מאז הבית שיצא לטיול באוויר בעזרת אלפי בלוני הליום בסרט "אפ", לא נראו דימויים כה מהפנטים ומטרידים של בית שאיבד אחיזתו בקרקע. בסדרת צילומים סוריאליסטיים, מטפל הצלם הצרפתי לורן שהר בנושא הבית האינטימי, ובפחדים שהוא מכיל ונושא עמו. סדרת התצלומים המוצגים החודש במסגרת ביאנלת הצילום בפריז משלבת תמונות אמיתיות של בתים עם עבודת פוטושופ מדוקדקת, ונקראת בשם הפשוט והקולע: "בתים מעופפים".
בתי פרברים: יצאו מהנוף
הבתים שנבחרו לעופף להם באוויר הם בתי פרברים ובניינים רגילים בתרבות הצרפתית, גנריים כמעט, שנתלשו מהקרקע שלהם והוצבו בין העננים, בתוך שמיים אפרוריים. "אסופת התמונות נותנת גם תחושה חדשה", אומר שהר, "אנו רגילים לראות בתים בין בתים נוספים, כחלק מנוף, והרעיון הזה מוציא אותם מהנוף ונותן להם במה חדשה. יש בתמונות משהו טרגי לצד משהו חלומי, ויש פה גם התייחסות לנסיעות בימינו.
"כשאנו מעוניינים להגיע רחוק, אנו נמצאים במקום קטן וצפוף שנקרא מטוס, לצד תינוקות בוכים ואנשים עצבניים. מבחינתי זה לא שונה בהרבה מטיסה באוויר בתוך בניין בוער. התמונות מתכתבות גם עם כל תרבות הפארקור של הנוער, שמאוד פופולרית בשנים האחרונות בין בני הנוער והצעירים".
מחוברים: מי מחזיק בקצה השני של החוט?
בעוד חלק מהבתים נטושים, מצולמים מאחור, למכירה או בתהליכי כיליון, באחרים תלויה כביסה על החבל, ויש פרחים מטופחים באדניות, סימנים מובהקים לחיים. באחד אפילו ניתן למצוא רגליים נשיות בנעלי עקב שמתנדנדות מהחלון.
הבתים מחוברים, כמו בלונים, בעזרת חוטי חשמל שניתן רק לדמיין מי מחזיק בקצה השני שלהם, פרט לאותו בית נשרף, ללא ספק התמונה המטרידה בסדרה, בעיקר בזכות הפרט הקטן שעושה הבדל גדול: כלוב הציפורים שנראה בחלון כשהוא עולה בלהבות.
איך נראה גורד השחקים היקר בעולם?