס"מ.
הכותבת הייתה אורחת של קמחי תאורה בחברת דלתא-לייט בבלגיה.