האדריכל ומעצב הפנים הברזילאי דייגו רבולו (Diego Revollo) אוהב לשים דגש בעבודותיו על החלל הפנימי. הפרויקט הנוכחי שלו מביא זאת לידי ביטוי בצורה מושלמת: דירת לופט 70 מ"ר בסאו פאולו, שהדייר המתגורר בה הוא שחקן. Vila Leopoldina נראית קצת כמו תפאורה בתיאטרון, שבין החללים השונים בה - כמו גם בין הציבורי לפרטי - מפרידים (כמעט) אך ורק וילונות.

עוד באתר לעיצוב הבית:

החומר העיקרי שממנו בנויה הדירה הוא "מלט שרוף". ורבולו עשה בו שימוש בתקרה, ברצפה ובקירות הבית. צבעו החום המלוכלך של החומר מייצר עניין, והשתברות האור הנכנס מוסיפה לו גוונים משתנים. כיאה לדירתו של אדם העוסק בתרבות, ברחבי הבית מוצגות כמה יצירות אמנות; הצילום שתלוי בסלון הוא מהיפות שבהן ומושך את העין גם בזכות מיקומו וגם בעזרת ההשתקפות שלו בשולחן הקפה-מראה.

רבולו לא שוכח להפגין כבוד לאדריכלים אחרים ובחר להציב בדירה את מנורת השולחן Trash Me, של ויקטור וטרליין, העשויה גליל נייר טואלט פרוס; ואת כיסא הצד Wiggle של פרנק גרי, המיוצר מ-60 שכבות קרטון דחוס. שני הפריטים הללו אינם רק שימושיים וייחודיים, אלא מתפקדים גם הם על תקן פסלים, או אם תרצו - אביזרי במה.

וילה לאופולדינה (צילום: באדיבות דייגו רבולו)
כמו תפאורה בתיאטרון|צילום: באדיבות דייגו רבולו
וילה לאופולדינה (צילום: באדיבות דייגו רבולו)
החומר העיקרי שממנו בנויה הדירה הוא "מלט שרוף"|צילום: באדיבות דייגו רבולו
וילה לאופולדינה (צילום: באדיבות דייגו רבולו)
צילום שמושך את העין גם בזכות מיקומו וגם בעזרת ההשתקפות שלו בשולחן הקפה-מראה|צילום: באדיבות דייגו רבולו
וילה לאופולדינה (צילום: באדיבות דייגו רבולו)
כיסא הצד Wiggle של פרנק גרי, המיוצר מ-60 שכבות קרטון דחוס|צילום: באדיבות דייגו רבולו
וילה לאופולדינה (צילום: באדיבות דייגו רבולו)
מנורת השולחן Trash Me של ויקטור וטרליין|צילום: באדיבות דייגו רבולו
וילה לאופולדינה (צילום: באדיבות דייגו רבולו)
עשויה גליל נייר טואלט פרוס|צילום: באדיבות דייגו רבולו

וילה לאופולדינה (צילום: באדיבות דייגו רבולו)
עושה כבוד לאדריכלים אחרים|צילום: באדיבות דייגו רבולו

מטבח מאושר

הצבעוניות השולטת במטבח מגיעה מהארונות הצבועים בורדו, המשך ישיר לפלטת הצבעים בדירה, המורכבת מגוונים של סגול. השולחן הוא המשך של אזור הבישול, עם כירת גז ותנור - רעיון מקורי ומעניין העושה שימוש חכם בחלל. צבעו הצהוב של המשטח שובר את השגרה הסגלגלה, ואם היה אפשר לטעון זאת על דבר מה שאינו אנושי, היינו אומרים שמדובר במטבח מאושר.

וילה לאופולדינה (צילום: באדיבות דייגו רבולו)
כל העולם במה|צילום: באדיבות דייגו רבולו
וילה לאופולדינה (צילום: באדיבות דייגו רבולו)
וכל הרהיטים אביזרי במה|צילום: באדיבות דייגו רבולו
וילה לאופולדינה (צילום: באדיבות דייגו רבולו)
הצבעוניות השולטת במטבח מגיעה מהארונות הצבועים בורדו|צילום: באדיבות דייגו רבולו
וילה לאופולדינה (צילום: באדיבות דייגו רבולו)
השולחן הוא המשך של אזור הבישול|צילום: באדיבות דייגו רבולו

וילה לאופולדינה (צילום: באדיבות דייגו רבולו)
צבעו הצהוב של המשטח שובר את השגרה הסגלגלה|צילום: באדיבות דייגו רבולו

חדר השינה מחובר לחדר הרחצה, אולם בין השניים לא מפריד וילון כי אם קיר שקוף, שמאפשר לאור לזרום ביניהם. מעל ראשם של הישנים תלויה תמונה ספירלית של חדר מדרגות, שצבעוניותה כמעט נטמעת בקירות המלט השרוף, ואילולא המסגרת אדם עלול לטעות ולחשוב שמדובר במציאות ולא באמנות.

וילה לאופולדינה חדר שינה
חדר השינה. תמונת ספירלה מעל המיטה
וילה לאופולדינה (צילום: באדיבות דייגו רבולו)
קיר שקוף מחבר בין חדר השינה לחדר הרחצה|צילום: באדיבות דייגו רבולו
וילה לאופולדינה (צילום: באדיבות דייגו רבולו)
חדר הרחצה|צילום: באדיבות דייגו רבולו

וילה לאופולדינה (צילום: באדיבות דייגו רבולו)
דייגו רבולו. המציאות מתחרה באמנות|צילום: באדיבות דייגו רבולו