המעצב הסינגפורי האנס טאן בוחן את היחסים בין אובייקטים למשמעות שלהם. עבודותיו נעות על הגבול שבין עיצוב לאומנות והן מעוררות דו שיח פילוסופי על מהות היחסים שבין השניים.

עבודת יד ציבעונית (צילום: HANSTAN)
תהליך העבודה מוקפד|צילום: HANSTAN
תהליך יצירה בעזרת פיינצטה (צילום: HANSTAN)
נעשה באופן מדויק|צילום: HANSTAN

כדים צבעוניים (צילום: HANSTAN)
וכל פרט קטן מקבל משמעות במכלול|צילום: HANSTAN

השעון מתקתק ומתקתק

ביצירתו Idea of a Clock משתמש טאן בלוח הודעות מכני המוכר בעיקר מתחנות רכבת ומשדות תעופה, ומסביר את מטרת השעון ואת השעה בלא מעט מילים. כך הוא הופך את שפת השעון משפה בינלאומית פשוטה ופרקטית לטקסט מסורבל, ויוצר הזרה לאופן שבו אנחנו חווים "שעון".

שלט עם רעיון (צילום: HANSTAN)
מה השעה? תשאלו את האנס טאן|צילום: HANSTAN

רדי מייד: תדליקו את המסך

עוד אובייקט שמתאר בנאמנות את הפילוסופיה שמנחה את עבודתו של טאן הוא גוף התאורה Portrait of a Lamp. השימוש ברדי מייד פשוט: על מסך פלזמה מוקרן תצלום של המסך עצמו כשהוא מואר. ההתייחסות הרצינית שלו לפרטים הקטנים של גוף התאורה שעיצב, כמו הכבל המסולסל ומיקום תצלום המסך באלכסון, מעוררת יחס רציני uדוחקתה הצדה את הנטייה הראשונית לפטור את זה כגימיק.

Portrait of a Lamp web (צילום: HANSTAN)
גוף תאורה מעורר שאלות|צילום: HANSTAN

אלוהי הפרטים הקטנים

שימת הלב שלו לפרטים קטנים מתגלה גם באוסף Petrified Victoria, שבו הוא יוצר נגטיווים של כלי כסף ויקטוריאניים בתוך מלבני שיש שמנמנים. את גושי השיש הוא מעבד אחד אחד במכונת CNC, מכונה שמכרסמת משטחים באופן מדויק על פי מידול ממוחשב. הניגוד בין הכלים המוטבעים, שנעשו בהקפדה על הדקיקות, העדינות והמרקם החלק והמבריק שלהם, לבין גושי השיש המגושמים והכבדים, יוצר מאובנים מעודנים.

שלב שני בעזרת מגהץ (צילום: HANSTAN)
ומגהץ שמדפיס צורות|צילום: HANSTAN

במדור הקודם: עבודותיו של ברון צרפתי
לכל הכתבות במדור רידיזיין

אהבתם את העיצובים? שתפו בפייסבוק

רוצים לקרוא עוד אייטמים בנושאי עיצוב? היכנסו ל-reDesign