הדופלקס של אירית רחמים (צילום: אלעד גונן)
באדיבות "ניסו רהיטים"|צילום: אלעד גונן

לפני שלושה חודשים עברה מפיקת האירועים אירית רחמים מדירה במגדלי יו בתל אביב לדירת דופלקס גן בצפון העיר. הרוח והסערה שמזוהים עם האישה ובשמחות שהיא מפיקה אינם ניכרים בדירה הלבנה והבהירה, הנינוחה והרגועה. היא משדרת יוקרה ומוארת, ממש כמו בעלת הדירה, אבל הצבעוניות שניכרת באופייה ובלבושה של רחמים נעדרת מבין הקירות. "אירית רצתה בית לבן והרמוני שירגיע אותה, שתוכל לחזור אליו בסוף יום עבודה עמוס ומלא המולה", מסביר האדריכל שלומי לוין, שעיצב את הדירה בה מתגוררת רחמים עם שני ילדיה הבוגרים. "זה ה'ריטלין' שלה, בית שמנוגד לחיים התוססים, לאירועים הגרנדיוזיים, לאופי וללבוש שתמיד נועז ולא סטנדרטי אבל בטוב טעם". בבית הוא ביקש להשיג גם תחושת משפחתיות וחום. "אירית אוהבת לארח ולתת תחושה נעימה לכל מי שמגיע אליה, לכן יצרנו בית לבן אבל לא מוזיאוני, בית שרחוק ממינימליסטיות".

>> לכל הכתבות בערוץ living 

>> מאלה ששוטפים את הרצפה עם מים חמים? תקראו את זה

>> קולולולו: הציע נישואין בדרך יצירתית במיוחד

נפשות תאומות בבתים נפרדים

רחמים, 49, נפרדה לאחרונה מבן זוגה איש העסקים עמוס לוזון. על הפרידות ביניהם אמרה בסטורי ששיתפה בעבר, כי "עמוסי החבר הכי טוב שלי, גם כשאנחנו יוצאים לפרסומות". מאוחר יותר נראו השניים צמודים בבר המצווה של בנם של ליאור וספיר נרקיס, אירוע שאותו הפיקה, אבל נכון לעכשיו הם לא. על רחמים אמר לוזון בעבר בראיון זוגי ל-pplus, כי "אין איתה רגע דל" ורחמים הודתה כי המשברים הם חלק מהיחסים: "עברנו את המשברים הכי קשים, שום דבר לא היה ורוד. גם עכשיו אנחנו יכולים בעוד חמש דקות להתווכח. אבל זה הטריגר בזוגיות הזו, כשאתה כאן בצורה לא רשמית, שאין לנו מחויבות אחד לשנייה. אנחנו לא חתומים על שום דבר". השניים האמינו כי הם נפשות תאומות שהיו חייבות להתאחד מתישהו, אבל הקפידו על מגורים נפרדים בשני בתים. "אני כן מאמינה במוסד הנישואין", אמרה באותו ראיון, "רואה בכך ברכה וקדושה. אני באמת חושבת שזו המתכונת, אבל במקרה שלנו פשוט הבנו עם הזמן שזה הכי בריא לנו. בכל פעם שרצינו להיפרד צמחה אהבה חדשה".

הדופלקס של אירית רחמים, עיצוב שלומי לוין - 2 (צילום: אלעד גונן)
צילום: אלעד גונן

הדופלקס של אירית רחמים, ג, עיצוב שלומי לוין - 1 (צילום: אלעד גונן)
צילום: אלעד גונן

הדופלקס של אירית רחמים (צילום: אלעד גונן)
צילום: אלעד גונן

עד שיצלחו את המשברים ויצמיחו את האהבה, רחמים מטפחת בינתיים את הבית החדש, שגודלו 220 מ"ר וצמודות לו גינה בשטח כ-80 מ"ר ובריכה. עם פתיחת הדלת נחשפת קומת הכניסה ובה סלון, מטבח ופינת אוכל, שירותי אורחים וחדר מאסטר גדול עם חדר ארונות, חדר רחצה ושירותים. מהחדר אפשר לראות את הבריכה ויש יציאה לגינה, וגם מהסלון יוצאים לגינה ולמטבח החוץ שלה. קומת המרתף כוללת שתי סוויטות נוספות לשני הבנים עם כניסה נפרדת וחצר אנגלית, לכל אחד מהם יש חדר רחצה משלו ושניהם נהנים מסלון משותף. בקומה זו נמצא גם חדר ארונות גדול, המשמש את רחמים כגיבוי לארונות שבחדרה.

ניואנסים של גוונים על הסקלה הבהירה

"כשאירית נכנסה לבית הוא כבר היה מעוצב ובמצב מצוין, אבל לא התאים לאופי ולצרכים שלה", מסביר לוין, אליו פנתה רחמים בעקבות המלצת חברים עוד לפני קבלת המפתח לדירה שרכשה. בקומת הקרקע הוא ביצע שינויים מבניים מינוריים, ובקומת המרתף - הריסה וחלוקה מחדש. כדי להתאים לה את העיצוב בבית הם בחרו יחד צבעוניות של לבן צח ומואר כמו ביוון, וניואנסים נוספים של גוונים על הסקלה הבהירה - שמנת ומוקה. את הכחלחלות של מדינות הבלקן מקבלים מהבריכה ומהשמיים שבחוץ, והמראה הכללי שקט, רגוע ויוקרתי. גם ריהוט הגן, שמתגבש בימים אלה, יתבסס על הצבע הלבן ויכלול גם כריות צבעוניות. לוין: "לא פשוט לעצב בלבן בגלל תתי הגוון והעומקים שרוצים להשיג בחלל. אני עובד בשכבות של גוונים וכהויות של תלת ממד כדי ליצור עומק בריהוט ובקירות ולגרום לעין לעבוד ולא להירדם". משחקי הגוונים הבהירים והטקסטורות יוצרים הצללות במשטחים. הכורסאות בעלות נפח עם עור בעל טקסטורה שאינה חלקה, והספה מרופדת בבד בוקלה עדין שמרכך את העור שלצידה, כך שנוצר אזור נעים לישיבה. לכריות של פנדי נבחר בד אחר, ובשטיח שני מישורים של חוטים – האחד גבוה והשני נמוך ליצירת צורות שונות. במטבח, שלא עבר שינוי, מנורות לבנות עם דוגמה מקומטת ובפינת האוכל מנורה עומדת מוסיפה עומק משלה. "יש פרטים קטנים שלא רואים בהסתכלות על המאסה מרחוק, אבל כשיושבים לידם, הם עוטפים אותך ואפשר לראות כל אחד מהם", מתאר לוין את ההרמוניה שהושגה בבית.

הדופלקס של אירית רחמים, עיצוב שלומי לוין - 7 (צילום: אלעד גונן)
צילום: אלעד גונן
הדופלקס של אירית רחמים, ג, עיצוב שלומי לוין - 3 (צילום: אלעד גונן)
צילום: אלעד גונן

הבית עצמו לא גדול והוא בנוי מקווים מלבניים ישרים. כדי לשבור אותם ולתת תחושה של גודל נבחרו רהיטים עם קווים מעוגלים, ספה וכורסאות שמפוזרות בחלל בצורה כביכול אקראית ולא בהעמדה קלאסית. בצורה כזו, מסביר לוין, העין לא נתקלת בפינות אלא זורמת עם המעגליות והמרחבים בין הרהיטים. הספה נוצרה בהתאמה אישית לפי מידות. שולחן קפה אובאלי עוקב אחר צורת הספה והותאם לצורה המאורכת של הסלון כדי להדגיש את קווי האורך של החלל. כורסת פרח לוטוס עשויה עבודת יד ומרופדת בעור לבן, ועומדת על הרצפה במעין ריחוף שמותיר את שטח הרצפה פנוי ויוצר אשליית המשכיות. מהצד השני כורסת רביצה "דובה" עוטפת ומפנקת, עשויה מבד קטיפתי עם דוגמת פסיפס.

עיקר האירוח מתרחש בגינה

שולחן האוכל עומד על רגל מתכת אוורירית כדי להעניק תחושה קלילה בלי לסגור את שטח הרצפה. המשטח העליון מעור, חומר לא אופייני לשולחנות אוכל. "מרחוק הוא נראה רגיל אבל כשנוגעים בעור מתקבלת תחושה מפתיעה ונעימה", מסביר לוין. בזמן האירוח מניחה עליו רחמים פלייסמטים, אבל עיקר האירוח מתרחש ממילא בגינה. הכיסאות שנבחרו לשולחן מנוגדים לקונספט הסלון משום שהם ריבועיים ונוקשים "כמו ציור של מונדריאן". הם מרופדים בעור, מודרניים בקווי העיצוב ונחשבים ל'פיס' גלריה קלאסי של ניסו רהיטים".

הדופלקס של אירית רחמים, ג, עיצוב שלומי לוין - 6 (צילום: אלעד גונן)
צילום: אלעד גונן
הדופלקס של אירית רחמים, ג, עיצוב שלומי לוין - 4 (צילום: אלעד גונן)
צילום: אלעד גונן

לחלונות אין תריסים ונבחרו עבורם שתי מערכות של וילונות – אחת מהן עשויה בד רשת עדין, חצי שקוף, שנועד להכניס את השמש בשעות אחר הצהריים בחזית המערבית של הדירה, בלי להסתיר את החוץ. המערכת השנייה עשויה מבד מעט יותר אטום אך שאינו מיועד להחשכה. הוא משמש בשעות שבהן מעוניינים בהצללה או בבידוד הבית מהמתרחש בחוץ. ציורים במדרגות ואקססוריז שונים בשחור לבן משתלבים בפלטת הגוונים הנבחרת ואינם מעמיסים על החלל. חדר השירותים לאורחים מפתיע במיוחד, מגלה לוין – עם פינה לצילומי סלפי.

גם בחדר השינה הרגוע של רחמים נבחרו וילונות בשתי שכבות, כשאחת מהן מאפילה את החדר לגמרי. כחלק מהקונספט של הבית, למיטה יש בד קטיפתי מלכותי ונעים למגע שמשדר יוקרה. טון הגוונים כהה יותר משאר הריהוט כדי לאפשר את הלבשת המיטה במצעים בהירים בלי לייצר "אנמיה". גב המיטה בדוגמת גלים, ונקודות החשמל מוטמעות בה באופן סמוי, כחלק מייצור בהתאמה אישית. מאחר שעברה מדירה גדולה לדירה קטנה יותר, עבדו רחמים ולוין יחד על תכנון חדר הארונות שלה כדי להגיע לניצול מקסימלי של אחסון ביגוד והנעלה. "לא רצינו שפריטים ילכו לאיבוד בגלל הכמות, לכן בחדר השינה יצרנו ארון עם דלתות מראות שקופות כהות, שניתן לראות דרכן את כל הבגדים במבט אחד כשמדליקים תאורה פנימית". הארון ממשיך כשחלקו פתוח, ובמרתף יש ארון שמיועד לבגדים פחות שימושיים.

הדופלקס של אירית רחמים, עיצוב שלומי לוין - 5 (צילום: אלעד גונן)
צילום: אלעד גונן

הדופלקס של אירית רחמים (צילום: אלעד גונן)
צילום: אלעד גונן

הדופלקס של אירית רחמים (צילום: אלעד גונן)
צילום: אלעד גונן

לוין מסכם את חוויית העבודה עם רחמים: "אירית היא אחת החוויות הטובות שהיו לי. היא מאוד דעתנית, יודעת מה היא רוצה ויש לה טעם מצוין. היא מצליחה לעבוד עם הטמפרמנט המיוחד שלה בכמה מישורים, כולל הבחירות שעשינו לבית, סומכת על בעלי המקצוע שעומדים מולה, נותנת חופש פעולה ומוכנה להיפתח לרעיונות חדשים גם אם היא חושבת אחרת. כמי שעוסקת בתחום של הפקות ועיצוב אירועים, היא אוהבת המון פריטים. הלבן, בהיותו צבע שנעדר צבע, התאים לה יותר מכל צבע אחר, כי כשמפרקים את הלבן מגלים בו את כל קשת הצבעים. בדיוק כמוה. אירית מגלמת בתוכה את הצבע הלבן שהמון גוונים סמויים בה".

 

עיצוב פנים: אדריכל שלומי לוין 

ריהוט: ניסו רהיטים