סופרמרקט, עגלת קניות (צילום: istockphoto)
עצרו לרגע כדי לקרוא את המרכיבים שעל התווית|צילום: istockphoto
אחרי קיץ 2011 שייזכר בהיסטוריה כתחילתה של המחאה החברתית, הגיע החורף ועכשיו גם אביב 2012. מה נשתנה הפסח הזה? עוד קשה לומר שנרשם שינוי דרמטי במציאות הכלכלית-חברתית אבל בהחלט ניתן לראות ניצנים. רגע לפני קניות החג עולה היום לאוויר אתר מיוחד שאמור לחסוך לכם עשרות ואפילו מאות שקלים בקניית מזון, חומרי ניקוי ושאר המוצרים הבסיסיים. "אנחנו כמו גוגל של מוצרי הצריכה", אומר לנו גלעד שמחוני, מנכ"ל החברה בישראל, "כמו שגוגל יציע לך את תוצאות החיפוש הכי טובות – כך אנחנו נציע סל קניות הכי טוב ומשתלם".

על פניו אתר mySupermarket בנוי בצורה דומה לאתרי קניות אחרים, כמו מגה ושופרסל, אלא שהאתר החדש מכיל בתוכו את כל האתרים האלו גם יחד.

חיסכון בשני שלבים

"זה שירות שמאפשר לצרכנים לשפר את סל הקניה שלהם, למקסם אותו. הם בוחרים סל ברשת מסוימת ובאותו זמן הסל הולך ו'מתמלא' ברשתות האחרות. הבסיס שלנו הוא בלוגיקה של החלפת מוצרים במוצרים אחרים. למשל לא יהיה לך סל זהה לחלוטין בכל הרשתות, כי לא כולן מחזיקות את אותם המותגים. היכולת שלנו לייצר השוואה נכונה היא לדעת איזה מוצר הוא תחליפי למוצר אחר".

אין תמונה
אתר mysupermarket
החיסכון מתבצע בשני שלבים. בשלב הראשון של הרכבת סל המוצרים, על כל מוצר שתבחרו תקבלו אלטרנטיבה זולה יותר, המציינת בדיוק את סכום הכסף שתוכלו לחסוך. "על כל דבר שהצרכן שם בסל אנחנו בודקים מוצר אחר באותה רשת שיכול להיות תחליף שיחסוך לו כסף".

בשלב השני, דהיינו סוף הרכבת סל המוצרים, ויציאה לקופה המקוונת, mySupermarket יבדקו את המחיר של כל אחד מהמוצרים בכל רשתות השיווק. אז הם ימליצו לכם איפה לקנות ואף ימליצו במקרים מסוימים לפצל את הרכישה לשתי קניות שונות, במידה והמהלך הזה יחסוך למעלה מ-50 שקלים.  "בסלים גדולים, אנחנו ממליצים על פיצול הקניה, "שמחוני מוסיף, "למשל את הירקות לקנות ברשת מסוימת ואת מוצרי הניקוי ברשת אחרת. גילינו שכך אפשר לחסוך הרבה כסף. והכל באובייקטיביות מלאה".

 הסטארט אפ הישראלי שכבש את השוק האנגלי

האתר הזה הוא למעשה סטארט אפ ישראלי שהוקם ב2005 על ידי אמיר עופר ועופר בר, בהשקעה של 20 מיליון דולר. את האבטיפוס הקימה החברה דווקא באנגליה ורק היום היא מתחילה את פעילותה בישראל. "המחאה החברתית בהחלט זירזה אותנו. יש כאן התעוררות צרכנית משמעותית", אומר שמחוני, "שנית המבנה התחרותי של שוק הקמעונות בישראל השתנתה, אם בעבר היו רק שתי שחקניות בשוק, היום יש הרבה יותר, השוק הפך למעניין ורלוונטי".

אז איפה הכי כדאי לקנות? בדקנו כמה מוצרים באמצעות האתר. ההשוואה לפניכם:

אין תמונה
אז איפה תעשו את הקניות לחג?

>> מתכוננים לפסח: איך מנקים חדר אחד בעשרים דקות?