כולנו זוכרים איך כבש גולן אזולאי את המסך ב-1998, כפרקש מ"טירונות" ובהמשך בתפקידים המגוונים והמרתקים שביצע בשיר שלנו, בנות בראון, מיי פירסט סוני, האישה האחרת ועוד. אך מבחינת אזולאי, דווקא היום הוא מגשים את החלום ואת הפוטנציאל האמתי שבו.

בימים אלו מעלה גולן אזולאי את מופעו השני, "ילדות מאושרת", מופע תוכן מחזק, חדשני ולא מתפשר. המופע מבוסס על אלבומו השני ומשלב שירים מקוריים בליווי נגנים מוכשרים, קטעי וידיאו אותנטיים של גולן בילדותו, קטעי קישור קומיים, וסיפורים מלאי חוכמת חיים מנקודת מבטו של מי שהתחיל את מסעו במשפחה מרוקאית חילונית, צמח לתוך הצנטרום התל אביבי של עולם התיאטרון והקולנוע הישראלי, וכמה שנים אח"כ נפגש מחדש עם שורשיו היהודיים. עם כמויות של כריזמה, בטחון וכנות, הוא פותח לנו שער לנימי הלב, הכי כמוסים ורגישים בעצמנו. האהבה וההשלמה שלו עם מסע החיים המאתגר מעוררות השראה. "אני רוצה שכל אדם שסבל בילדותו ידע שהוא יכול להפוך את זה למקפצה. אם הוא מבין, מקבל ומפויס עם המציאות, הוא ימצא את הכוח שבזה".

אזולאי, 48, נשוי ואב לחמישה מתגורר בירושלים, ומקיים כבר 12 שנה אורח חיים יהודי, מעיד על עצמו שתמיד חיפש רוחניות אבל לא במקומות הנכונים. "אני בא מבית ספרדי אבל הייתי יחסית רחוק מהדרך היהודית והתורה. באמונה הפנימית שלי היה לי שיח עם הקב"ה כל הזמן, אז לא באמת הייתי רחוק".

בארבע השנים האחרונות חרש את הארץ עם המופע הראשון שלו, "רוקד בין שני עולמות", סטנד אפ מבריק על מסע התשובה, בית אבא ועל העולמות השונים שקרובים אליו- קולנוע וטלוויזיה, ספרדים ואשכנזים, חילונים ודתיים.

המופע החדש, שעלה לראשונה בשנת 2016, נותן צוהר לילדות שלו בקרית שמונה ומספר על הדברים היפים והכואבים שבה, ואיך עדיין מהדהדת הילדות אצל כולנו, עד היום. יש יתרון לזמר שהוא קודם כל שחקן. התוכן הרגשי שהוא יוצק לשירים שלו מחובר לעולמות רוחניים ומעשיים כאחד. הסיפור מסופר באופן שלם.

עולם המוסיקה תמיד היה חלק מחייו, אבל החזרה בתשובה פתחה אצלו נתיב של חיבור עמוק יותר לעצמו גם בתחום המקצועי. המהלך משחקן שהוא גם זמר יוצר, כותב ומלחין קרה ממש בשנים האחרונות. "כשלמדתי בשנה ב' בניסן נתיב", מספר אזולאי, "אחד המורים שאל אותנו, איפה אנחנו רואים את עצמנו בעוד כמה שנים. עניתי שאני מקווה לעמוד על הבמה עם גיטרה ולספר את מה שיש לי בלב לאנשים. היום, אני מגשים את החלום ואת הפוטנציאל האמתי".

המופע המרתק והמרגש הזה שאוב מהשפעות מוסיקליות מנעוריו של אזולאי (שבמקרה רובן יהודיות) שלהן נתן מלבושים חדשים ועדכניים, המתכתבים עם עולם התוכן היהודי שממנו הוא מושפע כיום. בוב דילן ותורת החסידות, לאונרד כהן ורבי נחמן, לו ריד והבעל שם טוב, סיימון וגרפונקל והרב קוק, בילי ג'ואל והזוהר, מרק קנופלר ודוד המלך. אך מה שבעיקר השפיע עליו ב-15 השנים האחרונות הוא "לימוד ימימה", לימוד חשיבה הכרתית- תורה מיסטית-טיפולית שפיתחה ימימה אביטל זצ"ל. השיר "ילדות מאושרת" נכתב בהשראת החלק הראשון שלמד.

"באחת ההופעות הראשונות אמרתי את המשפט של ימימה- שהקשר שלנו עם ההורים שלנו משקף את הקשר שלנו עם ליבנו. אם לאדם יש דחייה בלב מההורים שלו, אז הוא רחוק מעצמו ומהשורש שלו, ועיקר התיקון הוא מבית אבא- מקום קשה ומורכב שמשפיע עלינו רבות". בעיניים נוצצות הוא מספר על מישהי שכתבה לו אחרי ההופעה ההיא, שהיא התפייסה עם אימא שלה שנפטרה שנתיים וחצי קודם לכן. "הדיוק במשפט הזה מעורר לתשובה."

"ילדות מאושרת", הוא מופע שמדבר על תיקון הלב, לא במובן הדתי, אלא בפן השורשי של כל אדם. בדיבור ישיר ובגובה העיניים, מבקש גולן לחזק את הערך העצמי שלנו כבני אדם, לשים לב לקלות שבה אנו פוגעים לעיתים בעצמנו, למילים שבהן אנחנו משתמשים ובוראים מציאות.

"אני שר את התובנות שלי מהחיים, מהמסע הפרטי שלי. אני מאמין שהכל קרה בדיוק מוחלט. הקב"ה הוא הבמאי שמחליט את מי תפגוש ולאן תתגלגל, אבל על הדיאלוגים הקטנים והסאבטקסט שלהם אנחנו אחראים, אנחנו בעצם השחקנים".

כתיבה, שירה והלחנה: גולן אזולאי
בימוי: גולן אזולאי וגלעד פרלמן
קלידים: עמית בן עטר
גיטרה: גלעד ארגס
כלי נשיפה: ניר שחל
כלי הקשה: איתן מנדלסון

להזמנת המופע: 052-8568212, 077-5261274