מתן מרחובות (27) קנה לפני כארבע שנים אופניים חשמליים יד שנייה ב-5,000 שקל. "האופניים משמשים אותי לפגישות הרבות שיש לי בתוך הערים, אני גם מגיע איתם לרכבת ומשם נוסע לתל אביב או לכל מקום אחר. כמו רבים אחרים אני מעדיף להתנייד איתם ממקום למקום בגלל מגוון סיבות מוכרות".
גם טלי מרמת השרון קנתה אופניים חשמליים ב-4,000 שקל לפני כשנתיים וחצי, ואלו שימשו בעיקר את בעלה כשהיה מרכיב את בנם הקטן לגן. "בשלב כלשהוא הבן הגדול השתלט על האופניים, כי לכולם יש אופניים וגם הוא רצה, ופתאום האופניים הפסיקו לעבוד וכל זה אחרי שעיקר השימוש האינטנסיבי בהם נמשך שנה אחת בלבד. הלכנו לחנות אופניים ושם בדקו את האופניים ומצאו בעיה בדיסק, בגז ובעיות נוספות, ומחיר התיקון הרקיע ל-2,800 שקל, מחוסר ברירה ועל אף העלות הגבוהה תיקנו את האופניים. פשוט לא היה משתלם למכור את האופניים ".
2,000 שקל לדגמים הזולים ועד 13,000 שקל ליקרים
מאות אלפי אופניים חשמליים נקנו בישראל בשנים האחרונות, הערכות שונות מדברות על מספר של 300.000 זוגות, אחרות על כ-200.000 - מה שבטוח הוא שהמספרים הגבוהים והרכישות הרבות המתקיימות מדי שנה מייצרות שוק רחב של חלקי חילוף ותיקונים. מחירי אופניים חשמליים משומשים נעים לרוב החל מ-1,000-3,000 שקל, בעוד שמחירי אופניים חשמליים חדשים מתחילים מ-2,000 שקל לדגמים הזולים ועד 13,000 ואף יותר על הדגמים היקרים.
אולם גורמי מקצוע מדגישים שאת הרכישות לא צריך לבצע דווקא לפי המחיר, אלא לפי הצרכים, "הסטנדרט היום גבוה באופן יחסי ממה שהיה נהוג לפני כמה שנים. כיום הצרכן מקבל מוצר טוב, הבעיה היא שהשימוש באופניים לא תואם את השימוש המקורי אליו הכלי נועד" אומר איסי גרין, בעלים של STREETBE, המשווק מגוון פתרונות אבטחה, בין היתר באופניים חשמליים. "במקרים רבים התקלות באופניים חשמליים עולים יותר מאשר אופניים רגילים. פנצ'ר יעלה פי 3 ויגיע ל 100 שקל במקום 30 כי זו פשוט עבודה אחרת". איסי מציין עוד בעיות המצויות באופן תדיר באופניים חשמליות ועולות לא מעט, כמו למשל גניבות.
גנבים היום יעדיפו לגנוב אופניים חשמליים מאחר ואפשר למכור אותם ביותר כסף, מה שמוביל כמובן לחשיבות בקניית מנעול טוב, אם כבר קניתם אופניים באלפי שקלים, עדיף להשקיע במנעול שעולה יותר מ 100 שקלים, כך שעלות מנעול טוב בעל סיכויים טובים של להקשות על הגנב יעלו 300-400 שקל, כמובן שיש גם את הבלאי הרגיל. "אדם שקונה אופניים חשמליים צריך להבין שהם לא טוסטוס, החוסן של הכלי שונה והוא אמנם יכול להיות מהיר, אך הוא פחות חזק" אומר גרין, "הכלי לא נועד לקפוץ בין מדרכה למדרכה ברחובות תל אביב, ולא נועד להרכיב חברה או חברים, יש הוראות יצרן ברורות לגבי המשקל שהכלי יכול לסחוב ושימוש חורג גורם לבלאי גבוה יותר, מה עוד שהכלי פריק ומחולק לכמה חלקים שנפגעים מכל הקפיצות. הכלי מיועד לנסיעה על כביש, מה יקרה אם תיקח את הרכב שלך ותיסע כל הזמן על כורכר? ברור שהבלאי של הרכב יגדל, וכך זה גם באופניים החשמליים, וכמובן שיש לזה משמעות של הוצאות כספיות".
ואכן, אחת מתופעות הלוואי המוכרות הינן פגיעות בגלגל, תיקון שעולה 400-500 שקל וקורה לרוב לאחר שהגלגל נפגע והרוכב לא מבין בזמן שיש לקחת את הגלגל לתיקון, לפני שיש צורך בבנייה מחודשת של הגלגל, "הצרות בדרך כלל מתחילות אחרי ששנת האחריות נגמרת, בשנה השנייה, תאונה או תקלה בשנה השנייה או לאחריה עשויות להיות יקרות מאוד אם אין ביטוח או אמנת כתב שירות המסייעות בספיגת העלויות" אומר גרין, "האופניים החשמליים הם כמו מכשיר נייד, אם מישהו יעמיס על האייפון שלו ויכלה את מוצריו אז הוא ייהרס מהר, יש כאלו שיתקנו ויש כאלו שכבר ירכשו חדש, מה שכן, תמיד יש פה עלויות ואנשים צריכים להיות מודעים ששימוש נכון בכלי ימנע את העלויות הללו".