באירופה, אסיה, אפריקה ודרום אמריקה, הנסיעות ברכבת תכופות ביותר, ובתנאים משודרגים ויוקרתיים אפשר לחוש כמו בסיפור מרומן רומנטי מהמאה ה-19. מגזין האדריכלות הנחשב AD מצא שישה קרונות רכבת שיבטיחו נופש יוקרתי ומיוחד, ובעיקר פרטי, תוך כדי תנועה או לא. תמצאו שם מיטות מפנקות, אמבטיות שיש, כלי אוכל מכסף ובעצם כל מה שאפשר למצוא במלון חמישה כוכבים. נסיעה נעימה.

ביג אין ג'פאן

עם קווים נקיים עכשוויים ועיצוב מינימליסטי מודרני, סוויטת הרכבת היפנית Shiki-shima מוכיחה שלא כל רכבות השינה היוקרתיות צריכות להיות בהשראת העבר. הקרון המודרני המעוצב מיועד לאורחים במגוון נסיעות ברחבי טוהוקו והוקאידו. יש ברכבת 17 תאי שינה, הטוב שבהם נמצא בקרון מספר שבע: סוויטת שיקי-שימה מתפרשת על פני שתי קומות ויש בה מחצלות טטאמי מסורתיות, קיר נייר וואשי ואמבטיית עץ מעוצבת מעץ ברוש בן 300 שנה ממחוז נאגנו. יש גם סוויטת דלוקס במפלס אחד מרווח, הכולל אח.

 

אקספרס יורסלף

הרכבת Venice Simplon-Orient-Express מזכירה זוהר ויוקרה של העבר, עם סגנון אר-דקו מנצנץ ומוזהב. בקיץ הקרוב יושקו שמונה סוויטות חדשות עם חדרי רחצה מצופים שיש וטקסטורה מעודנת והם יצטרפו לרכבת האייקונית שנוסעת ברחבי אירופה וכבר כוללת שמונה סוויטות מפוארות. הסוויטות נמצאות בקרונות מחודשים של רכבת האוריינט אקספרס המקורית שנוצרה ב-1883. הסוויטות החדשות עוצבו בהשראת נופים שבהם חולפים בעת מסע ברכבת – הרים, יערות, אגמים ואזורים כפריים. אך אלה לא החדשות הגדולות היחידות: בחורף הבא תיסע הרכבת המיתולוגית מפריז לאלפים הצרפתיים המושלגים לראשונה בתולדותיה, כחלק מתוואי חורף שהושק לאחרונה.

הנסיכה התאילנדית

סוויטת הקרון InterContinental Khao Yai שבתאילנד היא דוגמה לקרון רכבת שמשמש רק לנופש ולא לתנועה. בעבר היה זה קרון אמיתי ברכבת שנסעה לאזור צפון מזרח תאילנד ומעבר לו במהלך שלטונו של המלך ראמה החמישי במאה ה-19. זוהי אחת מתוך 19 סוויטות חדשות הממוקמות בקרונות היסטוריים מחודשים שנותרו ללא שימוש במשך יותר מ-50 שנה וכעת קיבלו חיים חדשים. הם מחופים בטפטים מרהיבים, שופעים משי תאילנדי ומוקפים חללים חיצוניים לבילוי, כולל אמבטיות חיצוניות ובריכות מים עמוקים לצינון נחוץ מחום הג'ונגל.

אוריינטלית מקורית

לא להתבלבל עם ונציה סימפלון-אוריינט-אקספרס של בלמונד, גם קבוצת בתי המלון Accor תשיק רכבת הנושאת את השם אוריינט אקספרס (Orient Express) ב-2025 ובה 17 קרונות שהתגלו לאחרונה, שהיו חלק ממערך הרכבות המקורי של אוריינט אקספרס. הקרונות ההיסטוריים שופצו מהיסוד בסגנון מקסימליסטי, ולפיכך תמצאו בהם קטיפה בשפע, ריהוט מהגוני מלוטש, מראות משופעות, קריסטלים נוצצים ואלמנטים עשויים מאם הפנינה. יש אפילו ברז שמפניה לשימוש האורחים בני המזל. בסוויטה הנשיאותית תוכלו לצפות נוסף לכל אלה לעוד פינוקים, ובהם קמין גז.

ספארי לילה

ולעוד קרונות נייחים: 31 קרונות הקרוגר שאלאטי (Kruger Shalati) שהביאו את המבקרים הראשונים לפארק לפני מאה שנה שופצו והוצבו באופן קבוע על גשר סלאטי שיצא מכלל שימוש, ויוצרים כך מלון חדש שהוא חלק מההיסטוריה הארוכה של הפארק הלאומי קרוגר, יעד הספארי המפורסם ביותר בדרום אפריקה. במלון-רכבת יש שבע סוויטות צמודות לגשר ועוד 24 סוויטות קרון המיועדות לחובבי רכבות. החדרים מעוצבים בהשראת הטבע עם גוני אדמה מרגיעים, אמבטיות טבילה רחבות ידיים וחלונות גדולים עם נוף לגדות הנהר שבהן מטיילות בחופשיות חיות בר.

 

 

על הגובה

אם חשקה נפשכם בחוויית נסיעה באחד מתוואי הרכבת הגבוהים בעולם, בהרי האנדים, תוכלו על הדרך לחזות במחווה מסוגננת לחוקרי האנדים הפרואנים. בקרונות הרכבת Andean Explorer יש ספות, מיטת קומתיים או מיטה זוגית, פינת ישיבה וחדר אמבטיה מאבן מקומית, ויש גם בקתות סוויטות יוקרתיות יותר. עוד תמצאו שם גימורי עץ יוקרתיים ועבודות יד כפריטי טקסטיל ארוגים. כל 35 בקתות השינה מצוידות במכלי חמצן מובנים ובמסכות חמצן בשלל החשש ממחלת גבהים האופיינית לאזור.