Google מפרסמת היום (ד') את רשימות סיכום השנה בחיפוש לשנת 2021, שחושפות את הנושאים והאנשים הכי טרדניים בשנה החולפת במגוון קטגוריות. אחת מהן היא קטגוריית הבילויים והפנאי שתפסה נפח מאוד גדול השנה
Google מפרסמת היום (ד'), זו השנה ה- 21, את רשימות סיכום השנה בחיפוש לשנת 2021 שחושפות את הנושאים והאנשים הכי טרדניים בשנה החולפת במגוון קטגוריות. אחת מהן היא קטגוריית הבילויים והפנאי שתפסה נפח מאוד גדול השנה.
שנת 2021 עמדה בסימן טיולים ובילויים בארץ. במושגים הטרנדים ביותר שהישראלים חיפשו השנה, ומתפרסמים היום (ד') בקטגוריית הפנאי, ניתן למצוא שפארקי השעשועים כיכבו בראש הרשימה לאחר שהיו סגורים תקופה ארוכה.
על פי Google, האטרקציה שהכי הרבה חיפשתם השנה היא פארק הסופרלנד, אשר הגיע למקום הראשון בחיפושים הטרנדיים. למקום השלישי הגיע הלונה פארק. האטרקציה שהצליחה להעפיל למקום השני הוא מוזיאון האשליות שהושק השנה במוזיאון תל אביב, ומשך תשומת לב רבה. באופן לא מפתיע רשות הטבע והגנים תפסו את המיקום הרביעי המכובד.
עוד ניתן למצוא ברשימה את פסטיבל התמר האחרון שהתקיים בסוכות, את הדרים איילנד - ריזורט הסוויטות המפנק שהושק השנה בשדה יואב ואת המג'יק קאס- הלונה פארק הענק והמקורה שגם הוא הושק בחודשים האחרונים במעלה אדומים. עוד ניתן למצוא ברשימת החיפושים הטרנדיים את פארק השלג בנמל תל אביב, האקווריום של ירושלים, מדעטק חיפה, מוזיאון העיצוב ועוד.
מג'יק קאס שנפתח השנה הגיע למקום ה- 8|צילום: דניאל סטרבו
איך מגבשים את רשימות השנה בחיפוש?
Google מרכיבה את הרשימות באמצעות בדיקת מיליארדי שאילתות שאנו מקבלים בכל שנה. בבדיקה נעשה שימוש באלגוריתם שמשווה את אחוז העלייה בחיפושים עבור מונח ספציפי על פני פרק זמן מוגדר. בנוסף לסיכום השנתי שמאיר את הטרנדים הבולטים של 2021, קיימים מספר כלים נוספים המספקים תובנות על החיפוש בעבר ובהווה, בעולם וכאן אצלנו. נדגיש כי אי אפשר להשתמש בכלים אלו כדי לזהות משתמשים אינדיבידואלים מכיוון שהם נסמכים על ספירה אנונימית ומצטברת של כמות הפעמים בהם נשאלה שאילתה מסוימת לאורך זמן.