כבר שנים שהישראלים מכורים לחנויות הסטוק. הן לא מתאמצות לספק חוויית קנייה, הסניפים לא מעוצבים ולפעמים ממש מבולגנים, ולמרות זאת נראה שכולם קונים שם – כלים חד פעמיים לארוחות החג, אביזרי יצירה בשביל הילדים, חומרי ניקוי, צעצועים, חפצי נוי ועוד ועוד. למכורים יש אפילו קבוצות פייסבוק שבהן הם חולקים מציאות מהמלאי שמשתנה כל הזמן.
בחודשים האחרונים נפל דבר בשוק הסטוק הישראלי עם כניסתן של שתי רשתות בינלאומיות – דייסו ומיניסו. אספנו מוצרים משתי הרשתות ומרשת MAX (לשעבר מקס סטוק) הוותיקה כדי לבדוק איפה כדאי לכם להצטייד לבית הספר, לאבזר את המטבח או לקנות מתנות לילדים.
עוד בערוץ עיצוב הבית:
- לכל הכתבות בערוץ living
- איקאה מציגה: הטרנד הלוהט שישדרג כל מטבח
- עמק חפר: התגוררו בקראוון והגשימו את חלום חייהם
MAX
בכללי: הרשת הוקמה ב-2004 בחיפה וביוני 2017 רכשה קרן אייפקס ישראל 55 אחוז מהרשת לפי שווי חברה של כ-300 מיליון שקל.
סניפים: 49 סניפים ברחבי הארץ. פרטים באתר.
מחלקות ומבחר: ציוד לבית הספר, יצירה, כלים חד פעמיים, כלי עבודה, הלבשה וטקסטיל, צעצועים, ימי הולדת, פלסטיק, נוי ומתנות, אפייה, ניקיון וריהוט.
מחירים: משתנים. מוצרים רבים נמכרים ב-20 שקל ופחות.
מוצרי דגל: שימו לב בהמשך לקולקצית כלי כתיבה ואביזרי משרד בשחור לבן.
דייסו
בכללי: הרשת הוקמה ב-1972 ביפן וכיום יש לה 5,000 סניפים ב-30 מדינות.
סניפים: סי מול באשדוד, קניון רננים ברעננה ומתחם G סינמה סיטי בראשון לציון.
מחלקות ומבחר: לדברי הרשת, בכל חנות יש 20 אלף מוצרים שונים מ-22 קטגוריות שונות, בהן מוצרי עיצוב ואקססוריז לבית (מטבח, סלון, חדר שינה, חדרי ילדים ואמבטיה), אקססוריז אופנתיים, צעצועים, אביזרי עיצוב לימי הולדת, כלי עבודה, כלי כתיבה, מוצרי יצירה, כלי גינון, מוצרי אלקטרוניקה, מוצרים לרכב, כלי תפירה, אביזרים לבע"ח ועוד.
מחיר: כל הפריטים נמכרים ב-10 שקלים.
מוצרי דגל: הדייסו קליי – בצק ליצירה שהוא להיט בארץ ובעולם.
מיניסו
בכללי: הרשת נוסדה ביפן ב-2013 על ידי המעצב היפני מיאקה ג'וניה והיזם הסיני יה גופו. לרשת יש כיום כ-3,500 סניפים ב-53 מדינות.
סניפים: השבוע ייפתח הסניף הראשון בקניון עזריאלי בתל אביב. הרשת הודיעה כי היא מתכננת לפתוח עוד שבעה סניפים עד סוף שנת 2018.
מחלקות ומבחר: לדברי הרשת, בהשקה יהיו בחנות כ-3,000 מוצרים ובהמשך יגדל המגוון ליותר מ-3,500 והקולקציה תתעדכן מדי שבועיים. הקטגוריות הן עיצוב הבית, דיגיטל, טיפוח וקוסמטיקה, צעצועים, כלי כתיבה ומתנות, מוצרי טיולים וספורט, תיקים וארנקים, מוצרים עונתיים, אקססוריז ועוד.
מחירים: 70 אחוז מהמוצרים יימכרו ב-20-5 שקל. המוצר היקר ביותר יימכר ב-199 שקל.
מוצרי דגל: קולקציות של מותגים כמו הפנתר הוורוד, הלו קיטי, המומינים ועוד, אביזרים תומכים למוצרי אפל בהסכם עם החברה.
למטבח
גם בדייסו וגם ב-MAX מצאנו קעריות בסגנון יפני וכוסות זכוכית גבוהות. בשני המקרים הפריטים ב-MAX היו זולים יותר ולא נראה שהם איכותיים פחות.
>> רוצים עוד? עשו לייק ל-living בפייסבוק
לבית ולטיולים
מחירן של מנורות השולחן השחורות ב-MAX ובמיניסו כמעט זהה. במבט ראשון התלהבנו מאהיל הכלוב הטרנדי של המנורה ב-MAX, אבל במבט שני אפשר להבחין בפגמים ובייצור המרושל.
קופסה נחמדה לכדורים יכולה להוסיף קצת הנאה לשגרה של נטילת תרופות. מצאנו קופסאות כאלה בשלוש הרשתות. הקופסה של מיניסו כוללת חמישה חלקים בלבד, ופחות מתאימה לאלה שמסדרים את התרופות לכל השבוע. הקופסה הפרחונית של דייסו חיננית, אבל הכיתובים מתחילים ביום שני ועלולים לבלבל את המשתמש הישראלי. בקופסה של MAX הימים מסודרים כנהוג בארץ, וגם הצבעים השונים יכולים להקל.
כרית הצוואר של דייסו היא הזולה ביותר, אבל אנחנו מוכנים להוסיף חמישה שקלים בשביל ההדפס הנאה במיניסו.
כלי כתיבה
כאמור, ב-MAX יש סדרת כלי הכתיבה ואביזרי משרד בשחור לבן עם לא מעט פריטים איכותיים שבהחלט שווים את מחירם. בדייסו יש מחברות צבעוניות ונאות.
לילדים
ב-MAX תמצאו סט של כפית ומזלג מפלסטיק בחמישה שקלים עם ציורי מותגים שילדים אוהבים, בדייסו הכפילו את המחיר והוסיפו קופסת פלסטיק. שווה? לא בטוח.
בצק המשחק של דייסו ("דייסו קליי") נחשב למוצר איכותי וכדאי לנסות אותו. ב-MAX הבצק המשחק נמכר באריזת חיות חמודה, אבל מדובר בקופסת פלסטיק דק שלא תשרוד נפילות רבות.
בשלב זה נראה שמבחינת המחירים ופריסת הסניפים הרשתות הזרות יצטרכו להשקיע עוד לא מעט מאמץ כדי להתחרות ב-MAX הפופולרית. עם זאת, מבחינת חוויית הקנייה ואיכות המוצרים ועיצובם, השתיים - ובעיקר מיניסו - מספקות תמורה טובה למחירים המבוקשים.