אם נקשרתם למשפחות שבחרו להשתתף העונה בסופר נני, אתם לא היחידים. לרגל סיום העונה, כתבה סופר נני מיכל דליות מסר מרגש לגולשי הפייסבוק הנאמנים שלה: "אני זוכרת כל משפחה כאילו הייתי בה אתמול", כתבה, "אני זוכרת את ההורים האבודים והכואבים ואת הילדים הבוכים, הצועקים, העצובים והכועסים. אין זה חשוב אם הילדים בני שנתיים, בני ארבע או בני שתיים עשרה – הם ילדים שהוריהם היו אבודים ולכן הלכו לאיבוד גם הם".

כל מי שעקב אחרי העונה שזה עתה הסתיימה, יודע בדיוק על מה היא מדברת. העונה הגיעה דליות אל משפחות שהתמודדו עם סיפורים כואבים, משפחות שנוצר בהן קרע גדול בין חברי המשפחה וגם משפחות שהתמודדו עם מצב נתון לא פשוט.

"כדי לייצר משפחה שמחה צריך גם גבולות וגם אהבה"

משפחת ארשבן, שפתחה את החלק השני של העונה בסופר נני, הגיעה לארץ אחרי שנים במיאמי והתקשתה להסתגל לשינויים שחלו באורח החיים ובאופיים של הילדים. אמא רולן מצאה עצמה לפתע רודפת אחרי הילדים, שנעלמים ברחבי המושב ולא טורחים להודיע לה איפה הם מסתובבים. סופר נני לימדה את בני הזוג ארשבן להציב גבולות לילדים, והשקט והכבוד ההדדי חזרו להיות נוכחים בבית המשפחה. 

משפחת דרום (תמונת AVI: mako)
משפחת דרום. האב למד להרפות|תמונת AVI: mako

"רק אהבה זה לא מספיק ורק גבולות זה גם כן רע. צריכים את שני המרכיבים האלה כדי לייצר משפחה שמחה", קובעת דליות, חובת ההורים לאהוב את ילדיהם ולהוכיח להם זאת וחובת ההורים גם להגביל את ילדיהם באופן מכובד ומכבד. זה עיקר עבודתי – ללמד את ההורים להציב גבולות באופן מכבד ולהראות לילדים את אהבתם".

אחד הפרקים, הראה מה קורה כאשר הורה אחד אוהב ללא גבול וההורה השני נמצא על תקן המעניש: משפחת דרום מבאר שבע, בה ההורה עדי הוא הנוקשה והאם סיוון היא הרכה והמלטפת. עדי, שאיבד את אביו כשהיה בן שנתיים, כאילו לא יודע אחרת, עד כדי כך שאפילו כשהוא נותן גלידה לילדיו, הוא מוצא סיבה לנזוף בהם. סופר נני ישבה עם עדי, ולימדה אותו שלפעמים צריך לשחרר ולתת לילדים להתנסות. "לתת להם ללכת על חצץ", כדבריה.

משפחת גיגי (תמונת AVI: mako)
משפחת גיגי. בנתה את האמון ההדדי מחדש|תמונת AVI: mako
"תפקיד ההורה הוא שוחק"

"התפקיד ההורי הוא, לדעתי, התפקיד הקשה ביותר ביקום", אומרת הנני. "שעה אחרי שעה, יום אחרי יום, שנה אחרי שנה, לאורך כמעט כל חייכם – אתם מתפקדים כהורים והתפקיד כה אחראי, כה שוחק, לעיתים עול ולעיתים אושר ועדיין אתם צריכים להיות כמה שיותר מודעים ורגישים לילדים העומדים מולכם".

סופר נני אצל משפחת מזרחי (תמונת AVI: mako)
משפחת מזרחי. הצליחו ללמוד לתקשר|תמונת AVI: mako

השחיקה הגדולה שבגידול ילדים, נתנה את אותותיה באופן מיוחד אצל משפחת גיגי, כאשר אם המשפחה, אפרת בת ה-34, כרעה תחת עול הגידול של חמשת ילדיה, מה שגרם לה לנקוט ביד קשה איתם, שהביאה לחוסר אמון מצדם, ולזעם גדול מצדה. סופר נני סייעה לאפרת לרכוש מחדש את אמונם של ילדיה, ובייחוד של בתה טליה.

אחד המקרים המרגשים ביותר בהם טיפלה העונה, היה המקרה של משפחת מזרחי. חדווה ויוסי הם זוג חירשים המגדלים שני ילדים, אחד מהם כבד שמיעה ואילו הילד הקטן שומע. סופר נני נקראה כדי לסייע לזוג המתקשה להשתלט על ילדיהם. בסיוע מתורגמנית, הצליחה סופר נני להסביר לזוג כי בעיות התקשורת אינן נובעות רק מחירשותם, אלא מחוסר תקשורת כללי. בדרך אל השלווה החדשה בבית, הצליחה המשפחה לסחוף מדינה שלמה.

לסיום, מסכמת מיכל דליות את מטרת התכנית ואת המטרה שלה עצמה: "זנחנו את שיטות החנוך של פעם (מכות, סטירות, השפלות). עתה יש ללמוד שיטות חינוך חדשות. זו השליחות שלי וזה המסר שאני מעבירה לכם".

רוצים להתרגש מחדש? כל פרקי העונה מחכים לכם ב-makoTV

סופר נני בפייסבוק