ההפגנות בפארק גזי באיסטנבול מספרות את הסיפור של כולנו. המהומות שהחלו כאשר ראש עיריית איסטנבול אישר תוכנית שתהרוס את פארק גזי שבמרכז העיר לטובת מרכזי קניות, גרם לעשרות אלפי מפגינים לצאת במחאה אל הרחובות. לצד הקדמה ופלאי הטכנולוגיה נדמה שהמודעות שלנו לשמור ולשמר את מעט הירוק שנותר בנוף העירוני והצפוף הולכת וגוברת. כחלק מהרצון הגובר לטפח ריאות ירוקות בשטחים עירוניים יצאנו לשיטוט וירטואלי ברחבי העולם וחזרנו מלאי התפעלות ותקווה.
ישראל: מפח אשפה לשמורת טבע הגדולה מסוגה במזרח התיכון
עד לא מזמן הוא נקרא "הר הזבל" של גוש דן. משנת 1952 פעלה באתר חיריה המזבלה המרכזית של תל אביב והסביבה. המזבלה הגדולה היוותה מפגע סביבתי חמור, גובה הפסולת הגיע לכ-60 מ' והמדרונות התלולים של הפסולת היו בסכנת התמוטטות לאפיקי הנחלים וזיהומם. בשנת 1998 הרשויות המקומיות בגוש דן הפסיקו לפנות לחיריה ובמקום הוחלט להפוך את ההר לריאה ירוקה במרכז הארץ, שכולל את תל חירייה ומרכז המחזור, בני-ברק העתיקה, פארק מנחם בגין (דרום), שטחים חקלאיים ובית הספר החקלאי מקווה-ישראל. בזכות מעורבותו האישית של ראש הממשלה דאז, אריאל שרון, סוכלו תכניות בנייה עתידיות בשטחי הפארק והוחלט פה אחד להשאיר את השטחים פתוחים, שישרתו את הציבור והסביבה.
פארק אריאל שרון ממוקם במרכז גוש דן, באזור שבין דרום תל אביב, אור יהודה, רמת גן, חולון ואזור. הפארק משתרע על פני 8,000 דונם (פי שלושה מהסנטרל פארק) וכולל שטחים פתוחים, שדות, נחלים, אגמים, מסלולי אופניים, מרכז מבקרים, מרכז מחזור ושפע פעילויות טבע ופנאי לרווחת כולם. כמו כן, לאחרונה נחנך אמפיתיאטרון בפארק, עם הופעות של אמנים מפורסמים ובעתיד יהיו במקום גם מסעדות, בתי קפה, מגרשי ספורט ומרכזים חינוכיים.
פרו: ממסילת רכבת נטושה לפארק שעשועים
Ghost Train Park הוא אחד מהמקומות החריגים ביותר בלימה, בירת פרו. ההכנות המתקדמות שהיו אמורות להפוך לנתיב עבור הרכבת החשמלית ננטשו בשנת 1986. במשך שנים נותרו עמודי הבטון ומסלול הרכבת שומם וללא תכלית במרכז לימה. עד שלפני כשנתיים קבוצת אומנים בשם Basurama החליטה להפוך את 'רכבת השדים' לפארק צבעוני במרכז העיר. עמודי הבטון נצבעו בגוונים בהירים ושמחים ומתקנים מחומרים ממוחזרים כמו צמיגים ישנים נהפכו למתקני שעשועים עבור ילדי לימה.
דרום קוריאה: מכביש סואן לפארק עירוני
במשך שלושה עשורים , הנהר שזורם במרכז העיר סיאול, בירת קוריאה הדרומית, ומחלק אותה לצפון ודרום , היה לגמרי קבור מתחת לכביש סואן. בשנת 2003, כחלק מפרויקט התחדשות עירוני עצום, הכביש הוסר והנהר שוקם והפך לפארק עירוני באורך כ-6 ק"מ. הריסת הכביש, שיקום הנחל ובניית הפארק CHEONGGYECHEON (תתרגמו את זה לעברית, בבקשה, אנחנו נכנענו) ערכו כשנתיים ומאז פתיחתו בשנת 2005 הוא משמש את תושבי העיר כמפלט ירוק במרכז העיר הסואנת. דגים, עופות וחרקים עשו את דרכם בחזרה לנהר העירוני, והאזור המקיף את הפארק קריר יותר ב-3.6 מעלות יותר מאשר בשאר חלקי העיר.
ארצות הברית: הקו הגבוה במנהטן
על קטע של מסילת רכבת מוגבהת ונטושה שמשתרעת על 2.33 ק"מ בעיר ניו יורק הוקם פארק מקסים לרווחת התושבים. ה-High Line, קו רכבת המשא שיצא משימוש, הפך לפארק ציבורי בווסט סייד של מנהטן. הפארק נמצא בבעלות העיר ניו יורק בו אסור לעשן, להכניס כלבים או אופניים וסקייטבורדים. הכוונה היא להנות מאיזור שקט ופסטורלי שמתחתיו מתרוצצים להם אנשי העיר הגדולה.