רוב העובדים מתבאסים לצעוד יום-יום לתוך משרד אפרורי, שבלוני וחסר השראה ומעוף. מעטים הבוסים שחשוב להם להשקיע בעיצוב המשרד, ולרוב הם מסתפקים בכך שהרהיטים פרקטיים ועמידים, כך שיחזיקו מעמד שנים, וזהו. ואלה, כידוע, נטולי סטייל. אך יש גם עובדים בני מזל שנכנסים מדי יום לחלל מעוצב, שיד מקצועית טיפלה בהם לעומק, וששוררת בהם הרמוניה המעוררת יצירתיות. הנה שמונה משרדים של חברות שיגרמו לכם לקנא.
עוד באתר לעיצוב הבית:
WeWork: רק תגיע עם המחשב
הסניף השני (מתוך שלושה נכון לרגע זה) של חברת WeWork נפתח בהרצליה פיתוח לפני פחות משנה והוא משתרע על פני שתי קומות בשטח של 3,200 מ"ר ומכיל 450 שולחנות. יש במשרדים חללי עבודה, חדרי ישיבות, מטבח ופינות קפה ושתייה. האדריכלית הילה תייס, העומדת מאחורי עיצוב המשרדים יחד עם כפיר שקד, מסבירה שהקונספט של החברה, הפועלת בערים מרכזיות בארץ ובחו"ל ומציעה חללי עבודה פרטיים ומשותפים, צעיר ואנרגטי. "חשוב לנו לתת בעיצוב תחושה של 'להרגיש בבית' במשרדים שהם זמניים עבור המבקר, ולדאוג לכל הצרכים, מחדרי ישיבות, חללים ציבוריים לנטוורקינג ומקום לאכול. המוטו שלנו הוא 'רק תגיע עם המחשב שלך, אנחנו נדאג לשאר'", אומרת תייס, "לצד התחושה הביתית, משרדי WeWork בכל העולם משדרים אווירה בינלאומית. בכל מקום בעולם מרגישים את אותו look & feel ויודעים שנכנסים למשרדי החברה".
לדברי תייס, העיצוב אקלקטי וחלקו נגזר מייעודו הקודם של המבנה. יש שימוש רב במוטיבים אורבניים ותעשייתיים כמו מערכות חשופות, תקרות גבוהות ואווירה של לופט. "חשוב לנו לשמור על המגניבות ועל העיצוב האורבני-מודרני ועם זאת להקנות תחושה שכיף לבוא לעבודה עם חיוך. הסלוגן של החברה הוא Do what you love. לצד האסתטיות של הדברים, הכל מאוד נוח ונבחר אחרי בחינה מדוקדקת של הפונקציונליות והעמידות. זה משמש הרבה מאוד אנשים, בעיקר מתחום ההיי-טק והיזמות, למשך שעות ארוכות", היא מציינת.
myThings: גיק שיק
טלי רוזנשטיין ורקפת גולדפרב מ-T+R studio, מעצבות פנים שמתמחות בעיצוב פנים לחברות היי-טק ואינטרנט, קיבלו משימה לעצב מחדש את סביבת העבודה על פני 1,200 מ"ר של חברת myThings ברמת החייל, המונה כ-130 עובדים.
myThings היא חברה שעוסקת בפרסום אינטראקטיבי ברשת, וככזו היה חשוב לבעליה שעיצוב המשרד וסביבת העבודה ישקפו את העובדה שמדובר בחברה על התפר שבין חברת היי-טק למשרד פרסום. גולדפרב ורוזנשטיין מסבירות כי חלק מהקונספט שולבו בעיצוב אלמנטים של גיק שיק ונעשה שימוש בצבע ובהומור האופייניים יותר למשרדי פרסום מאשר לחברת טכנולוגיה.
המעצבות מסבירות כי שמו דגש על החללים הציבוריים. "עסקנו מעט מאוד בשבירת קירות והרבה בטיפול מחדש בקיים, כולל החלפת חיפויי רצפה וקירות, גופי תאורה של קמחי, הכנסת צבע, שילוב ריהוט אווירה של אייטמס, מסרים תדמיתיים, שילוט, ביזנס סטיילינג ואבזור. היה צורך לטפל מחדש ולשדרג חללים מסוימים, שמשמעותיים לתדמית הארגון פנימה והחוצה. במסגרת העיצוב מחדש טיפלנו בכל אזור הכניסה, הלובי והקבלה, חדרי מנהלים ומנכ"ל, יצירת פינות המתנה, החייאת מסדרונות שוממים, ריהוט ואבזור מחדש בחדרי עובדים, עיצוב פנים מחדש לקפטריה המרכזית ויצירת פינת קפה נוספת וחדשה לרווחת העובדים, ויצירת פינות מפגש א-פורמלי לעבודה. עכשיו משדר העיצוב של myThings שמחת חיים, חדשנות וטכנולוגיה, לצד אווירת עבודה צעירה, משותפת וחווייתית". העובדים בחברה נהנים גם מאזור משחקים, אזור שיאצו, פינות קפה עם תאים כמו בדיינר, אזורי שתייה, בר קפה ועוד.
WEBPALS: לדבר על הפיל בחדר
עוד פרויקט של המעצבות טלי רוזנשטיין ורקפת גולדפרב מסטודיו T+R. הפעם התבקשו שתי המעצבות לעצב משרדים לחברת אינטרנט צעירה בשם WEBPALS. "סביבת העבודה עוצבה עבור חברת אינטרנט צעירה שרוב עובדיה מתחת לגיל 35, דוברי שפות זרות ובקשר יומי עם כל העולם, צעירים בעלי אתגר, עניין וריגוש. העובדים שבאים לעבודה רוצים להיפגש, ליהנות ולהפרות אחד את השני ברעיונות יצירתיים. בהתאם לפרופיל הזה, הם לא בהכרח מעדיפים משרד סגור ואישי למשך 9-10 שעות עבודה. ההנהלה הבינה זאת ופנתה אלינו במטרה לגוון את סביבת העבודה שלהם ולתת להם תחושה של התחדשות והתפתחות", אומרות רוזנשטיין וגולדפרב.
חלל משרדים בגודל 2,000 מ"ר נבחר בבניין ברמת החייל. בשלב התכנון נעשתה חלוקה מחודשת של החלל, ובעקבותיה בוצע שיפוץ נרחב. במסגרת העיצוב נעשה שימוש הן בחומרים חמים וברהיטים ביתיים, לצד ריהוט משרדי. לצד שימוש בחומרים חמים כמו שטיחים, טפטים דומיננטיים (טפט צמחייה, טפט פיל ענקי), קירות בצבעים עזים (טורקיז, צהוב, ורוד), נותרו לא מעט אלמנטים תעשייתיים כמו צנרת חשופה ובטון חשוף.
Impression: כי אין הזדמנות שנייה לרושם ראשוני
חברת Impression, המתמחה בשיווק ופרסום באינטרנט, קיימת כבר כ-10 שנים, ומשתמשת בשיטות של אופטימזציה (חקר ביצועים) על מנת למקסם את תקציב לקוחותיה. החברה עברה לכתובת חדשה ברחוב המסגר בתל אביב ופנתה לאורנה ברקת מאימג'פוינט, מעצבת ומהנדסת, המתמחה בעיצוב משרדים ומשמשת דירקטורית במוזיאון העיצוב בחולון.
"ביקשו ממני שהעיצוב יהיה מגניב. החלק התכנוני היה אמור להיות מינורי, ושאר החלל היה אמור להישאר כפי שהוא, ובעיקרו שני מפלסים, חדר ישיבות עם קירות זכוכית, עמודי גבס ותקרה צבועה בשחור עם תעלות מזגן חיצוניות", מסבירה ברקת, "הם רצו שיהיה מגניב אבל לא מעיק, וזה מה שהם קיבלו. לא ילדותי מדי ובכל זאת שובב ועליז. הלוגו הירוק נמצא בצבעוניות אבל אינו כוכב יחיד. הבחירה בצבעוניות של כתום, ורוד וירוק לעמודים היתה נועזת. הכיסאות נבחרו בצבע סגול והספה הצהובה היתה הברקה. הפרקט המרגיע בצבע אלון והתקרה השחורה, שנשארה גולמית, מוסיפה לאווירה. הצבע השלט הוא צבע חול שיותר חזק ממה שמקובל בארץ וזה נותן מראה קצת אירופי. על החלונות הותקנו פאנלים מודפסים, חדירי אור, עם הדפסים שמתאימים לאווירה הישראלית. בגדול, כדאי להעז כדי שהחלל יהיה מעניין. עם קצת צבע, טפטים או וילונות ובחירה נכונה של ריהוט אפשר לעשות הרבה דברים ובתקציב לא גדול".
פלייטיקה: מחזירים את המשחקים לרחוב
חברת פלייטיקה היא חברת גיימינג בינלאומית שהחלה דרכה כחברת סטרט-אפ ישראלית ובמהרה נרכשה בידי תאגיד הבידור הבינלאומי סיזרס אינטרטיימנט. משרדיה פרושים בשלוש קומות במגדל לוינשטיין בתל אביב, ונופיה של העיר נשקפים מהחלונות הרבים. במסגרת ארגון מחדש של החברה והתרחבות כוח האדם, החליטו בפלייטיקה להפתיע את העובדים במתיחת פנים עיצובית המתאימה לרוח החברה. המשחקים של החברה ידועים בעושרם הצורני ובצבעוניותן של הדמויות המככבות בהם, ומנהלי החברה שאפו שזה יבוא לידי ביטוי בחללי המשרד בצורה קלילה, א-פורמלית, משעשעת ומשחקית.
בחברה פנו ל-BR ברונשטיין ברכה אדריכלות ועיצוב של האדריכל ירון ברונשטיין ומעצבת הפנים לירון ברכה-ברונשטיין. "חיפשנו השראה בתחושת ההנאה הבלתי פורמלית והבלתי מתחייבת, שחשנו כולנו כילדים, בעת ששיחקנו מחוץ לבית משחקים כמו קלאס ומחניים", מסבירים השניים, "בהמשך בחנו את האופן שבו נוצרה אדפטציה של התחושות הללו לעולם המשחקים של ימינו, שבו משחקי המחשב והאפליקציות החליפו כמעט באופן מלא את חוויית המשחק באוויר הפתוח. כחלק מהקונספט העיצובי, שמנו לעצמנו למטרה להחזיר קצת מתרבות משחקי הרחוב והחוץ, הישיבה על הקרקע, המדרכות והברזלים, לתוך חלל הפנים, המתוכנן והמאורגן".
כדי ליישם את התפיסה נצבע קיר הכניסה בגוון דמוי בטון המאזכר את המרחב האורבני ותרבות הרחוב. שדה של צילינדרים לבנים מפרספקס הותקן על הקיר, ובחזית כל צילנדר הודפסה דמות של אחד מהמשחקים הפופולריים ביותר של סלוטומניה. כל אורח שמגיע וממתין בעמדת הקבלה מוזמן לשבת ולשחק בסלוטומניה בטאבלט, ולבחור לעצמו מדבקות ממגוון הדמויות המועדפות עליו.
במרכז חלל ההתכנסות מוקם תריס ונציאני המאפשר חלוקה לשני אגפים: אחד עוצב כסלון ביתי חמים ובו כורסא והדום (מפיק אפ), כיסא ושולחן קפה (מאייטמס) וספה שעוצבה על ידי המעצבים ונבנתה בידי בדוסה רהיטים. ומהעבר השני, אגף שמדמה גינה פתוחה, עם ספסל (מפיק אפ), פנס רחוב (ממחסני תאורה) וכריות דמויי חלוקי נחל.
בקפטריה מוקמו שלושה שולחנות בר, באופן המאפשר לעובדים לשוחח בארוחת הצהריים. בחדר הישיבות נצבע הקיר המרכזי בגוון סגול ועליו מוקמו טקסטים צבעוניים שנחתכו בחיתוך לייזר (פייפר קאט) עם ערכי החברה. המסדרונות קושטו בדמויות מעולם המשחקים של החברה ואיור של שמים עליזים צויר לאורכם במעין פרספקטיבות שמציצות מהתקרה ומייצרות אשליה אופטית של משחק בין חוץ ופנים. מטבחון קטן, שממוקם באחד מהמעברים של הקומה קושט בטפט דמוי ענפים וגפנים לתחושת בוסתן.
עוד עוצב חדר "סטנד-אפ", מקום מפגש א-פורמלי ולישיבות בזק. עמדות העבודה הפכו לספסלי ישיבה/רביצה הפונים לפנים החלל, פני השולחנות חופו בדשא סינתטי ועליו הונחו כריות נוי עם הדפס צבעוני של דלעות. ציור של שמים מכסה את כל קירות החלל ולוחות עץ מוקמו בחזית הספסלים כמעין גדר כפרית. במרכז החלל מוקמו כיסאות ושולחנות בר שאובזרו בכל הפלטפורמות האלקטרוניות המשמשות את עובדי החברה. בפינת המשחקים שתי ספות הופנו גב אל גב, וכך נוצרו אזורי משחק חדשים.
Cornerstone: חלום כחול
משרדיה של חברת Cornerstone OnDemand, חברה עולמית המספקת תוכנה ושירות ניהול הון אנושי וכוח אדם על הענן, משתרעים על פני 1,200 מ"ר ברמת החייל בתל אביב. החזון היה ליצור משרד מרווח, מסודר ומאופק תוך שימוש בחומרים איכותיים וסכמת צבעים קבועה על גוני הכחול, לפי לוגו החברה. "את האווירה אפשר לספוג מהצעד הראשון בלובי המעליות. הקיר מחופה אריחי בטון עם נקודות מאור של האמן איתי בר און יחד עם דלתות הכניסה מברזל בהזמנה מיוחדת נותנים טאץ' מודרני ומתוחכם, בשילוב רצפת עץ עם פרקט של HeziBank", מסבירות גילה שמיע זכאי וליאורה גודר ממשרדה של גילה שמיע זכאי, שעיצבו את המשרדים בשיתוף פעולה עם סטודיו איתי בראון וסטודיו Hu.be.
לדבריהן, העבודה מתרחשת באופן ספייס המצויד בעמדות מרווחות וייחודיות של 120 מעלות (של חברת פיטרו). הושם דגש על הצורך באקוסטיקה גבוהה, ועל כן נבחרו מחיצות זכוכית מותאמות ליצירת מראה חלק עם מינימום ניתוקים. מאחר שהמשרד עובד מסביב לשעון, הושם דגש על צורכי העובד ותוכננו אזורי פנאי, כמו ה-Funroom, חדר מדיטציה וקפטריה מפנקת, שבהם משולב ריהוט של אייטמס, פיטרו, טקניון, תאורה של אקסקלוסיבי וטפטים ומדבקות של אבי אריאלי.
Health and Beauty: רק בריאות
חברת הקוסמטיקה והטיפוח Health and Beauty, הנמצאת בפתח תקווה, עברה מהפך של ממש. לפני שהיו במקום החללים הלבנים והנקיים, שעיצבו גרשון צור ואלדד מיטלמן, שכן כאן מוסך אפור, מוזנח ואפל הרחוק שנות אור מטיפוח ומניקיון. "הדרה בן בסט, הבעלים של חברת הקוסמטיקה העוסקת במוצרי ים המלח היא לקוחה ותיקה שאני מלווה כבר 15 שנה בכמה פרויקטים, כולל ביתה הפרטי", מסביר צור, "היא רצתה שמשרדי החברה שלה יהיו לבנים ובקו כמה שיותר נקי ומסודר. האתגר שלנו היה להתאים את התפיסה העיצובית לצורכי החברה המשרתת יותר מ-20 עובדים, ולהתאים חלל גם למחסנים של המוצרים הנמצאים בסמוך. יש בחברה מחלקות שונות עם צרכים שונים, וחדר הישיבות עוצב כך שיש בו חלל תצוגה גדול ומרשים לשלל המוצרים של החברה, שכן קניינים רבים מהארץ ומחו"ל מגיעים אליו כדי להתרשם מהמוצרים. אז למרות שהכל בהיר, הכל גם מאוד פונקציונלי ופרקטי. יש פה טוטאל לוק חזק, ומבקרים רבים מתרשמים מכך מאוד".
לדברי צור, דווקא את הכניסה למשרדים הוא ביקש לעצב באופן שונה, ולא בלבן. "היה לי חשוב שהכניסה תהיה חיה, טבעית. כיוון שאין מקום לגינה, חשבנו על הקיר הירוק שהוא בעצם גינה אנכית, והרצפה עשויה מעץ טבעי, שמשלים את המראה החם והמזמין של הכניסה. שאר המקום לבן, כיאה לחברת קוסמטיקה וטיפוח".
עץ השקד: פלוס קריצה
עץ השקד היא חברת בנייה ויזמות המתעסקת בפרויקטים של מגורים ופרויקטים מסחריים. כשעברה ממשרדיה הישנים בהרצליה לאזור התעשייה פולג בנתניה, רצו בעליה לעדכן את המראה ולהעניק מראה צעיר, רענן ודינמי. לשם כך פנו בעלי החברה לקארן ראובני מראובני אדריכלים.
"הבניין שאליו עברה החברה הוא בניין תעשייתי וקיבלנו אותו עירום לגמרי. יש אלמנטים שרצינו לשמר, כמו התקרות הגבוהות ואת אופי החלל התעשייתי", מסבירה ראובני, "עם זאת רצינו להעניק אופי רענן וגם חם. לשם כך נבחרו לחלל הכניסה צבעים חמים – אבנים חמות עם נגיעות של צהוב ואפרפר, ריצוף מבטון מולבן, קיר בכניסה שעשוי מעצים טבעיים לא מעובדים וחומרים ראשוניים אחרים. לצד החומרים החמים שילבנו מאפיינים תעשייתיים אורבניים כמו תעלות חשופות למיזוג, חשמל וכך הלאה. הרהיטים שנבחרו למשרדים נקיים במראם, ואילו בחלל הציבורי המשותף נבחרו רהיטים אקלקטיים יותר, כמו דלפק מבריק, השרפרף המפורסם בדמות כלב (של המעצב המפורסם אירו ארני - יפ"נ), שטיחים אתניים, ספסל עץ ושולחנות קפה מגוונים". ראובני מוסיפה שהרצון של הבעלים היה עיצוב שונה ולא קונבנציונלי, משהו עם קריצה, שמשלב הן אווירה ביתית והן מקום עבודה נוח.