לא תמיד היו מחולקות חנויות הצעצועים לצד ורוד ובהיר וצד כחול וכהה. פעם נהג חלק גדול ממציאי ומשווקי הצעצועים להביט בקהל היעד שלהם כילדים, ולא כבנים ובנות. בימינו, בהם אפילו ברשתות המזון המהיר ובביצי ההפתעה חילקו את הפרסים לבנים ובנות, קשה להבין את העובדה הפשוטה הזאת. תזכורת מופלאה לכך ניתן למצוא במכתב ישן שמצא משתמש באתר Reddit והעלה לרשת. המכתב היה מצורף לקופסת לגו שנרכשה בשנות השבעים, לגו פשוט, שלא כולל לוחמים, כלי נשק או בובות שעושות מסיבות תה. לגו שמאפשר לילדים לפתח את הדמיון ולהיות מי ומה שהם בוחרים להיות.
"להורים", נכתב במכתב. "הצורך ליצור חזק מאוד בכל הילדים. גם הבנים וגם הבנות. מה שחשוב הוא הדמיון. לא היכולת הטכנית. בונים מה שהידיים יוצרות. איך שמתחשק. מיטה או משאית, בית בובות או ספינת חלל. הרבה בנים אוהבים בתי בובות. הם אנושיים יותר מספינות חלל. הרבה בנות מעדיפות ספינות חלל. הן יותר מסעירות מבתי בובות. מה שחשוב זה רק לצייד אותם בחומרים הנכונים בידיים, ולתת להם ליצור את מה שמדבר אליהם".
עוד ב-mako בית ומשפחה:
- צפו: האב גילה שהילדים צבעו כל חלק בגוף ולא הפסיק לצחוק
- 17 הוכחות שילדים מתעללים בהורים
- חנוכה 2014: כל המופעים הגדולים
משתמש רדיט שהעלה את התמונה מצא את המכתב בבית הוריו, כששיחק עם האחיין והאחיינית שלו בלגו. "הרגשתי שזה מסר מודרני למדי, בעיקר יחסית למשהו שנכתב לפני ארבעים שנה", הוא אומר. "יצרני הצעצועים של היום יכולים ללמוד מזה דבר או שניים!".
"המסר עוסק במגדר"
"בשנת 1981 הלגו היה נטרלי מגדרית והיצירתיות של הילד שלטה בו", אומרת ג'ורדנו. "בשנת 2014 הכל הפוך. הצעצוע שולט בילד ומכתיב את המסר, והמסר עוסק רק במגדר, באופן מוזר".
מובן שחברת לגו אינה היחידה שעשתה את המעבר המגדרי הקיצוני הזה, וכאשר מעמידים זה לצד זה את אריזות הצעצועים של פעם ושל היום, מתגלה תמונה מאיימת ומעוררת מחשבה. בין קורבנות המגדר ניתן למצוא את תותית, פוני קטן, בובות הטרול, בובות הכרוב, הולי הובי, ועוד הרבה מותגים שאמנם חלקם שווקו מלכתחילה לקהל יעד שרובו ממין נקבה, אך עברו מייקאובר עם אקסטרה אסטרוגן, שמזכיר יותר את אם טי וי מאשר את גן הילדים.