שרון טלר, מעצבת גרפית וצלמת, הייתה שכירה במשרד פרסום במשך שבע שנים, וכמו רבים אחרים יצאה לחל"ת בסגר הראשון. אבל השהות בבית דווקא מילאה את טלר בהשראה. "התחלתי לשוטט באינסטגרם וראיתי חשבונות בחו"ל שבהם יוצרים דברים מדהימים מחפצים יומיומיים פשוטים. כך עלה הרעיון ליצור ממה שיש סביב בבית", היא מספרת. "לא העתקתי חלילה, והכל פרי דמיוני, אבל הבנתי שאנחנו מוקפים חפצים ומאכלים שיכולים להיות חלק מיצירות אמנות".
עוד בערוץ עיצוב הבית:
>> החיים היפים של אתי קובו באלפיון העליון
>> עפרה: חדר רחצה כזה עוד לא ראינו. ומה דעתכם?
טלר החלה פרויקט שבו היא יוצרת בכל יום יצירה אחת ממה שיש לידה. כל חפץ וכל מאכל זכו להתבוננות מחודשת. "את הציורים הראשונים שרבטתי ביד חופשית על דף, צילמתי בטלפון והעליתי לעמוד האינסטגרם שפתחתי", היא מספרת. את החפצים היא לא מדביקה אלא רק מציירת סביבם.
האתגר הגדול בתהליך הוא למצוא את הרעיון המתאים. "יש פריטים שמיד קופץ לי רעיון עבורם, אפילו במקלחת, אבל יש אתגרים שלוקח לי ימים לפצח. כך היה עם המוצץ שהפך למנורה. המוצץ היה לידי ימים ארוכים ולא היה לי שום רעיון עבורו עד שראיתי את האור, תרתי משמע", היא מספרת. ב-highlights בסטוריז אפשר לראות גם את תהליך היצירה של טלר.
הפרויקט אמנם נולד כתוצאה משעמום ולא ממחשבה עסקית, אבל תוך זמן קצר החלו להגיע פניות לרכוש את היצירות. "כשהתחילו להגיע פניות לרכוש יצירות, עברתי להתנהלות מקצועית יותר, חזרתי ושחזרתי את כל היצירות מההתחלה והוספתי עוד, וצילמתי את כולן במצלמה המקצועית שלי. הגיעו המון תגובות נלהבות מהסביבה והתחלתי למכור את היצירות, רובן מוכנות פרי דמיוני, ויש גם אפשרות להזמנות אישיות של איורי משפחה עם טוויסט מלא הומור", היא מספרת. מאז שזה הפך לעיסוק המרכזי שלה משתדלת טלר בכל שבוע ליצור ציור חדש ולעלות לחשבון שלה.איור A4 עולה 90 שקל ושלישיית איורים עולה 240 שקל.
מה הכי מבוקש?
"אנשים מאוד אוהבים כל מה שמופיעים בו מאכלים כדי לתלות במטבח ובפינת האוכל: השום-כדור פורח, האריה-אגוזים והעוגיפלצת פופולריים מאוד. לחדרי ילדים אנשים אוהבים את הבמבי, הג'ירפה וכל החיות. סביב החגים המסכה שהפכה לשמלה זכתה להרבה ביקוש בליווי ברכות בריאות. חובבי מוזיקה מזמינים את איימי ויינהאוס ופרדי מרקורי וגם את הגיטרה-דלורית".
מה סוחט הכי הרבה קריאות התפעלות?
"חד משמעית עוגיפלצת אבל גם הדלורית, הרובוט והבמבי".
>> רוצים עוד? עשו לייק ל-living בפייסבוק
"התחיל ככיף כי אני נושמת עיצוב וצילום ואני מתה על יצירתיות, והיום זה הפך לעסק העיקרי שלי", מסכמת טלר. "אני שמחה שזה הצליח להפוך למותג בפני עצמו".