המיזם שפתח השבוע את העונה החדשה ב"הכרישים" עורר שיח רב בין חברי הפאנל ובקרב הצופים. גל קופף, יזמת בת 42 מזכרון יעקב, פיזיקאית ומהנדסת חומרים במקצועה, המציאה ופיתחה את "גל סבון מהטבע": חברה שמתעסקת בהכנת סבונים מחלב אם בהתאמה אישית לאמהות מניקות, עבור התינוקות שלהן.

"פרופיל התכונות של סבון מחלב אם מותאם בצורה מדויקת לצרכי התינוק מבחינת נוגדנים, ויטמינים, אנזימים, סוכרים, שומנים ועוד הרבה דברים טובים", הסבירה קופף בפיץ' שלה, "כשאליה, בתי האמצעית, הייתה עוד תינוקת, הבנתי שיש הרבה חומרים בתוך הסבונים שאנחנו קונים היום שאני לא רוצה לחשוף אותה אליהם. החלטתי להכין לה סבון מיוחד, עשיר מאוד, ולהוסיף חלב אם משקיות שהיו לי. הסבון שהתקבל היה מדהים. העליתי תמונות לקבוצה של אמהות מניקות בפייסבוק, ומאותו הרגע קיבלתי מבול פניות מאמהות שכולן רצו שאכין להן את הסבון המופלא הזה".

מאז שהחלה לייצר את הסבונים, מכרה קופף לאלפי אמהות ברחבי הארץ בהיקף מאות אלפי שקלים בשנה, עם רווח גולמי בסך 85% ורווח נקי שעומד על 68%. האמהות מעבירות את החלב שלהן ל-13 נקודות איסוף ברחבי הארץ וקופף מייצרת להן סבונים מותאמים. המספרים הרשימו מאוד את הכרישים, אבל לחלקם היה קשה לעכל את המוצר עצמו. "חלב אם נפלא ליניקה, לאו דווקא לעור. זה הכי מדויק לתינוק לאכול, את לא יודעת אם זה הכי מדויק לעור שלו", אמרה יסמין לוקץ', "זה מריח ממש טוב בעיניי, אבל אני לא רוצה להסתבן עם זה. יש פה משהו מאוד אינטימי".

לדברי קופף, "הסבון עושה קסמים לעור. קיבלתי בשנים האחרונות מאות דיווחים מאמהות שמספרות עד כמה הסבון הזה עוזר באטופיק דרמטיטיס, תפרחות בעור, טיפולים בנגעים בפה והגפיים ועוד. אמהות שמשתמשות בסבונים האלה מספרות שהם מעבירים אקנה ועוזרים להרגיע התפרצויות פסוריאזיס".

היזמת ביקשה מהכרישים 550,000 שקלים תמורת 15% מהחברה. אורן דוברונסקי הציע לקופף את הסכום שהיא מבקשת, אבל דרש 35% אחוזים: "את חושבת על ישראל, אבל יש לך פה סיפור לארצות הברית. השינוע שם יותר קל. נפתח בית חרושת ביחד". לוקץ' הצטרפה להצעה: "התחלתי עם רתיעה ותדהמה שיש בזה חלב אם, בין 'זה מריח טוב' לבין 'קצת מגעיל אותי לגעת בזה', אבל אני חושבת שזה מגניב". אמיר איל הגיש הצעה נגדית ומשופרת לזו של דוברונסקי ולוקץ': 550,000 שקלים תמורת 30% מהמיזם.

לוקץ' ודוברונסקי שלא רצו לוותר על העסקה, היו מוכנים לרדת ל-30% גם הם. איל לא ויתר והפתיע כשהסכים לרדת ל-25%. אחרי התלבטות קצרה בחרה קופף ללכת על דוברונסקי ולוקץ' שמושקעים גם במשאבת ההנקה "אנבלה".

קופף מודה בשיחה עם mako שידעה כי יש סיכוי שהכרישים ירימו גבה בהתחלה באשר לרעיון: "ידעתי שזה מוצר שלא קל לעיכול, זה לא לגמרי הפתיע אותי. מהניסיון שלי בשלוש וחצי השנים שהעסק קיים, גיליתי שדווקא גברים יותר זורמים עם זה ונוגעים בזה. עבור נשים, לחשוב על זה שהן יחזיקו ביד סבון מחלב אם שלאו דווקא שלהן, זה לא קל. ידעתי שלא לכולם זה יעבור חלק בגרון ושתהיה לי משימה יותר קשה".

יש מחסום שצריך לעבור אותו.
"עד שפרצתי עם המיזם הזה, המוצר הזה לא היה קיים כמיזם וכעסק - בשום מקום בעולם. לא היה את המושג הזה סבון חלב אם. היום, כל אחת שמניקה יודעת שיש דבר כזה סבון חלב אם. זה מושג שגור אצל אמהות מניקות. הכניסה לשוק לא הייתה פשוטה, בדיוק מתוך זה שלאנשים היה קשה לעכל את זה בהתחלה. אבל, מי שמתחיל להשתמש במוצר הזה - מתמכר אליו לגמרי. לא מבינים איך אפשר בלי זה".

הפיץ' שלך רשם הצלחה גדולה. איך התכוננת לקראתו?
"בניתי לעצמי את המסרים שאני רוצה להעביר בפיץ'. היו לי את אבני הדרך שלי ואת הנתונים המספריים, שעליהם עבדתי בפירוט. ראיתי בעונות הקודמות שהכרישים שואלים שאלות מאוד קונקרטיות ורציתי לדעת שיש לי את התשובות אליהן. מעבר לזה, הבאתי את עצמי. אין לך באמת דרך לנבא לאיזה כיוון זה הולך, את צריכה לזרום עם זה ולהאמין במוצר שלך. אני חושבת שניצלתי את ההזדמנות הזאת כראוי".

הכרישים נלחמו עלייך ממש. התלבטת על איזו הצעה ללכת?
"ברגע שאורן אמר שהוא רוצה לתת לי הצעה, הכל השתחרר מבפנים. לילות שלמים דמיינתי את הסיטואציה שמישהו מהם אומר לי: 'אני רוצה לתת לך הצעה'. זו מין גושפנקה כזאת, מפה אפשר רק ליהנות ולהשתחרר. כשאורן ויסמין דיברו על ארצות הברית, פתאום זה עשה לי את זה לגמרי. זה היה נראה לי כל כך הגיוני ונכון לעשות דבר כזה. עם שניים כאלה מצליחים שבאים מהתחום הזה ויש להם מיזמים שקשורים לתינוקות, זה הרגיש לי כמו שילוב מנצח. לא הייתה לי אפשרות שלא לבחור בהם".

"מי שמתחיל להשתמש במוצר - מתמכר אליו לגמרי"|צילום: יעל בונפיס וליאורה אלקים

פיץ' מול הכרישים זה בהחלט מעמד מלחיץ מאוד, אבל דווקא המצלמות לא זרות לקופף לגמרי: היא התחרתה בעונה השישית של "מאסטר שף". "המצלמות לא היו הפקטור שהכניס לחץ למערכת. ב'מאסטר שף' יש לך מצלמות שצמודות אלייך, זה מאוד אינטנסיבי. הרגשתי שאני רגילה לזה. האתגר הגדול היה לעמוד על השטיח מול חמישה כרישים, אין לך אפילו על מה להישען. גייסתי את האנרגיה והאדרנלין וניתבתי אותם למקומות חיוביים".

איך הרגשת באותם רגעים?
"הרגשתי שהפה שלי מתייבש. זה היה מאוד מרגש, האדרנלין היה מאוד גבוה. אבל, זה גרם לי להיות מאוד ממוקדת, לא להתפזר, ולהיות קשובה. אלה חמישה אנשים שלכל אחד מהם יש מה להגיד, ואת צריכה לתת לכל אחד מענה. את צריכה להיות מפוקסת מאוד. מאוד נהניתי מהמעמד הזה, הרגשתי שניצחתי: עצם זה שעמדתי והצגתי את המיזם הזה, זה ניצחון. לגלות אחר כך שאנשים כל כך מוצלחים רוצים להשקיע בו, זה בכלל מעבר לכל החלומות שלי. זו הייתה חוויה כיפית".

קופף מתארת כי מאז שידור הפרק, היא זוכה לחיבוק גדול ברחוב ומהקרובים אליה. "אני מאוד עטופה באהבה. אני מקבלת הודעות אוהדות כמו: 'וואו, את מהממת'. הודעות מאוד מרגשות. ההודעה הכי מרגשת שקיבלתי הייתה מנערה בת 16 שכתבה לי שגם היא רוצה ללמוד הנדסת חומרים ופיזיקה, כי היא רוצה להיות כמוני כשתהיה גדולה. זה תפס אותי מאוד, הרגשתי שיש פה משהו שהוא מעבר למיזם".

"אני מקבלת המון הודעות מנשים שאני לא מכירה, לא רק מהארץ אלא גם מארצות הברית ומאירופה. נשים סקרניות לשמוע על זה ורוצות להזמין את זה. הפכתי להיות חצי רופאת עור. הקרובים אליי, המשפחה הקרובה, הן הגרעינית והן המורחבת, הולכים כמו טווסים. גם הם מקבלים פידבקים בלי סוף, זה לא נגמר במעגל שלי".

מה התפתח עם המיזם מאז שהצילומים הסתיימו?
"קיבלתי לא רק שני משקיעים אלא אנשים שהם ממש השראה ומנטורים בשבילי. השיחות איתם הן ממש שיעורים לחיים ולחיים העסקיים. זה מדהים. בכל יום אני מבינה כמה עשיתי בחירה נכונה. אני מקווה שבקרוב אוכל לחשוף קצת יותר, אבל אנחנו לגמרי על הגל. ארצות הברית, הנה אנחנו באים. אנחנו לגמרי שם, עובדים כבר על מיתוג והכנת תוכנית שיווק לארצות הברית. זה מתקדם וזה מרגש מאוד".