מעצבים, מותגים והשמות החמים בתחום גדשו את תערוכת העיצוב המסורתית MAISON&OBJET, שנערכה בחודש שעבר בפריז. האירוע, המתקיים פעמיים בשנה בעיר האורות ומוקדש לריהוט ולעיצוב פנים, התקבע בעיקר בשל ציד הטרנדים שהוא מאפשר, ובשל הניסיון לקבוע ולהכתיב תחזיות לשנת העיצוב הבאה. במהלך התערוכה הוכרזו גם מעצבי השנה, ונימוקים בצדם.
הבחירה המצפונית: פרננדו ואומברטו קמפנה במסרים אקולוגים
האחים פרננדו ואומברטו קמפנה הוותיקים, בזכות המסרים האקולוגיים בעיצוב המוצר שלהם. לדברי ועדת השיפוט: "האחים קמפנה מברזיל חיים בסביבה מאתגרת מבחינת חומרי פסולת זמינים, שאותם הם הופכים בכישרון יוצא דופן למוצרים נחשקים משופעים בהומור. הם מעניקים השראה ואופקים חדשים לתרבות החיים".
הבחירה הטרנדית: הוברט לה גאל בעיצוב דרמטי
הוברט לה גאל, פסל ומעצב תפאורות שעוסק בעיצוב מוצר, הוכרז כמעצב השנה בזכות האופי הייחודי שהוא מעניק למוצרים בעיצובו, שיש בהם דרמה ודימויים מהחי והצומח. לדברי ועדת השופטים, יש בעיצובים של לה גאל פיוט ורעיונות מקוריים, וכן שימוש נועז בצורה, צבע ואור. יצירותיו, לדבריהם, יכולות לשמש הן במסעדות פאר והן בבתים פרטיים.
הבחירה הרגשית: טוקוג'ין יושיאוקה בפרשנות פילוסופית
טוקוג'ין יושיאוקה, מעצב בעל השראה ואמירה פואטית, מעניק לחומר פירושים פילוסופיים. "הוא יודע להעניק אידאולוגיה וערכים לעבודותיו בתחומי הפנים, אדריכלות ומוצר, ולא פעם עבודותיו חוצות את גבולות העיצוב ומוגדרות כאומנות". בעבודותיו האחרונות עשה יושיוקה שימוש בזכוכית אופטית ליצירת דימויים טבעיים, דוגמת ספסל "גביש מים", המוצב דרך קבע במוזאון ד'אורסיי בפריז.
בשנה הבאה: חומרים חדשים, שפה חדשה
בסיום התערוכה הכריזו המארגנים על תחזיות לשנה הבאה: עתיד העיצוב, לדבריהם, יושפע משינויי אקלים קיצוניים ומתמורות חברתיות. חומרים חדשים, פועל יוצא של התפתחויות טכנולוגיות, יגיחו לעולם העיצוב ויפתחו שפה חדשה למוצרים. לדוגמה, חומרים רכים אך חזקים במיוחד, בעלי שקיפות וגמישות ואף מרקמים חושניים, כל אלה ישתלבו זה בזה ויביאו לתוצאות חדשות, זאת מבלי לפגוע בשימור הנוסטלגיה והערגה לרוח העבר.
במדור הקודם: הפארק התת קרקעי הראשון במנהטן
לכל הכתבות במדור reDesign
רוצים לקרוא עוד אייטמים בנושאי עיצוב? היכנסו ל-reDesign