על אף שאינספור מילים כבר נכתבו ומחקרים נעשו על בובת הברבי, ועל דימוי הגוף הלא ריאליסטי שהיא מייצרת בילדות, עדיין הבובות ממשיכות להימכר בהצלחה מססחררת וטרם צצו לה אלטרנטיבות ראויות. עד עכשיו. האמן ניקולאי לאם, שהציג בשנה שעברה דימוי ממוחשב של ברבי פרופורציונלית שהפך לוויראלי, הבין את כוחה של הרשת והעלה לקיקסטארטר פרוייקט של בובה ממוצעת ושמה לאמילי, שעוצבה על פי נתונים אמיתיים מרחבי ארה"ב. הפרוייקט היה להצלחה כבירה, ובמקום לגייס 95 אלף דולר, גייס עד כה כמעט 500 אלף, ועוד נותרו לו מספר ימים אחרונים.
"נוצרה מתוך דאגה לילדים"
בחברת מאטל לא התרגשו מהסיפור, והצהירו כי אין כל הוכחה שהבובה שלהם פוגעת בדימוי העצמי, ושהיא מוכרחה להיות רזה כל כך על מנת שילדים יוכלו להלביש ולהפשיט אותה. "שמעתי את הטיעון הזה בעבר והוא משונה בעיניי", אומר לאם. "יש לא מעט בובות בעלות גוף גדול והבגדים שלהם מתאימים להן נהדר". לאם למעשה נעזר במי שהיה סגן נשיא חברת מאטל על מנת למצוא יצרנים איכותיים לבובה שלו, שתהיה הכי מוצלחת שרק אפשר.
לאם עדיין מתקשה להאמין כמה הפרוייקט שלו מוצלח, ושבקרוב יספק 17 אלף בובות ראשונות ל-13 אלף תומכיו. "אני כל כך מודה לכל אלה שהפכו את לאמילי להצלחה גדולה", הוא אומר. "הפופולריות של לאמילי משמחת אותי כי היא נוצרה מתוך דאגה לדימוי העצמי של ילדים. גם אני סבלתי מחוסר ביטחון בתיכון, הרעבתי את עצמי והתשתי את גופי בנסיון להגיע לקוביות בטן. כשהגעתי למשקל המטרה נראיתי והרגשתי נורא. החוויה הזו לימדה אותי כמה חשוב לשמור על פרספקטיבה בריאה. כל גוף הוא שונה, אז לא הגיוני שנשאף כולנו לסטנדרט אידאלי אחד. גדלתי עם בת דודה צעירה שהיא היום שחיינית מקצועית בת 19. היא בחורה יפה ומלאת השראה שכולה שריר. אפשר לקרוא לה שמנה רק אם משווים אותה לסטנדרט היופי הלא בריא והצנום ששגור בתרבות. כשאני רואה את הבובות שיש בחנויות אני מיד נזכר בחוויה שלי מגיל התיכון, ובחוויה של בת דודתי. אני נזכר בכך שיופי מקיף את כל הצדדים של האדם, והיופי האמיתי הוא כשאנו נאמנים לעצמנו".
לאם רק התחיל את דרכו כיצרן בובות, והוא צופה ללאמילי שלו קריירה ארוכה כמורת דרך. "אני מתכוון בהמשך להציג מספר בובות שונות עם סוגי גוף שונים ומוצא אתני מגוון. אני מתכנן גם מהדורה מיוחדת שמבוססת על מקורות השראה: כוכבות ספורט, שחקניות, מנהיגות, וכן, אני שואף בעתיד לייצר גם בובות גבריות".
כמו בכל דבר ברשת, גם על לאמילי היתה לא מעט ביקורת, כשרוב המקטרגים טענו שהיא עבת בשר מדי, ושהסלוגן "ממוצע זה יפה" מייצר שאיפה לבינוניות. "בעיניי המילה ממוצע אומרת שכולנו שותפים. היא מכילה ואיש לא נשאר בחוץ. גם על השם של הבובה היתה ביקורת, אבל השם הוא רק השם של החברה מבחינתי, המבוסס על שם המשפחה שלי, כי כל בני משפחתי סייעו לי בפרוייקט. אני מקווה שכל מי שירכוש את הבובה יעניק לה שם משלו, ותהיה גם בקרוב אפשרות להדפיס לה ברשת תעודה מזהה".
לאמילי אינה הצעצוע החיובי היחידי עבור בנות שהתחיל מלמטה. השנה עלתה להצלחה ענקית חברת 'גולדיבלוקס' שאף שידרה פרסומת בסופרבול, חברה שמייצרת צעצועים שאמורים לפתח בנות לכיוונים של מדעים, ואף היא החלה בקיקסטארטר.