ריחוק חברתי הפך לבאז וורד של השנה ונראה שההנחיות לשמירה על מרחק זה מזה יישארו איתנו עוד זמן רב. ההנחיות החדשות מאתגרות עסקים להמציא את עצמם מחדש, ואחד האתגרים הגדולים הוא הצורך להזכיר לנוכחים שהם צריכים לשמור על מרחק של 2 מטרים לפחות זה מזה (אתם יודעים, נתזים וכאלה). הנה כמה דוגמאות מקוריות במיוחד.
עוד בערוץ עיצוב הבית:
>> השרון: הילדים עזבו את הבית - האם עשתה שיפוץ משגע
>> בלי קליפס או גומייה: השיטה הגאונית לסגירת שקית חטיפים
מה בתפריט?
העובדים במסעדת "חיות היער" שבגן החיות Izu Shaboten בשיזואוקה שביפן הושיבו לצד השולחנות עשרות בובות ענק כדי למנוע מהסועדים לשבת קרוב מדי זה לזה. הכוכבת של המסעדה היא הקפיבארה, מכרסם ענק שהוא גם החיה הפופולרית ביותר בגן החיות. החיות הפרוותיות מארחות חברה לסועדים אבל כמובן לא נוגעות באף מנה מהתפריט.
View this post on Instagram
View this post on Instagram
מבוכים וריחוקים
אדריכלי הנוף בסטודיו פרכט האוסטרי כבר מתכננים פארק עתידי שיבטיח שהמבקרים ישמרו מרחק זה מזה. האתר Parc de la Distance מעוצב כמבוך גיאומטרי שמדמה טביעת אצבע אנושית. נתיבים מקבילים מנחים את המבקרים ולכל נתיב יש שער כניסה ושער יציאה שבהם מצוין אם הנתיב פנוי למבקרים. כל שביל מרוחק בדיוק 2.40 מטרים מהשביל המקביל לו.
View this post on Instagram
כתר הריחוק החברתי
מה שהתחיל כגימיק של ענקית המזון המהיר בורגר קינג הפך לפיילוט בסניפי הרשת בגרמניה. כתר הריחוק החברתי מגיע מקופל ודורש קצת התעסקות, אבל הוא גם שיקי וגם מרגיל את הלקוחות לשמור על מרחק מחייב.
View this post on Instagram
מציאות רבודה
זה היה רק עניין של זמן עד שימציאו דרך שבה הנייד שלנו יוכל למקם אותנו במרחק בטוח במרחב הציבורי. המעצב הגרפי קייסוקי טיראשימה מסטודיו Party ביפן פיתח את Keep Distance Ruler - רכיב שמשתמש במצלמת הנייד, מבוסס על טכנולוגיה של מציאות רבודה ונותן אינדיקציה למרחק שלנו מאובייקטים בסביבה שלנו. עכשיו כל הליכה תמימה ברחוב יכולה להפוך למשחק מחשב, רק תרימו מדי פעם את העיניים מהנייד ותסתכלו לאן אתם הולכים.
הלוגו אומר הכל
הריחוק החברתי מחלחל גם לשפה הגרפית שמקיפה אותנו במרחב הציבורי. חברות בינלאומיות רבות מיהרו לקפוץ על הרכבת ולהציג גרסה אקטואלית ללוגו המוכר שלהן.
View this post on Instagram
View this post on Instagram
View this post on Instagram
View this post on Instagram
>> רוצים עוד? עשו לייק ל-living בפייסבוק
קחו דוגמה מהביטלס
הסטודיו היפני לעיצוב NOSIGNER פרסם סדרת כרזות במטרה לעודד שמירה על מרחק חברתי בטוח. המעצבים עשו שימוש בהומור ובדימויים מוכרים - כרזה אחת מציגה גרסה אקטואלית לעטיפת האלבום Abbey Road של הביטלס, ואחרת ממליצה לשמור מרחק שני דגי טונה זה מזה. הסדרה הפכה לוויראלית במהירות וזכתה להצלחה עולמית.