זוג אמנים ייחודי בעלי מותג האופנה, Eva medelbaum, עם שני ילדים קטנים, רכשו דירת 120 מ"ר בקרבת כיכר מסריק בלב תל אביב. בדירה, הממוקמת בקומה השלישית בבניין, חמישה חדרים, והיא נרכשה לאחר שעברה שיפוץ מסיבי חמש שנים קודם לכן. לדירה המוארת היו פרופורציות יפות, אך היה חסר בה אופי. הדיירים ביקשו להטביע את חותמם בדירה האנמית והקווים המנחים היו שילוב של חומריות טבעיות עם קווים חזקים גיאומטריים.
מעצבת הפנים רומי סילבר בנית לקחה את מושכות השיפוץ, שערך כחודש. עלותו הסתכמה בכ-100 אלף שקל, שכללו את הריסת מבואה, השלמת ריצוף, פתיחת פתח על פי תוכנית עבור דלת הזזה, צביעה מחדש של כל הבית, טיפול יסודי בחשמל והתקנת גופי תאורה חדשים. העבודה כללה גם טיפול וחידוש של הנגרויות הקיימות. התקנת פרקט בכל הבית מלבד חדרים רטובים. "הטיפול היה קוסמטי, פרקט בכל הבית, שבירה קטנה של קיר המבואה, צביעה של כל הבית, גופי תאורה וטיפול בנגרויות הקיימות בבית", מספרת המעצבת, "הצרה לפעמים כשקונים דירה משופצת היא שהכל כבר מטופל, אך מה עושים כשזה לא מדויק עבורך וכשתחושת דירת קבלן פושטת בדירה?".
כורסאות שמבטאות את חומריות הבית
על ידי אבחון של נקודות, הקיים מונף בתקציב נמוך מאוד. נעשה שימוש בחומרים פשוטים, איקאה, המון אמנות והמון סטייל של בעלי הבית. גוף העבודות שלהם ויצירות האמנות ברשותם העניקו ייחודיות גדולה לאופי החלל.
"הריצוף בדירה היה סומסום, אך כזה שהיה ברמה ירודה ובגוון חיוור. למרות חוסר האהדה אליו הוחלט לא לגעת בו מפאת התקציב", מספרת המעצבת. "כשבוע לאחר שעברו, משהו לא ישב טוב לדיירים, משהו היה חסר על מנת להביא את הדירה לשלב הבא. הם הבינו שחיפוי פרקט יכול להוות פתרון קל ולא מאוד יקר לביצוע בהשוואה לפתרונות אחרים, ובחרו לחפות את כל הבית. בבת אחת הבית הוקפץ, וקיבל את המראה הסופי שלו.
"לפעמים לקוחות אינם בשלים להגיע להחלטות דרמטיות. צריך לדעת להביע דעה ולהרפות, ולתת להם להגיע לבד למסקנות, אחרת עלולה להיווצר הרגשה של חוסר התייחסות של המעצבת לתקציב".
נכנסים לתוך חלל גדול ללא מחיצות שבו מקבלת את פני הבאים פינת האוכל. לצדה מדף מאיקאה שמשמש כשידת כניסה להחביא מפתחות וחשבונות. מימין דלת הזזה גדולה לחדר שתפקידו חדר משחקים/ מחשב/ חדר אורחים עם ספה נפתחת. הסלון מרובע ובנוי מספת ר׳ שוות צלעות מאיקאה, ממולה שתי כורסאות המבטאות את החומריות של הבית. אחת מחבלים ועץ, משדרת טבעיות, והשנייה מלבד חרדלי.
"למרות שהפרויקט הוגדר כדל תקציב, בכל פרויקט יש את הלוקסוס, שם בוחרים להשקיע כלכלית ומשם מקבלים גם מקסימום אפקט. כאן עיצבתי דלת חרדלית בגובה 2.40 ס״מ בעלת מנגנון הזזה נסתר, שמהווה אלמנט גיאומטרי חזק במרחב ומאפשרת קשר בין החלל הציבורי לחדר משחקים/ מחשב/ אורחים", מספרת המעצבת. המטבח נשאר כשהיה - מצע נעים ולבן, ומשיקולים תקציביים הוחלט לא לגעת בו.
משחקי התקציב
בחדרי השינה היו ארונות פורמייקה לבנים משולבים עם צבעים חזקים של ורוד ותכלת. נטרלנו את הצבעוניות המתקתקה על ידי החלפת החזיתות ב-mdf עם לכה על מנת לחזור לצבעים הטבעיים שחיפשנו.
בחדר השינה של ההורים הורד הטפט שהיה, הקיר נצבע כבשאר הבית והורכבה פלטה ארוכה ומחוררת המשמשת כגב מיטה. "כאיזון תקציבי להשקעה בדלת ההזזה, התקנה של דיקט מחורר זול מאוד כגב מיטה העניקה לנו טקסטורליות מעודנת ועיגון לקיר. אני מאוד בעד המשחק של גבוה-נמוך מבחינה תקציבית, ומכוונת את לקוחותי בהתאם".
הידיות הוחלפו לידיות שחורות בכל הריהוט וגם בדלתות הפנים, להעניק מראה מטופל ולהתרחק מהמראה הגנרי של הדירה.
"פרויקט זה הוא יוצא דופן בגוף עבודותי", אומרת המעצבת, "בדרך כלל אני עושה מהפכות בדירות, מתכננת מאפס דירות תל אביביות. הפעם נדרשתי לדייק, ולהגיע למשהו אישי במינימום השקעה".