זה נראה כאילו הקורונה מאחורינו, לעת עתה לפחות, וישראל עומדת בפני חזרה הדרגתית לשגרה. אך יש לנו עוד דרך ארוכה לעשות: ילדי בית הספר מכיתות ד' ועד י"א ממשיכים ללמוד מרחוק. מה עושים אם הילדים מיצו את יכולת הריכוז שלהם? מה אם נגמרו לכם התכסיסים שגרמו להם לשבת וללמוד?
הורים במדינות רבות בעולם מתמודדים עם אותן צרות, ומוצאים את עצמם משמשים כמורים בעודם עובדים במשרה מלאה. באתר Popsugar שמעו למצוקת ההורים ויצרו קשר עם מורים המלמדים בכיתות הגבוהות והנמוכות, כדי לקבל מהם טיפים לניווט הסיטואציה המאתגרת. הנה מה שהיה להם לומר.
- הכניסו ללו"ז הפסקות למוח / קארן, גננת
"ילדי גן לא יושבים ולומדים הרבה זמן, לכן לא צריך לצפות מהם לעשות את זה בבית. הם חייבים לקחת הפסקה בין משימות, בעיקר כדי לתת למוח שלהם לנוח. זאת שיטה יעילה שתסייע להם לצבור כוח להמשך.
"את ההפסקות אפשר לשמור למשחקים שבהם לא צריך לחשוב יותר מדי, לספורט כמו יוגה, או סתם לבהייה ומנוחה. גם מבוגרים זקוקים להפסקות האלה". - חשבו מעבר למסכים ולספרים / קת'לין, גננת
"תאפשרו לילדים ללמוד לא רק מול המחשב. אפשר למצוא אתרים עם סיפורים מוקלטים או פודקאסטים. אפשר גם להכין פלייליסט ביוטיוב ורק להשמיע להם, מבלי שיצפו. בנוסף, יש המוני סרטונים שמלמדים איך מציירים ומאיירים ויכולים לפתח את היכולות היצירתיות של הילדים". - צרו מערכת של פרסים ותגמולים / דניאל, מורה בכיתה ו'
"לילדים שלי יש צנצנת ואני מטילה לתוכה גולה בכל פעם שהם מסיימים מטלה. כשהם מסיימים את כל המטלות שלהם לשבוע, הם יכולים לבחור לעצמם חטיף, סרט או משחק, או לבחור מה אוכלים לארוחת ערב. אפשר לעשות את זה גם על בסיס יומיומי". - שמרו על קשר עם המורים / ג'ולי, מורה בכיתה ו'
"תוודאו שהילדים שומרים על איזשהו קשר עם המורים שלהם. אני באופן אישי עשיתי מאמץ לעלות לשיחות וידיאו עם כל התלמידים שלי – בקבוצות גדולות וגם בקבוצות יותר קטנות וגם אחד על אחד.
"למידה ולימוד מסתמכים על אינטראקציה אנושית שמייצרת גם רשת ביטחון וניחומים לילדים, ומעודדת אותם לקחת סיכונים כשהם ממשיכים ללמוד בצורה לא מוכרת. התקופה שאנחנו עוברים מייצרת הרבה סטרס למבוגרים וגם לילדים, אז הצ'ק אין היומי הזה עם הילדים חשוב להמשך הלמידה אפילו כשהנסיבות רחוקות מלהיות אידיאליות". - סדרו את המשימות בצורה נוחה / דני, מורה בכיתה ז'
"תנו לילדים משימה אחת בכל פעם. אם מדובר במשימה גדולה, פרקו אותה למשימות קטנות יותר שהן יכולים להכיל. יותר מדי משימות בבת אחת יכולות לאתגר את הקטנים ולגרום להם להילחץ ולהיסגר, בטח כשמתלווה לכך הלחץ של לעשות את הכל מהבית. אם הם יעשו כל פעם משימה אחת, הם יוכלו לקבל תחושת הישג ולא להרגיש שהם כורעים תחת הנטל". - דברו על העתיד / קלי, מורה בכיתות י'-י"ב
"בתור מורה למתמטיקה בתיכון, אני מציע לערוך שיחה עם הילדים על העתיד. תנו להם לדעת שאנחנו נעבור את התקופה הזו, שהיא עוד מעט מסתיימת, ושעדיף להם ללמוד עכשיו כדי שהם יוכלו להתמודד עם הדברים שיבואו בהמשך. זאת גם הזדמנות מצוינת עבור ילדים לגלות עכשיו מקצוע או תחביב שמעניין אותם במיוחד ולהתמקד בו". - הפכו את הלימוד לרלוונטי לסביבה שלהם / נינה, מורה בחטיבת ביניים
"יש הרבה דברים ללמוד על העולם ממה שיש לנו בבית. בתור מורה למדעים וכימיה, אני שמחה תמיד לעזור לילדים לעשות חיבורים בין דברים פשוטים שיש בית לבין החומר הנלמד. למשל, מלח הוא בעצם נתרן כלורי. אתם יכולים גם ללמד אותם לבדוק את רמת החומציות של נוזלים ביתיים ומוצרים באמצעות ערכות סטריפים פשוטות וזולות. לקטנים יותר אפשר למצוא שלל פרויקטים מדעיים ביתיים ברשת, דברים פשוטים שישאירו עליהם רושם גדול".