עורך הדין י' פשוט לא יכול להפסיק. לא יכול להפסיק לתבוע. הוא לא יכל שלא לתבוע גם את מלון "ארמון ירקון" בתל אביב, בגלל סכום של לא פחות מ-3 שקלים וחצי.
במרץ 2008 רצה י' לעזוב את בית המלון שבו התאכסן, והגיע לדלפק הקבלה. הפקיד התורן אמר לו כי עליו לשלם 3 שקלים פלוס מע"מ, בגין שיחת טלפון שביצע מהחדר. אך י' שלנו טען כי כלל לא ביצע שיחות טלפון מחדרו. לאחר ויכוח קצר הפקיד החליט שהוא מוותר על הסכום הפעוט - ומשחרר את עו"ד י' לדרכו.
אבל י', כמו שאמרנו, לא יכול להפסיק. לימים הוא טען בבית המשפט כי הפקיד "תיחקר" אותו בעת הוצאת החשבונית, וכי "התחקור אינו מקובל" עליו. לטענתו, הפקיד ענה לו "מה אתה עושה בעיות, גם ככה ויתרתי לך". י' לעומתו לא ויתר, והשיב כי לא מדובר בוויתור מאחר ולא ביצע כל שיחת טלפון מחדרו במהלך שהותו במלון.
סירב לשני לילות בחינם - ודרש 6,600 שקלים
לדברי י', פקיד הקבלה גם העליב אותו מילולית בביטויים כגון "אנטיפת", "חושב שאתה חכם גדול". לאחר שדרש פיצוי במכתב, הציע המלון ל-י' שני לילות חינם וסכום של 720 שקלים. י' דחה את ההצעה, בטענה שהיא "מגוחכת", ודרש לא פחות מ-6,603 שקלים.
הסכום הנכבד מורכב מ-5,000 שקלים על הוצאות לשון הרע, 1,000 שקלים על עוגמת נפש, 3 שקלים וחצי על עלות שיחת הטלפון ו-600 שקלים על נסיעות. כששופט בית המשפט המחוזי ראה את הפירוט חשכו עיניו.
"ההוספה של עלות שיחת הטלפון נראה קנטרני, ויש בו ללמד על כל התביעה", כתב השופט. "לא ברור לי לאילו נסיעות מתכוון התובע. אין בנסיבות העניין ללמד על עוגמת נפש. אם בכל ויכוח מסוג זה תיווצר עילה לתביעה בגין עוגמת נפש, גם הוספת 1,000 תקני שופטים חדשים לא יספיקו".
בדיון בבית המשפט, אף הודה י' בדרכו שלו באובססיה הקטנה. "בכל פעם בו אני נתקל במצב שבו נגרם לי עוול, נזק בין אם זה על ידי בית מלון או חברה או כל גורם אחר ואני רואה לעצמי שיש מקום לתבוע אותו - אני תובע אותו".
עורך הדין י', אגב, יצא בסופו של דבר בהפסד כשנאלץ לשלם הוצאות משפט בסך 900 שקלים. אגב, שמו המלא של עורך הדין אינו אסור בפרסום, אבל החלטנו להשמיט אותו - כדי שלא נגיע גם אנחנו בטעות לבית המשפט.